BMW R nineT w konkursie Soul Fuel Challenge
Oto świetny pomysł rodem z Holandii. Wspólnie z popularnym motocyklowym magazynem trzeba poprosić kilku poważanych, budujących motocykle profesjonalistów, żeby zaprojektowali koncepcyjnego customa na bazie BMW R nineT. Potem kilka wybranych szkiców poddać pod głosowanie czytelników, a ci zdecydują, który z nich ma być zbudowany. Witamy na BMW Soul Fuel Challenge...
Gdy tylko BMW R nineT pojawił się po raz pierwszy, customizerzy już oblizywali się ze smakiem na myśl, co to za maszyny zbudują na jego bazie. Widzieliśmy już efekty pracy takich konstruktorów jak Urban Motor, El Solitario, Blitz, Roland Sands oraz UCC - motocykle, które chyba nie mogłyby bardziej różnić się od siebie nawzajem. Każdy z nich, bez wątpienia, może być inspiracją dla kolejnych konstruktorów i prywatnych właścicieli, by zapragnęli dodać swoją cegiełkę do historii nineT. Ponoć od Alaski do Japonii powstaje już szereg nowych projektów.
W Holandii tamtejszy importer BMW Motorrad do zaprojektowania i zbudowania unikatowego R nineT zabrał się w ciekawy sposób. Zgodnie z ich pomysłem to publiczność ma zdecydować, który z nineT powinien powstać, trzeba tylko umożliwić fanom i entuzjastom głosowanie na wybrane szkice, wykonane przez najlepszych konstruktorów customowych motocykli. Wraz z magazynem BigTwin, BMW Motorrad Holandia zorganizował pierwszy 'BMW Soul Fuel Challenge', w którym budowniczy customów zostali zaproszeni do zaprezentowania swoich koncepcji customizowanego R nineT.
Termin przyjmowania propozycji customizacji nineT upłynął 1 lipca i spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu konceptów wybrano trzy najbardziej ekscytujące, ale możliwe do zrealizowania projekty. Są teraz widoczne na stronie www.bigtwin.nl , zaś czytelnicy i fani BMW Motorrad mogą zagłosować na ten, który im się najbardziej podoba. Po zakończeniu plebiscytu i ogłoszeniu zwycięzcy, BMW sprawi, że zwycięski motocykl zostanie zbudowany, po czym zaprezentuje go na swojej ekspozycji podczas BigTwin Bike Show, który będzie miał miejsce w dniach 7-9 listopada w Rosmalen.
Właśnie trwa decydujący etap Soul Fuel Challenge - czytelnicy podziwiają i oceniają trzy koncepty, a potem głosują na ten, który pragnęliby zobaczyć już "w naturze". Projekty różnią się całkiem od siebie, a oto jak widzą je sami konstruktorzy:
"BMW Elegant Bastard" - projekt Smokin’ Motorcycle
Maarten Timmer i Rob van der Heijden z Smokin’ Motorcycle ochrzcili swój oparty na R nineT koncept 'BMW Elegant Bastard'. Tak tłumaczy to Maarten: "'Elegant' odnosi się do jakości i poziomu wykonania elementów tej maszyny, takich jak ręcznie uformowany aluminiowy zbiornik paliwa albo siedzenie z licowej bydlęcej skóry. Jakość, z której znane jest BMW, naśladowaliśmy tworząc wyfrezowaną w technice CNC aluminiową ramę pomocniczą i karbonowe osłony silnika. Planujemy również zabawić się nieco z projektem i dodać trochę typowych dla Smokin’ Motorcycles drobiazgów, jak np. wycinane CNC półki przedniego widelca, asymetryczne zegary i prostą kierownicę z uchwytami wykończonymi skórzanymi detalami." Prawdopodobnie najmniej radykalny z trzech projektów, pozostający najbliżej oryginalnego R nineT, który oczywiście będzie przemawiał do purystów. Czy zdobędzie twój głos?
Cafe-Scrambler - projekt Arno Koorevaar
Arno Koorevaar zaproponował interesujący design dla konceptu R nineT, który trudno nam sklasyfikować, jako że łączy dwa różne segmenty. Tak to opisuje Arno: "Mój customowy projekt dla R nineT jest skrzyżowaniem café-racera i scramblera. Można by stwierdzić, że został wymyślony dla ludzi, którzy chcą najkrótszą drogą dojechać do pubu - nawet jeśli to oznacza konieczność przejechania przez teren po łąkach i leśnych ścieżkach! Podstawowa konstrukcja R nineT, tzn. podwozie i kadłub silnika, pozostały te same, ale chcę dodać retro owiewkę café-racera wraz z kilkoma nowoczesnymi elementami i fajnym uchwytem lampy. Mimo że ma on wygląd jednoosobowego motocykla w stylu café-racer, zadupek może być łatwo zdjęty, tak żeby pasażer na tylnym siedzeniu także mógł zakosztować jazdy tym motocyklem. Prowadzący górą układ wydechowy, współgrający z przebiegiem linii zbiornika i siodła, podniesiony przedni błotnik, by można było założyć kostkowe opony oraz płyta osłaniająca kadłub silnika od spodu... Motocykl będzie również wyposażony w wysoką i szeroką kierownicę, a całość ma być utrzymana w srebrnej kolorystyce, z obręczami kół wykończonymi na niebiesko." Jeśli podoba ci się café-racer pomieszany z offroadowym stylem i potencjałem scramblera - zagłosuj na projekt Arno...
HP nineT - projekt High Octane
Bardzo przemyślany koncept HP nineT, który inspirująco narysował Ruben Ooms. Stoi za nim Jeffry Sol z High Octane Speed Shop, który tak przedstawia swoje przemyślenia nad HP nineT: "Chciałbym żeby wszystkie części wykonane z blachy były ręcznie uformowane z aluminium: przedni błotnik, górna owiewka i dolny spoiler (pług), tylna osłona termiczna i chwyt powietrza. Wykończenie będzie kombinacją szczotkowanego i polerowanego naturalnego aluminium. Na tym gołym aluminium chciałbym nanieść prążki. Zbiornik pozostanie taki, jak w oryginalnym R nineT. Projekt siedzenia jest inspirowany ikonicznym wlotem powietrza w kształcie podwójnych nerek z BMW 327 z 1937 roku, zwieńczonym logo BMW z tamtych czasów. Wylot rury wydechowej będzie zintegrowany z tylnym siedzeniem, z osłoną termiczną i wykończeniem z odblaskowej złotej folii. Sam wydech jest całkowicie wykonany z nierdzewnej stali z ceramiczną powłoką. Z przodu zamierzam zamontować lampę LED JW Speaker po lewej stronie owiewki, a po prawej chciałbym zrobić aluminiowy wlot, łączący owiewkę z oryginalnym wlotem na zbiorniku." To ambitny projekt od rzeczywiście ambitnego projektanta, ale czy zdobędzie twój głos?
Żeby zobaczyć szczegóły trzech wybranych przez redakcję projektów, odwiedź stronę www.bigtwin.nl. Jeśli chcesz w prosty sposób oddać swój głos, można to zrobić na bocznym pasku lewego banera na stronie głównej. Być może ten innowacyjny pomysł jest początkiem czegoś wielkiego i koncepcja Soul Fuel Challenge może zostać doceniona także w wielu innych krajach na całym świecie, z partnerami w postaci lokalnych czasopism i mediów społecznościowych? Kto wie, może któregoś dnia niektóre z tych motocykli pojawią się na międzynarodowym finale podczas BMW Motorrad Days?
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze