BMW Motorrad otwiera fabrykê w Brazylii
BMW Motorrad otworzył drugą fabrykę, gdzie od podstaw budowane są motocykle. Jest ona zlokalizowana w brazylijskim mieście Manus i stanowi pierwszą w 100% należącą do Grupy BMW fabrykę motocykli poza granicami Niemiec.
Stephan Schaller, prezes BMW Motorrad skomentował to wydarzenie następująco: "BMW Motorrad rozszerza swoją produkcję w skali globalnej, tak aby osiągnąć stabilny wzrost biznesu. Brazylia pozostaje bardzo ważnym rynkiem dla naszej strategii i widzimy w wielki potencjał w tym kraju w średnio i długookresowej perspektywie. Dlatego właśnie postanowiliśmy zbudować w Manus pierwszą w 100% należącą do BMW Group fabrykę motocykli poza terenem Niemiec".
Budowa zakładu na działce o powierzchni około 10000 m2 zajęła około 9 miesięcy i kosztowała około 10,5 miliona Euro. Brazylijska wytwórnia dysponuje wszystkimi najnowszymi rozwiązaniami technicznymi jak zakłady w Niemczech, dużo uwagi poświęcono także na szkolenie personelu liczącego 175 pracowników. Moc przerobowa fabryki to wstępnie 10 000 pojazdów na rok, ale z czasem może zostać ona zwiększona. Co będzie produkowane w Brazylii? Przede wszystkim niemieckie szlagiery: F700GS, F800GS, F800GS Adventure, F800R, R1200GS, R1200GS Adventure, S1000R, S1000RR i S1000XR.
"BMW Motorrad Brazil skupia się na strategii stabilnego wzrostu opartego o rynek krajowy. Mając produkcję na miejscu spodziewamy się gwałtownie zwiększyć sprzedaż. Krajowa produkcja zacznie się od modelu F700GS, dając naszym klientom dostępność, szybką reakcję na lokalne potrzeby, co jest niezbędne dla naszego sukcesu w Brazylii" - wyjaśnia Peter Vogel, dyrektor produkcji w zakładach w Manus.
Za tymi wszystkimi pięknymi wyrazami troski o potrzeby klientów stoją mocno przyziemne kalkulacje. Brazylia to kraj o populacji ponad 200 milionów obywateli, których poziom zamożności szybko się poprawia. Przy tym jest to kraj, który agresywnie chroni swoich producentów wysokimi cłami importowymi. Oznacza to, że do Brazylii średnio opłaca się cokolwiek importować, o wiele większy sens ma produkcja na miejscu. Z tego właśnie powodu większość koncernów motoryzacyjnych z Japonii od dawna ma tutaj swoje fabryki, a w ostatnich latach dołączają do nich także europejscy producenci (wcześniej Ducati, a teraz BMW).
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze