Aprilia Tuono 660 - wielka draka we w³oskiej elektronice czy burza w szklance wody?
Aprilia szczyci się faktem, że model Tuono 660 będzie zawierał bogaty pakiet elektroniki, ale po wgryzieniu się w szczegóły sprawa robi się bardziej skomplikowana.
Na nieścisłości w komunikacji jako pierwszy zwrócił uwagę portal Asphalt & Rubber. Pierwsza informacja prasowa na temat motocykla Aprilia Tuono 660 pojawiła się na początku stycznia. Czytamy w niej, że małe Tuono ma być wyposażone w pakiet APRC - czyli Aprilia Performance Ride Control. Zawiera on takie dobrodziejstwa jak wheelie control, kontrolę trakcji, asystenta startu i quickshifter.
Choć producent nie podaje tego na podstronie wyjaśniającej zasady działania swoich systemów, to najnowsza generacja APRC idzie w parze z sześcioosiowym czujnikiem IMU, a przynajmniej tak jest w "dużym" Tuono, ale z drugiej strony - w pierwszych latach produkcji APRC funkcjonowało bez niego. W przysłanym przez importera styczniowym komunikacie prasowym nie ma słowa o IMU, ale jest informacja o pakiecie APRC. W informacji prasowej z 24 lutego czytamy, że IMU będzie dostępne, ale jako wyposażenie dodatkowe. Bez IMU nie będziemy mogli skorzystać z systemu Cornering ABS. Co więcej - na listę opcji trafił także quickshifter, który normalnie wchodzi w skład APRC.
Poprosiliśmy biuro importera o sprecyzowanie kwestii elektroniki w Tuono 660 i jak tylko dostaniemy odpowiedź, to opublikujemy aktualizację.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze