2021 Aprilia RX 125 i SX 125. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Aprilia przedłużyła życie swoich propozycji z segmentu cross i supermoto. Nowe odsłony RX 125 i SX 125 to nie tylko nowe malowania, ale przede wszystkim nowy silnik i nieco zmieniona konstrukcja.
Aprilia RX 125 i SX 125 powracają gotowe do spełniania normy emisji spalin Euro 5. Nowy, chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik jest jeszcze bardziej zaawansowany. Przeprojektowano komorę spalania, układ dolotowy oraz układ wydechowy, a także zastosowano irydową świecę. Zmieniono położenie przepustnicy, co pozwala na lepszy dostęp świeżego powietrza do silnika. W przypadku wydechu pojawił się nowy katalizator oraz przeprojektowany tłumik wykonany ze stali. To wszystko daje nam moc 15 koni mechanicznych - czyli najwięcej, ile można zaoferować w klasie motocykli dla posiadaczy prawa jazdy kategorii B. Dzięki nowemu komputerowi Marelli MIUG4 nie tylko poprawiono parametry przyspieszania, ale także zmniejszono apetyt na paliwo.
Silnik to nie wszystko, ponieważ w motocyklach znajdziemy między innymi zaawansowane zawieszenie i układ hamulcowy. Modele SX 125 i RX 125 to pierwsze motocykle w klasie 125, które otrzymają ABS firmy Bosch z funkcją kontroli uniesienia tylnego koła, co redukuje ryzyko przewrotki w zakręcie. W modelu SX mamy tarcze o średnicy 300 mm z przodu i 220 mm z tyłu. W RX 125 zastosowano tarcze o średnicy 260 mm z przodu i 220 mm z tyłu. Jeśli chodzi o zawieszenie, to z przodu mamy widelec teleskopowy o skoku 240 mm, a z tyłu - progresywny amortyzator o skoku 210 mm. Niewielkie zmiany pojawiły się także w karoserii motocykla, gdzie ugładzono kształt zbiornika paliwa.
Aprilia RX 125 będzie dostępna w dwóch malowaniach - Silver Speedway oraz Rally Tribute. Model SX 125 pojawi się w malowaniu Red Raceway.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze