tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Alpinestars Tech-Air 5 - kolejna generacja popularnej kamizelki z airbagiem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Alpinestars Tech-Air 5 - kolejna generacja popularnej kamizelki z airbagiem

Autor: Janusz Bębenek 2020.01.15, 11:23 Drukuj

Na targach elektroniki użytkowej CES w Las Vegas firma Alpinestars pokazała najnowszy model kamizelki z poduszką powietrzną - Tech-Air 5. Oprócz poprawionych parametrów bezpieczeństwa można ją teraz nosić z większością kurtek tekstylnych.

Rynek kamizelek z airbagiem został w tej chwili praktycznie podzielony pomiędzy dwóch włoskich producentów - Alpinestars i Dainese. Obaj nie szczędzą sił i środków na dopracowanie swoich produktów. Dainese proponuje kamizelkę Smart Jacket, która może być noszona zarówno pod, jak i na kurtce, Alpinestars z serią Tech-Air stawia na zakładanie pod kurtkę. 

NAS Analytics TAG

Najnowszy model Tech-Air 5 charakteryzuje się jeszcze większą niezawodnością i dopracowanymi algorytmami działania. Można go nosić pod każdą kurtką tekstylną, której rozmiar pozostawia co najmniej 4 cm wolnego miejsca wokół ciała kierowcy. Nieco inaczej jest w przypadku kurtek skórzanych. W tej chwili kamizelkę Tech-Air 5 można nosić tylko pod dedykowanymi kurtkami Alpinestars, które posiadają wbudowane panele pozwalające na skuteczne napełnienie poduszki powietrznej. Możliwe również, że w najbliższym czasie włoska firma będzie licencjonowała panele zgodne z technologią Tech-Air dla innych producentów odzieży skórzanej.

Jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa, Alpinestars podaje, że jest to najbardziej zaawansowany produkt na rynku. Napełniona poduszka chroni pierś, ramiona, żebra oraz całe plecy kierowcy. Według testów wykonanych w laboratoriach SGS (badających produkty pod kątem certyfikatów CE), poziom ochrony, jaki zapewnia Tech-Air, jest równy 18 protektorom pleców. Zakładanie jest bardzo łatwe - wystarczy zapiąć suwak i magnetyczną klapkę.

Kamizelka Alpinestars Tech-Air 5 pracuje na bazie 6 sensorów - 3 żyroskopów i 3 akcelerometrów, z których dane trafiają do jednostki sterującej. Ona na podstawie wciąż udoskonalanych algorytmów decyduje, czy dany ruch oznacza upadek i konieczność napełnienia airbaga. Bateria wystarczy na 30 godzin jazdy na jednym ładowaniu, a jej status można sprawdzić na zewnętrznych diodach LED lub łącząc się przez bluetooth ze smartfonem. Tą samą drogą można uzyskać dane z przejazdu oraz zaktualizować oprogramowanie. 

Alpinestars Tech-Air 5 ma trafić na rynek już w marcu 2020 roku, wtedy też poznamy jej cenę. 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę