AMA Supercross: listy i tor na Triple Crown w Arlington
Ósma runda Monster Energy AMA Supercrossu zabiera nas do Arlington w Teksasie. Będzie to zarazem druga odsłona formuły Triple Crown w tym sezonie. Czy podobnie, jak runda w Glendale, przysporzy zawodnikom aż tylu problemów? Mamy nadzieję, że nie.
W Teksasie wszystko jest większe
Ze swoją infrastrukturą oraz atrakcjami dla kibiców Stadion AT&T Jerry'ego Jonesa jest jedną z bardziej lubianych lokalizacji w sezonie supercrossowym. Wielu wręcz twierdzi, że jest to jeden z najbardziej oczekiwanych wyścigów roku. Tym razem w formule Triple Crown dostarczy jeszcze większych wrażeń. Jak przystało na Teksas.
I choć wielu zawodników oraz fanów woli zawody w tradycyjnej odsłonie, z 21-minutowym finałem, formuła trzech równorzędnych wyścigów głównych ma także wielu zwolenników. Z sześcioma startami w dwóch klasach, bardziej oddaje ideę mistrzostw, a akcji jest zdecydowanie więcej, niż podczas regularnych rund. I trochę szkoda, że zawodnicy pojadą w tej formule zaledwie trzy razy w sezonie.
Kogo nie zobaczymy w Arlington?
Brian Moreau miał wypadek podczas treningów w Tampie. Francuz po operacji kręgosłupa pozostaje w szpitalu i nie jest pewne, czy odzyska władzę w nogach. Póki co, lekarze nie mówią o tym, jakie są rokowania. Natomiast rodzina zawodnika jest dobrej myśli, po tym jak podobno stopniowo odzyskuje czucie w porażonych częściach ciała. Trzymamy kciuki za powrót Briana do zdrowia.
Na starcie w Arlington nie będzie również innego francuskiego zawodnika. Cedric Soubeyras wrócił do Europy, aby wziąć udział w finałowej rundzie Arenacrossu w Lodynie.
W klasie SX450 szczęśliwie brak świezych kontuzji, więc lista zawodników nie zmieniła się. Pełne listy startowe znajdują się na dole strony, choć mimo wielu nazwisk, zgodnie z formułą Triple Crown, w trzech wyścigach zobaczymy jedynie po 22 najszybszych w każdej klasie.
Plecy smoka i podstępne whoopsy
Układ toru w Arlington jest podobny do tego, który widzieliśmy w Tampie. Oczywiście, ułożenie przeszkód się różni, ale sam flow toru jest przybliżony. Mamy długą prostą startową i długi zakręt w lewo. Za zakrętem sekcja z hopą w stylu tabletop, którą, jeśli dobrze wymierzyć, można skończyć nawet poczwórnym skokiem. Po zakręcie na zawodników czekają tzw. plecy smoka, czyli hopy o rosnącej wysokości, a dalej układ hop pozwalający na potrójny skok. Wyjście ze "smoczych pleców" będzie determinować, czy potrójny skok będzie możliwy. Źle pojechany układ może kosztować zawodników mnóstwo czasu.
Następnie, tak jak w Tampie, dwa zakręty po 90 stopni, a pomiędzy nimi sekcja z sześcioma hopami. Podobnie jak na Florydzie, taki układ może sprawić, że będzie tam tylko jedna, dobra linia przejazdu. Zwłaszcza, że z zakrętu zawodnicy wyjadą na długą sekcję z dwiema hopami tabletop. Na tej długiej prostej, niektórzy z zawodników będą mogli zaoszczędzić dużo czasu. Za kolejnym zakrętem umieszczono zmorę co poniektórych riderów - sekcję whoopsów. Żeby było jeszcze ciekawiej tuż przed nią umieszczony został dość ostry skok, który skompresuje zawieszenia. Prawidłowe wylądowanie go i odciążenie zawieszeń przed pierwszą muldą będzie kluczowe dla szybkiego przejechania whoopsów. Po tej sekcji zawodnicy pojadą prostą startową, ale w odwrotnym kierunku, wprost na ostatni zakręt przed metą.
Animowana wizualizacja toru
Listy startowe Arlington
Klasa SX250E
1E. Chase Sexton
6. Jeremy Martin
12. Shane McElrath
24. RJ Hampshire
36. Garrett Marchbanks
38. Kyle Peters
39. Jordan Bailey
43. John Short
47. Lorenzo Locurcio
53. Jimmy Decotis
54. Jordon Smith
56. Justin Starling
66. Enzo Lopes
67. Jerry Robin
68. Nick Gaines
73. Chase Marquier
77. Kevin Moranz
79. Isaac Teasdale
84. Jo Shimoda
96. Justin Thompson
98. Bradley Lionnet
116. TJ Albright
124. Lane Shaw
125. Luke Neese
128. Carter Halpain
146. Brandon Marley
149. Brice Klippel
151. Carter Gordon
157. Darian Sanayei
159. Jace Owen
175. Josh Hill
185. Wilson Fleming
223. Jamison DuClos
251. Ezra Hastings
291. Zane Merrett
296. Ryder Floyd
313. Kyle Swanson
332. Dustin Winter
349. Grant Harlan
352. Jalek Swoll
355. Joey Crown
357. Kameron Barboa
364. Chad Saultz
367. Hunter Sayles
411. Kobe Heffner
434. Parker Fleming
528. Ryan Peters
551. Guillaume St-Cyr
570. Cody Vanbuskirk
711. Tristan Lane
725. Richard Jackson
795. Aaron Leininger
815. Colton Eigenmann
824. Carter Stephenson
981. Curren Thurman
Klasa SX450
1. Cooper Webb
3. Eli Tomac
4. Blake Baggett
7. Aaron Plessinger
9. Adam Cianciarulo
10. Justin Brayton
11. Kyle Chisholm
15. Dean Wilson
16. Zach Osborne
20. Broc Tickle
21. Jason Anderson
22. Chad Reed
27. Malcolm Stewart
34. Tyler Bowers
37. Martin Davalos
42. Ben LaMay
44. Kyle Cunningham
46. Justin Hill
48. Henry Miller
50. Benny Bloss
51. Justin Barcia
61. Alex Ray
64. Vince Friese
65. James Weeks
71. Ryan Breece
82. Cade Autenrieth
86. Josh Cartwright
91. Ryan Sipes
94. Ken Roczen
114. Nick Schmidt
118. Cheyenne Harmon
135. Robert Fitch
280. Cade Clason
282. Theodore Pauli
330. AJ Catanzaro
393. Daniel Herrlein
412. Jared Lesher
501. Scotty Wennerstrom
509. Alex Nagy
606. Ronnie Stewart
722. Adam Enticknap
848. Joan Cros
976. Josh Greco
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze