2023 Honda XL750 Transalp. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Po premierze modelu Hornet w Kolonii przyszedł czas na wskrzeszenie kolejnej legendy, a jest nią turystyczny Transalp, którym można przejechać się po mieście lub... dookoła świata, a przynajmniej tak zapewnia producent. Nadejście tej maszyny nie było jednak tajemnicą dzięki zdjęciom szpiegowskim, więc premiera była jedynie formalnością.
Pod owiewkami motocykla znajduje się ten sam silnik co w modelu Hornet. To oznacza, że kierujący będzie miał do dyspozycji maksymalną moc 91 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 75 Nm. Co ciekawe, producent nie przewidział dla tego silnika skrzyni biegów DCT. Pojemność motoru to 755 cm3 i mamy tu dwa cylindry w rzędzie. Do dyspozycji kierowcy będą cztery tryby jazdy - Sport, Standard, Rain oraz Gravel i są one w pełni konfigurowalne. Do tego mamy cztery poziomy mocy i trzy poziomy czułości hamowania silnikiem. Wreszcie jest też system Honda Selectable Torque Control odpowiedzialny za kontrolę dystrybucji momentu obrotowego i sprzężone z nim Wheelie Control. Ustawienia ABS w trybie Off-road pozwala na wyłączenie go dla tylnego hamulca.
Honda XL750 Transalp bazuje na lekkiej konstrukcji diamentowej ze zintegrowaną ramą pomocniczą. Całość waży 18,3 kg. Zawieszenie to widelec upside-down Showa 43mm SFF-CA oraz tylny amortyzator Pro-link. W obu przypadkach można ustawiać napięcie wstępne sprężyny. Motocykl będzie poruszał się na kołach o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Za hamowanie są odpowiedzialne dwie tarcze o średnicy 310 mm z przodu i jedna tarcza o średnicy 256 mm z tyłu. Motocykl można uznać za przyjazny nawet dla niższych użytkowników, ponieważ siedzisko umieszczono na wysokości 850 mm. W katalogu akcesoriów przewidziano kanapę niższą o 30 mm. Masa motocykla z płynami i paliwem to 208 kg, a zbiornik paliwa ma pojemność 16,9 l.
Informacje na temat motocykla będą wyświetlane na kolorowym ekranie TFT o przekątnej 5 cali, który jest wyposażony w Honda Smartphone Voice Control. System ten będzie pracował już nie tylko z Androidem, ale także z iOS. Oświetlenie wykonano w pełni w technologii LED, a kierunkowskazy mają funkcję automatycznego wyłączania. Zastosowano także system ostrzegający o rozpoczęciu manewru hamowania awaryjnego.
Honda XL750 Transalp pojawi się w kolorach Matte Iridium Gray Metallic, Mat Ballistic Black Metallic oraz Ross White Tricolour. Przewidziano też 5 pakietów akcesoriów. Pierwszy to Urban Pack i w jego skład wchodzi kufer centralny o pojemności 50 litrów z akcesoriami montażowymi, oparciem pasażera i torbą oraz wysoka szyba i nóżka centralna. Touring Pack zawiera kufry boczne o pojemności 26 i 33 litrów, torby oraz podgrzewane manetki. Pakiet Adventure ma boczne osłony rurowe, osłonę chłodnicy i dodatkowe światła LED. Rally Pack to z kolei quickshifter, osłona silnika, rajdowe podnóżki i osłony dłoni. W Comfort Pack pojawi się tank bag o pojemności 3 litrów, gniazdo ładowania, wygodne podnóżki dla pasażera i deflektory. Wszystkie akcesoria będą również dostępne osobno.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze