2023 Honda CL500. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Podczas targów EICMA Honda zaprezentowała pierwszego scramblera dostępnego dla europejskich klientów, a mowa o modelu CL500. Na taki motocykl wszyscy liczyli, odkąd producent przedstawił w Azji model CB350RS. Tu jednak Japończycy wykorzystali platformę Rebel 500, o czym mówiło się już jakiś czas temu.
Pierwsze plotki na temat motocykla, który teraz już znamy jako CL500 pojawiły się w maju, kiedy to światło dzienne ujrzały grafiki patentowe przedstawiające taką właśnie maszynę bazującą na modelu Rebel 500. Oczywiście trzeba było poczynić pewne zmiany w konstrukcji. Sercem motocykla jest dwucylindrowy rzędowy silnik o pojemności 471 cm3, który generuje maksymalną moc 46,2 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 43,4 Nm.
Rama to stalowa konstrukcja rurowa, a w przednim zawieszeniu zastosowano widelec teleskopowy o skoku 150 mm, co zapewne sprawi, że maszyna będzie przystępna cenowo. Tylny amortyzator o skoku 145 mm ma pięciostopniową regulację napięcia wstępnego sprężyny. Koła mają średnicę 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu, a opony pozwalają na wyjazd na szutry. O terenowych zapędach CL500 świadczy również wysoko poprowadzony układ wydechowy. Motocykl będzie przyjazny także dla początkujących, a wszystko przez umieszczenie siedziska na wysokości zaledwie 790 mm. Prześwit wynosi 155 mm, a masa motocykla z płynami i paliwem to zaledwie 192 kg. Z przodu zamontowano tylko jedną tarczę hamulcową, ale za to ma ona średnicę 310 mm. Zbiornik paliwa ma pojemność 12 litrów.
Jeżeli chodzi o elektronikę, to do dyspozycji jest system ABS przystosowany do lekkiej jazdy w terenie. Pojawił się także Emergency Stop Signal, a więc światło stop z sygnalizacją hamowania awaryjnego. Informacje na temat motocykla będą pokazywane na wyświetlaczu LCD. Jednymi słowy - pełna prostota. Do motocykla przewidziano trzy pakiety akcesoriów. W Adventure Pack znajdziecie osłony dłoni, wysoki przedni błotnik, osłonę tylnego amortyzatora i rajdowe podnóżki. W Travel Pack są miękka torba na siedzenie, podgrzewane manetki, gniazdo ładowania, regulowana klamka hamulca i tank pad. Ostatni na liście jest Style Pack, gdzie czekają osłona reflektora, elementy dekoracyjne kół, podwyższone siedzisko oraz boczne panele tylne z ozdobnymi grafikami.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze