2023 Ducati Monster SP. Kultowy naked na sterydach
Ducati lubi pokazywać, że nigdy nie ma za wiele sportu w sporcie, dlatego zgodnie z wcześniejszymi przeciekami i przewidywaniami kolejny odcinek Ducati World Premiere 2023 był poświęcony modelowi Monster w wersji SP. Maszyna jest mocno usportowiona i oczywiście czerpie inspiracje prosto z padoku MotoGP.
W pierwszej połowie 2022 r. Ducati dostarczyło do klientów na całym świecie 33 265 motocykli. Pierwsze miejsce zajęła rodzina Multistrada V4, a na drugiej pozycji znalazł się Monster z wynikiem 4776 sztuk. Kiedy pojawił się po raz pierwszy, zatwardziali Ducatisti płakali, że oto rama kratownicowa została zastąpiona aluminiową, przez co Monster stracił swój znak rozpoznawczy. Ci z bardziej otwartymi głowami mogli się jednak przekonać, że było to doskonałym posunięciem, ponieważ motocykl stał się bardziej zwinny zwłaszcza w ruchu miejskim. Było jasne, że Ducati nie pozostawi Monstera bez bardziej dopakowanych wersji i teraz otrzymujemy wcielenie o oznaczeniu SP.
Na pokładzie Monstera SP dzieje się bardzo wiele. To nie tylko nowe malowanie nawiązujące do Desmosedici GP albo większy napis Ducati, który to ma przywodzić na myśl Panigale V4. To przede wszystkim zawieszenie Öhlins składające się z widelca NIX30 i amortyzatora tylnego. Do tego jest jeszcze fabryczny amortyzator skrętu Ducati. Dzięki zmianie widelca motocykl został odchudzony o 0,6 kg. Dalej mamy hamulce Brembo z zaciskami Stylema oraz tarczami o średnicy 320 mm, które są lżejsze o 0,5 kg. Masę zmniejszono również stosując akumulator litowo-jonowy. Te wszystkie zabiegi sprawiły, że motocykl schudł łącznie o 2 kg. Felgi ubrano w opony Pirelli Diablo Rosso IV.
Zmiany objęły też elektronikę, która została skalibrowana tak, by współgrać ze zmianami, które zaszły w podwoziu. Dodano również nowy tryb Wet. W pakiecie elektroniki są Cornering ABS, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control, a także Launch Control. Wisienką na szczycie tortu jest tłumik Termignoni. Silnik pozostał bez zmian, a więc mamy tu motor Testastretta 11° o mocy 111 KM, chłodzony cieczą i z rozrządem desmodromicznym. Produkcja Monstera SP rozpocznie się w styczniu 2023 r.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze