2023 Ducati Scrambler. Klasyka wje¿d¿a w nowoczesno¶æ
W ostatnim odcinku Ducati World Premiere 2023 zobaczyliśmy nowe Scramblery, które zyskały wiele usprawnień zarówno w kwestii technologii, jak i możliwości personalizacji. Producent wprowadza użytkowników do nowej ery w krainie przyjemności.
Motocykle będą napędzane silnikiem Desmodue, który wzbogacono o przepustnicę Ride by Wire oraz quickshifter. Do tego mamy nowy wydech ze zmienionym układem kolektorów. Motor nadal jest chłodzony powietrzem. Dodatkowo zmodyfikowano go tak, że schudł o 2,5 kg. Maksymalna moc wynosi 73 KM i przewidziano także wersję dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Zmieniono także sprzęgło. Nowe jest ośmiotarczowe i bardziej kompaktowe, co pozwoliło zmniejszyć rozmiar prawej osłony i poprawić ułożenie stopy. Wspomniane tryby jazdy to Road i Wet. Quick Shift pojawi się w katalogu akcesoriów, a w standardzie będzie dostępny w modelu Full Throttle.
Producent zostawił kratownicową ramę, która po przeprojektowaniu jest lżejsza i otrzymała nową ramę pomocniczą, którą można łatwo zdemontować, co zwiększa możliwości modyfikacji Scramblera. Zwiększono kąt skrętu. Zmodyfikowane koła mają średnicę 18 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Nowością jest też stalowy zbiornik paliwa, który dostał wymienne nakładki umożliwiające łatwą zmianę koloru. Na pokładzie pojawił się kolorowy wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3". Z przodu zastosowano reflektor LED ze znakiem "X" będącym wizytówką Scramblerów oraz światłem do jazdy dziennej. Zmieniono też tylne światło i kierunkowskazy.
Jakie modele wjadą do salonów? Podstawą będzie Icon z trzema standardowymi kolorami - '62 Yellow, Thrilling Black i Ducati Red. Dodatkowe 6 kolorów będzie dostępnych w katalogu akcesoriów w formie nowych nakładek, błotników oraz osłon reflektora. Icon ma nową kierownicę umieszczoną niżej i bliżej prowadzącego, a siedzisko ma zwężający się i bardziej opływowy kształt. Wersja Full Throttle to wielki powrót popularnego wariantu. Numer 62 na tablicach bocznych nawiązuje do roku debiutu Scramblera. Maszyna jest inspirowana zawodami flat track. Na pokładzie są dedykowane siedzisko, krótki błotnik przedni, ogon bez błotnika tylnego, czerwone znaczniki na aluminiowych felgach, homologowany tłumik Termignoni oraz Quick Shift. Motocykl pojawi się w malowaniach Red GP19 i Dark Stealth. Trzeci na liście jest Nightshift, który jest połączeniem sportu i elegancji. Ma boczne tablice, sportowy błotnik i kierunkowskazy LED. Do tego mamy malowanie Nebula Blue, szprychowe czarne felgi, prostą kierownicę i lusterka w stylu cafe racer.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze