2022 Yamaha XSR900. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Yamaha przedstawiła nową odsłonę modelu XSR900. Motocykl przeszedł spore zmiany nie tylko pod względem konstrukcji, ale również charakteru. Malowanie nawiązuje z kolei do lat 80. ubiegłego stulecia.
Yamaha XSR900 oczywiście nadal bazuje na modelu MT-09, a zatem mamy nową ramę, nowe zawieszenie i zaktualizowany silnik CP3, którego moc maksymalna wynosi 117 koni mechanicznych. Wyjątkowa dla modelu XSR900 jest jednak rama pomocnicza. Rozstaw osi zwiększono do 149,6 cm dzięki zastosowaniu nowego wahacza. Yamaha XSR900 zyskała również takie dobrodziejstwa jak sześcioosiowy czujnik inercyjny, który steruje kontrolą trakcji ze wspomaganiem w zakrętach, systemem Cornering ABS, slide control oraz wheelie control. Na pokładzie jest również quickshifter działający w górę i w dół.
W motocyklu wydarzyło się wiele ciekawych rzeczy także od strony wizualnej. Kanapa zakończona uwydatnionym siedziskiem pasażera, przeprojektowany zbiornik paliwa, dodatkowe plastiki pod siedzeniem - to wszystko, w połączeniu z przykuwającym wzrok malowaniem, nawiązuje do motocykli Team Gauloises z lat 80. W swoich materiałach reklamowych Yamaha pokazuje właśnie model OW81. Skoro jesteśmy przy liczbie 81, to właśnie na wysokości 81 cm znajduje się siedzisko kierowcy - to o 2 cm niżej względem poprzedniej generacji XSR900.
Nowa XSR900 to chyba najbardziej ciekawy stylistycznie motocykl z retro oferty Yamahy. Pozostaje liczyć, że producent ma w planach również udostępnienie akcesoryjnej czaszy oraz nakładki na siedzenie pasażera. Takie gadżety pozwoliłyby jeszcze bardziej przybliżyć maszynę do lat 80.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze