2014 Suzuki V-Strom 1000 - nowe zdjêcia + dane techniczne
W sieci właśnie pojawiły się nowe informacje dotyczące Suzuki V-Strom 1000, odświeżonego motocykla przygotowanego przez japoński koncern do walki z silną konkurencją w klasie "Adventure". Warto przyjrzeć się dokładniej kilku szczegółom.
Przede wszystkim - wygląd. W redakcji uznaliśmy jednogłośnie, że nowy V-Strom raczej nie wygra żadnej nagrody typu "Best Design Award". Wzornictwo nie różni się w zasadzie niczym, co widzieliśmy na wcześniejszych fotografiach (także tych koncepcyjnych z targów Intermot z zeszłego roku). Zwłaszcza przód jest nieco dyskusyjny. Motocykl sprawia wrażenie dość zwartej konstrukcji i w dziwny sposób nie budzi wątpliwości co do kraju, w jakim powstał.
Ale ważniejszy jest silnik. Otóż Suzuki zdecydowało się wsadzić na stół stary silnik z DL1000 (a dokładniej TL1000S). Silnik ten miał 999 cm3 pojemności i generował spory moment obrotowy. W nowym modelu zwiększono średnicę tłoków o 2mm, co spowodowało skok pojemności do 1037cc. Dodajmy, że ten zabieg odbył się bez zwiększania masy tłoków. Zastosowano także zupełnie nowe cylindry, pierścienie, same tłoki oraz korbowody i wał korbowy i sprzęgło. Suzuki nie podaje na dzień dzisiejszy wartości mocy oraz momentu, ale zapowiada, że będą one większe niż w starym modelu (zwłaszcza, jeśli chodzi o moment obrotowy).
Na pokładzie znajdzie się też kontrola trakcji, która będzie miała dwa stopnie działania + całkowitą możliwość wyłączenia. W V-Stromie 1000 będzie także nowa rama oraz, uwaga, system Twin Spark (2 świece na cylinder). Suzuki zapowiada także, że V-Strom będzie odznaczał się niskim spalaniem i dużym zasięgiem (zbiornik paliwa ma 20 litrów).
Bądźcie czujni, w najbliższym czasie przygotujemy dla Was pełną prezentację nowego V-Stroma!
2014 Suzuki V-Strom 1000 - cechy główne:
Pojemność 1037 cm3
Moc i moment obrotowy większe niż w starym modelu
Kontrola trakcji (1,2, wyłączona)
Nowe tłoki, pierścienie, wał korbowy, korbowody, chłodnica
Sprzęgło antyhoppingowe
System Twin Spark
Nowa rama
ABS (możliwe wyłączenie)
Regulowana szyba (3 pozycję, regulacja jedną ręką)
Kolory: czerwony, biały, czarny, khaki
Masa (z płynami) 229 kg
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeWartburg z silnikiem polo jest trochê ³adniejszy.
Odpowiedzale za to radocha z jazdy wartburgiem 2t znacznie wieksza!
Odpowiedzjakby mia³ wyrzutniê granatów to w kodzie NATO by³by "Duckface"
OdpowiedzMy¶lê, ¿e to bêdzie udany, przyjazny je¼d¼cowi adventure.
Odpowiedzpodobnie jak w przypadku gs1200 i inych jego klonów - nuuddaaa....
OdpowiedzAle za to jaka wygodna i przyjazna motocykli¶cie :) Oczywi¶cie np. R1 wzbudza wiêksze emocje, tylko po 100 km czujesz siê jak wy¿êta szmata (przynajmniej ja tak siê czujê) ale oczywi¶cie dla ka¿dego, co kto lubi. Pozdrawiam!
Odpowiedzskoro r1 niewygodny to kupiæ np. speed tripla - cena podobna do tej emeryckiej nudy a radochy z jazdy jakies 100 razy wiecej
OdpowiedzA ja uwa¿am, ¿e je¿eli bêdzie dobrze je¼dzi³ i odpowiednio kosztowa³, to z pewno¶ci± bêdzie hitem, tak jak jego mniejszy brat DL 650. Czekam z niecierpliwo¶ci na premierê.
Odpowiedzohyda
Odpowiedz