tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2+1=3. Bautista zgarnia komplet punktów w Tajlandii
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

2+1=3. Bautista zgarnia komplet punktów w Tajlandii

Autor: Jarek "BENITO" Czech 2019.03.17, 12:06 1 Drukuj

Walka we wszystkich trzech wyścigach toczyła się głównie o dalsze pozycje. Awarie motocykli, czerwona flaga po niebezpiecznym wypadku i tropikalne upały na torze Chang dały się mocno we znaki zarówno zawodnikom, jak i świetnie spisującym się w tych warunkach oponom Pirelli.

Alvaro Bautista prezentuje nieziemski poziom na swoim Ducati Panigale V4R. Nowość w klasie WorldSBK zdominowała wyścigi w klasie WorldSBK. Czyżby Włosi wrócili do czasów świetności sprzed lat, kiedy to Troy Bayliss, Carl Fogarty masowo zgarniali kolejne puchary?

NAS Analytics TAG

Pierwszy niedzielny wyścig odbył się w nowej formie sprinterskiej, na dystansie połowy klasycznego wyścigu. Bauti momentalnie uciekł reszcie stawki i samotnie zmierzał w kierunku linii mety. Jonathan Rea, niczym Adaś Miałczyński w filmie Nic Śmiesznego, znów był drugi, zostawiając za swoimi plecami Alexa Lowesa. Zawodnik Yamahy prezentuje w tym sezonie bardzo stabilny styl jazdy.

Poza podium walczący ze sobą przez cały weekend Van Der Mark, wracający do mistrzostw świata Haslam, Melandri i Cortese. Ta czwórka naprawdę się ze sobą ścigała. Chaz Davies na bliźniaczym motocyklu Bautisty zdołał ukończyć krótki wyścig na ósmej pozycji, przed Razgatlioglu i Sykesem.

Wyścig niestety został zakończony przed czasem czerwoną flagą, za sprawą nieprzyjemnego wypadku jadącego z dziką kartą reprezentanta Tajlandii Warokorna i Leona Camier. Na cztery okrążenia przed końcem wyścigu o dystansie dziesięciu kółek sędziowie wymachali cała stawkę czerwoną flagą i ściągnęli ich do swoich garażu. Stawka przejechała ponad 50% dystansu, za co zebrali komplet punktów. Camier uszkodził kolano, natomiast Warokorn został zabrany do szpitala na szczegółowe badania.

Tych dwóch Panów nie było w stanie wystartować do drugiego wyścigu przez odniesione kontuzje.

Eugene Laverty miał strasznego pecha w Tajlandii. W sobotnim wyścigu musiał się katapultować ze swojego motocykla przy prędkości ponad 300 km/h z powodu awarii hamulców, a z niedzielnego startu wykluczyła go awaria motocykla.

Wyścig nr 2 wystartował i od pierwszych metrów Bauti nie pozostawiał konkurentom złudzeń. Wszedł w pierwszy zakręt na pierwszej pozycji i od tego momenty Rea mógł tylko oglądać oddalający się figlarny tyłek Ducati. Lowes pogonił za nimi i kąsał Kawasaki z numerem 1, lecz w startowej kolejności dojechali do mety. O dalsze pozycje walczyła ta sama grupa zawodników, co świadczy o dość mocno zarysowanej dyspozycji poszczególnych kierowców w stawce. Van Der Mark czwarty, za nim Haslam, Melandri i Cortese. Rinaldi wskoczył na ósme miejsce, zostawiając za sobą Razgatlioglu i Torresa. Mercado również był zmuszony zjechać do swojego garażu przez problemy ze swoim motocyklem już na początku wyścigu. Trudy klimatyczne wyeliminowały też BMW Toma Sykesa i Ducati Daviesa. Do mety dojechało zaledwie 13 motocykli, więc wszyscy w punktach.

Dziesięć sekund przewagi na mecie odnotował Bautista, co nie wymaga żadnego komentarza. Oby organizatorzy nie próbowali na siłę uatrakcyjnić wyścigów WorldSBK przez wprowadzenie jakiś dziwnych ograniczeń. W ubiegłych latach Kawasaki zgarniało wszystko co napotkalo na swojej drodze po kolejne tytuły mistrzowskie, teraz pałeczkę przejęło Ducati i niech to będzie nagrodą za ciężką pracę inżynierów i zawodników.

W klasie Supersport prym wiedzie Yamaha.

Jules Cluzel wywalczył Superpole i z bez mała sekundową przewagą osiągnął linię mety. Podium uzupełnili Krummenacher i Caricasulo. Za pudłem uplasował się Isaac Vinales, a za nim MV Agusta z De Rosą w siodle. Maria Herrera była piętnasta, zdobywając pierwsze damskie punkty w SSP600.

Trzecia runda odbędzie się w pięknym hiszpańskim regionie Aragonii w dniach 5-7 kwietnia. Więcej  ciasnych zakrętów, w których Rea czuje się świetnie, lecz również niesamowicie długa prosta, co w domowej rundzie może być dodatkowym napędem dla Bautisty.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê