tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2+1=3. Bautista zgarnia komplet punktów w Tajlandii
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2+1=3. Bautista zgarnia komplet punktów w Tajlandii

Autor: Jarek "BENITO" Czech 2019.03.17, 12:06 1 Drukuj

Walka we wszystkich trzech wyścigach toczyła się głównie o dalsze pozycje. Awarie motocykli, czerwona flaga po niebezpiecznym wypadku i tropikalne upały na torze Chang dały się mocno we znaki zarówno zawodnikom, jak i świetnie spisującym się w tych warunkach oponom Pirelli.

Alvaro Bautista prezentuje nieziemski poziom na swoim Ducati Panigale V4R. Nowość w klasie WorldSBK zdominowała wyścigi w klasie WorldSBK. Czyżby Włosi wrócili do czasów świetności sprzed lat, kiedy to Troy Bayliss, Carl Fogarty masowo zgarniali kolejne puchary?

NAS Analytics TAG

Pierwszy niedzielny wyścig odbył się w nowej formie sprinterskiej, na dystansie połowy klasycznego wyścigu. Bauti momentalnie uciekł reszcie stawki i samotnie zmierzał w kierunku linii mety. Jonathan Rea, niczym Adaś Miałczyński w filmie Nic Śmiesznego, znów był drugi, zostawiając za swoimi plecami Alexa Lowesa. Zawodnik Yamahy prezentuje w tym sezonie bardzo stabilny styl jazdy.

Poza podium walczący ze sobą przez cały weekend Van Der Mark, wracający do mistrzostw świata Haslam, Melandri i Cortese. Ta czwórka naprawdę się ze sobą ścigała. Chaz Davies na bliźniaczym motocyklu Bautisty zdołał ukończyć krótki wyścig na ósmej pozycji, przed Razgatlioglu i Sykesem.

Wyścig niestety został zakończony przed czasem czerwoną flagą, za sprawą nieprzyjemnego wypadku jadącego z dziką kartą reprezentanta Tajlandii Warokorna i Leona Camier. Na cztery okrążenia przed końcem wyścigu o dystansie dziesięciu kółek sędziowie wymachali cała stawkę czerwoną flagą i ściągnęli ich do swoich garażu. Stawka przejechała ponad 50% dystansu, za co zebrali komplet punktów. Camier uszkodził kolano, natomiast Warokorn został zabrany do szpitala na szczegółowe badania.

Tych dwóch Panów nie było w stanie wystartować do drugiego wyścigu przez odniesione kontuzje.

Eugene Laverty miał strasznego pecha w Tajlandii. W sobotnim wyścigu musiał się katapultować ze swojego motocykla przy prędkości ponad 300 km/h z powodu awarii hamulców, a z niedzielnego startu wykluczyła go awaria motocykla.

Wyścig nr 2 wystartował i od pierwszych metrów Bauti nie pozostawiał konkurentom złudzeń. Wszedł w pierwszy zakręt na pierwszej pozycji i od tego momenty Rea mógł tylko oglądać oddalający się figlarny tyłek Ducati. Lowes pogonił za nimi i kąsał Kawasaki z numerem 1, lecz w startowej kolejności dojechali do mety. O dalsze pozycje walczyła ta sama grupa zawodników, co świadczy o dość mocno zarysowanej dyspozycji poszczególnych kierowców w stawce. Van Der Mark czwarty, za nim Haslam, Melandri i Cortese. Rinaldi wskoczył na ósme miejsce, zostawiając za sobą Razgatlioglu i Torresa. Mercado również był zmuszony zjechać do swojego garażu przez problemy ze swoim motocyklem już na początku wyścigu. Trudy klimatyczne wyeliminowały też BMW Toma Sykesa i Ducati Daviesa. Do mety dojechało zaledwie 13 motocykli, więc wszyscy w punktach.

Dziesięć sekund przewagi na mecie odnotował Bautista, co nie wymaga żadnego komentarza. Oby organizatorzy nie próbowali na siłę uatrakcyjnić wyścigów WorldSBK przez wprowadzenie jakiś dziwnych ograniczeń. W ubiegłych latach Kawasaki zgarniało wszystko co napotkalo na swojej drodze po kolejne tytuły mistrzowskie, teraz pałeczkę przejęło Ducati i niech to będzie nagrodą za ciężką pracę inżynierów i zawodników.

W klasie Supersport prym wiedzie Yamaha.

Jules Cluzel wywalczył Superpole i z bez mała sekundową przewagą osiągnął linię mety. Podium uzupełnili Krummenacher i Caricasulo. Za pudłem uplasował się Isaac Vinales, a za nim MV Agusta z De Rosą w siodle. Maria Herrera była piętnasta, zdobywając pierwsze damskie punkty w SSP600.

Trzecia runda odbędzie się w pięknym hiszpańskim regionie Aragonii w dniach 5-7 kwietnia. Więcej  ciasnych zakrętów, w których Rea czuje się świetnie, lecz również niesamowicie długa prosta, co w domowej rundzie może być dodatkowym napędem dla Bautisty.

Reklama

ZOBACZ NOWE MODELE »
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę