10 motocykli bez prawka na motocykl do lansu. Efekt WOOOW! Gwarantowany
Na naszych drogach widuje się coraz więcej motocykli 125cc. Większość z nich, mimo różnych marek, jest do siebie podobna. Styliści wiedzą, co się ludziom podoba i tak też projektują motocykle. Na szczęście jednak są użytkownicy, którzy lubią się wyróżniać w tłumie. To właśnie tych klientów styliści lubią najbardziej, mogą się artystycznie wyrazić w zasadzie bez ograniczeń. Jeśli szukasz więc wyjątkowej 125-tki to, to zestawienie jest dla Ciebie.
Zontes 125C
Ten cruiser nie jest co prawda moim faworytem, po prostu lubię inny styl. Otwiera jednak to zestawienie, bo jest to aktualnie najbardziej rozchwytywany motocykl w tym segmencie w Polsce. Pierwsza partia rozeszła się w mgnieniu oka, na kolejną trzeba czekać dwa miesiące. Nie ma zresztą się co dziwić, silnik o mocy 14,7 KM, hamulce ABS, pełne oświetlenie LED i praktycznie customowy wygląd robią wrażenie. Importer chwali się spalaniem na poziomie 2,1 litra benzyny na 100 km. Dodatkowo marka Zontes jest jakościowo bardzo dobrze postrzegana, wystarczy wspomnieć, że dotychczasowi użytkownicy 125-tek tej marki po zrobieniu prawa jazdy kategorii A chętnie przesiadają się na większe Zontesy. Tę najnowszą propozycję ze stajni Zontesa można mieć za niecałe 13500 PLN.
Junak M15
To propozycja dużo większa gabarytowo, dwucylindrowy silnik o mocy 10,6 KM musi ciągnąć pojazd o masie aż 188 kg. To oczywiście powoduje, że motocykl nadaje się raczej do majestatycznego przemieszczania się. Najlepiej czuje się ten motocykl na miejskich bulwarach, gdzie zachwyca wszystkich swym stylem i brzmieniem. Junak M15 wyposażony jest w podwójną tarczę hamulcową z przodu, monowahacz tylny, amortyzatory upside-down oraz światła do jazdy dziennej. Za ten stylowy motocykl przyjedzie nam zapłacić niecałe 19000 PLN.
Benelli TNT 125
Włosi znani są ze swojego unikalnego stylu, ale również z zamiłowania do swojego dziedzictwa. To ostatnie obejmuje w rozumieniu Włochów również ich znane motocykle, nie tylko te z bardzo dawnej przeszłości, ale również te produkowane niedawno. Model TNT 125 nawiązuje do słynnego już trzycylindrowego motocykla tej marki Tornado Naked Three 899cc czy 1130cc. Motocykl wyróżnia się stylem: przednia lampa, kratownicowa rama, amortyzatory upside-down, tylny monoshock czy wysoko podniesiona podwójna końcówka wydechu. Silnik małego tornada to konstrukcja mocno bazowana na silniku Suzuki GN 125. Generująca 11KM jednostka przy niskiej wadze motocykla i niewielkim kołom dale bardzo dużo frajdy na przyspieszeniach. Mimo kompaktowej budowy na motocyklu może wygodnie podróżować osoba o wzroście 182 cm. Tego małego wojownika można nabyć za 10500 PLN.
Brixton Rayburn 125
To motocykl przeniesiony jakby z poprzedniej epoki. Mimo że produkowany w Chinach to stylem mocno osadzony w Europie. Prosta rama, siedzisko kierowcy na sprężynach, okrągła lampa i minimalistyczny prędkościomierz. Całość stylu uzupełnia skórzana torba i metalowy bagażnik. Rayburna napędza jednostka spalinowa na popychaczach, rodem z hondy CG z lat 70-tych. Silnik ten generuje 11KM co przy masie motocykla 134 kg daje dobre osiągi jak na tę klasę pojemnościową. Poprzez wyjątkowy styl ten brixton wzbudza zainteresowanie wszędzie gdzie się pojawi. Najlepiej do niego pasuje kask w stylu retro i kraciasta koszula. Ten zjawiskowy motocykl możecie nabyć za niecałe 16000 PLN.
Husqvarna Svartpilen 125
Mimo że większość z nas z tą nazwą kojarzy niezniszczalne piły łańcuchowe, to Husqvarna od 1903 roku produkuje również motocykle. Prezentowana 125-tka ze swym nowoczesnym stylem spowoduje, że nie tylko motocykliści się za wami obejrzą. Za opisywany motocykl przyjdzie zapłacić niemało, bo niecałe 26000 PLN w tej cenie otrzymujemy 15-konny silnik z wtryskiem Boscha, Hamulce ByBre od Brembo, system ABS od Boscha, markowe zawieszenie WP APEX oraz opony od Pirelli. Sami widzicie, że w ten cenie nie ma miejsca na kompromisy.
Barton Stratos 125
To motocykl może i podobny z wyglądu do wcześniej opisywanej Husqvarny, ale za jego design odpowiedzialny jest francuski designer Yacouba Galle. W tym stylowym motocyklu warto zwrócić uwagę na ukryty amortyzator tylny, przy pierwszym spojrzeniu odnosi się wrażenie motocykla ze sztywną ramą. Mimo ponad 2 metrów długości, motocykl ten wydaje się kompaktowy. Zawdzięcza to krótkiej kanapie. Za cenę 13900 PLN motocykl ten oferuje silnik produkcji Zongshena o mocy 14,3KM, pełne oświetlenie LED i nowoczesny wyświetlacz LCD z bluetooth. Dzięki temu ostatniemu mamy możliwość korzystania z nawigacji. Motocykl nie nada się na dalekie wyprawy, nie posiada bagażnika. Za to na pewno świetnie sobie poradzi w miasto i podczas podmiejskich wycieczek z lekkim plecakiem na ramionach.
Honda Super Cub 125
Ten model jest w produkcji od 1958 roku, wyprodukowany w milionach sztuk. Przyznacie, jednak że w Polsce bardzo mało się ich widuje. Mimo że motocykl ten jest utrzymany w stylu retro, jest motocyklem na wskroś praktycznym. Zacznijmy choćby od układu czterobiegowej skrzyni biegów: 1-2-3-4-N-1… - wbijając kolejne biegi w końcu dochodzimy do luzu, co oznacza, że podczas dojeżdżania do skrzyżowania nie musimy redukować cztery razy, a tylko raz. Skrzynia ta jest zespolona z półautomatycznym sprzęgłem. Super Cub może być jednoosobowym pojazdem z bagażnikiem lub jak na zdjęciu poniżej na bagażniku możemy zamontować siedzisko pasażera. Motocykl napędza silnik o mocy 9,8 KM zużywający 1,5 litra na 100 km. Mamy też ABS przedniego koła, osłony na nogi i pełne oświetlenie LED. Za ten miejski motocykl trzeba zapłacić 18000 PLN.
Mondial Hipster 125
Ten motocykl powstał w ścisłej współpracy grupy Piaggio z chińskim Zongshenem. W Chinach sprzedawany jest pod logo Aprilii. Motocykl stylem nawiązuje do modeli tej włoskiej marki z lat 60-tych. Chłodzony cieczą silnik, projektowany przez Piaggo, generuje 13,4 KM co przy masie 133 kg daje bardzo fajne przyspieszenia. Poza system ABS mamy kolorowy wyświetlacz TFT oraz przednie amortyzatory upside down. Mondiala HPS kosztuje ponad 20000 PLN i ciężko kupić w Polsce nowy motocykl z salonu. Zostają używki i prywtany import z Włoch.
Fantic Caballero 125 Scrambler
To motocykl który świetnie się sprawdzi na bezdrożach, ale również na asfalcie. Piękna linia zachwyci przechodniów. To jest zresztą jaki motocykl o którym ja mówię że można siedzieć z piwkiem w ręku i podziwiać sztukę. Ten jednoślad można nabyć za 25500 PLN w tej cenie otrzymujemy 15-konny silnik produkowany przez firmę Minarelli, silnik ten stosowany jest również w motocyklach Yamaha. Oczywiście jak na pojazd z półki premium przystało mamy tutaj zawieszenie upside-down oraz hamulce produkcji brembo - ByBre z ABS. Motocykl waży niewiele bo tylko 130 kg w stanie suchym.
Rieju Century 125
Na koniec marka bardzo w Polsce niedoceniana. Rieju to firma, która jest w rękach tej samej rodziny od samego początku. Oczywiście, żeby przetrwać na rynku, musi sięgać po komponenty z Chin. Nie przeszkadza to jednak w zapewnieniu wysokiej jakości swoich jednośladów. Prezentowany motocykl napędzany jest 14 konnym silnikiem konstrukcji Piaggo, na wyposażeniu standardowym mamy zawieszenie upside down i częściowe oświetlenie LED. Mimo że hamulce są tarczowe to zabrakło tutaj systemu ABS. Ten wyróżniający się motocykl możemy nabyć za niecałe 21000 PLN.
Oczywiście na rynku jest jeszcze kilka innych 125-tek, które na pewno zrobiłyby wrażenie. Jednak wybrałem te, które najrzadziej się spotyka. Dla jednych to plus, bo ma się coś wyjątkowego, dla innych minus, bo jest obawa o brak tanich części zamienne. Do tego nie są to z reguły motocykle tanie. Myślę, jednak że wszystkie one są warte swej ceny.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze