eSport motocyklowy. Kilka porad, jak zostać mistrzem wirtualnych wyścigów
Uwielbiasz MotoGP, zacząłeś grać i chciałbyś spróbować swoich sił w esporcie, ale czujesz że nie jesteś dość szybki? Może zwyczajnie chcesz poprawić swoje umiejętności, wyeliminować pewne problemy podczas rozgrywki? Skorzystaj z tego poradnika, a z pewnością urwiesz kolejne dziesiąte sekundy!
Wyłącz wszystkie wspomagania
Ok, to może brzmieć przerażająco, ale im szybciej ustawisz wszystko na "PRO" tym szybciej wyrobisz sobie właściwe wyczucie i zaczniesz próbować jechać szybciej. Wspomagacze bardzo ułatwiają, ale także niesamowicie ograniczają. Tak naprawdę po korzystaniu z asyst i tak będziecie musieli uczyć się wszystkiego od nowa. Po co więc tracić czas? Przed Wami sporo upadków, ale jeśli wykażecie cierpliwość to wysiłek zacznie przynosić owoce!
Używaj manualnej skrzyni biegów
Automat to wygodna sprawa, ale nie pozwoli Wam wejść poziom wyżej. Na pewno przyjemnie jest skupić się wyłącznie na hamowaniu, dodawaniu gazu i skręcaniu, ale co byście powiedzieli gdybyście na manualnej zmianie biegów zyskali dodatkową sekundę? Różnica potrafi być kolosalna. Gra niestety czasem nie dobiera właściwego biegu w efekcie czego na automacie najbardziej ucierpicie na przyspieszeniach.
Nie dodawaj gazu i nie hamuj w systemie 0-1
Wszystko rób z wyczuciem. Wciskanie na maxa przycisku odpowiadającego za gaz i hamulec może wywołać odwrotny efekt niż tego oczekujecie. Przy przyspieszeniu stracicie na ciągle ślizgającym się motocyklu (przy okazji wykończycie szybciej opony), natomiast hamowanie może zakończyć się postawieniem motocykla do pionu, a następnie upadkiem. O ile w kwestii gazu można sobie radzić korygując to zwiększoną kontrolą trakcji (TCS), tak hamowanie zależy już niemal w pełni od Was (i w jakimś stopniu od odpowiedniego doboru tarcz). Generalnie starajcie się naciskać przycisk hamowania (zwykle jest on pod lewym spustem na padzie) tak na 90-95%. Nie zablokujecie wówczas koła, a samo hamowanie będzie najmocniejsze i najbardziej efektowne. Mowa tu o ostrym hamowaniu po długiej prostej. Starajcie się dostosować siłę hamowania do prędkości i rodzaju zakrętu. Ten temat załatwi wyłącznie trening i wyrabianie sobie dobrego wyczucia.
Hamowanie tyłem
Zauważyłem, że sporo osób w ogóle nie korzysta z hamulca tylnego. Stosując go z rozwagą, potrafi on skutecznie skrócić drogę hamowania i pomóc ustawić motocykl do zakrętu. Korzystajcie z niego często, a wiele zyskacie!
Ustawienia motocykla
Tory i motocykle są różne. Jeśli jeszcze nie wiesz jak szukać ustawień pod siebie (każdy ma swój styl jazdy), poszukaj gotowych setupów w sieci, a później znajdź bazę która najlepiej Ci odpowiada i wtedy kombinuj wokół niej. Dobre ustawienie motocykla do danego toru to zysk kolejnej sekundy, a czasem nawet więcej!
Korzystaj z "duchów" w trybie Time Attack
Zastosowałeś się do rad, zacząłeś jechać znacznie lepiej, ale czujesz że osiągnąłeś już swój limit i nie możesz już poprawić własnego czasu? Wybierz zawodnika z listy przed sobą, takiego który ma od 0,5 do 1 sek. przewagi i staraj się do niego dopasować. Poznasz nowe punkty hamowań do których obawiałeś się zbliżyć i gdy je opanujesz to z pewnością poprawisz czas.
Dołącz do eMotoGP Polish League :)
Tam zawodnicy rozwijają się najszybciej dzięki wzajemnej pomocy, wspólnym treningom, a to wszystko w świetnej atmosferze!
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze