tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zmiany w Ustawie o drogach publicznych. Rządzący chcą wiedzieć, jak bardzo jest źle
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Zmiany w Ustawie o drogach publicznych. Rządzący chcą wiedzieć, jak bardzo jest źle

Autor: Andrzej Sitek 2021.07.01, 10:35 5 Drukuj

Wieloletnie zaniedbania dotyczące stanu dróg, a także błędy na etapie projektowym - co zagraża uczestnikom ruchu kołowego i pieszym, znajdą się pod lupą ministerialnych specjalistów. Ministerstwo Infrastruktury chce dokładnie poznać sytuację, ale do tego potrzebne są nowe narzędzia, zmiana przepisów i audyt polskich dróg.

Czy zmiany w Ustawie o drogach publicznych są potrzebne? Przede wszystkim nowe wymogi oznaczają dostosowanie do zasad określonych w dyrektywie 2019/1936 UE, czyli standardów obowiązujących w Unii Europejskiej.

NAS Analytics TAG

Poza tym polskim problemem są dziesięciolecia zaniedbań i bylejakości, spuścizny poprzednich dekad. Nawet jeśli infrastruktura drogowa jest w dopuszczalnym stanie, pozostaje problem rozwiązań komunikacyjnych, które planowano i wdrażano nie tylko w innych czasach, ale i zupełnie innej skali ruchu samochodowego, pieszego i jednośladów. Świadczy o tym m.in. raport GDDKiA z ubiegłego roku, z którego wynika, że wyłącznie, w kwestii przejść dla pieszych zaledwie jedna trzecia spełnia wymogi bezpieczeństwa i ma zadowalający stan techniczny.

Łatanie dziur po zimie, czy skupienie się na nowych inwestycjach, już nie wystarczy. Potrzebny jest remanent na terenie całego kraju, który pozwoli ministerialnym specjalistom na zaplanowanie długofalowej strategii, a nie jedynie działań doraźnych i naprawczych.  

Zespoły ekspertów zajmą się m.in. analizą dróg i ustalonej organizacji ruchu. Kontrola obejmie lokalizację i rozmieszczenie znaków drogowych wraz ze znakami poziomymi, działanie sygnalizacji świetlnej, a nawet takie niuanse jak geometria jezdni. Szczególnej uwadze poddane zostaną rozwiązania dotyczące pieszych i rowerzystów, których bezpieczeństwo ma być naczelną zasadą.

Tego typu badania i analizy będą wdrażane już na etapie projektu, natomiast w przypadku istniejących dróg Ministerstwo Infrastruktury uzyska pełniejszy obraz sytuacji dzięki klasyfikacji bezpieczeństwa, która ma powstać do 31 października 2025 roku. Klasyfikacja pozwoli również ujawnić zarządców, którzy najgorzej wywiązują się ze swoich obowiązków i podjąć działania zaradcze.

Ściślejszy nadzór to konieczność. Polska wciąż pozostaje na szarym końcu w UE pod względem bezpieczeństwa zmotoryzowanych i pieszych. Gorzej niż u nas jest tylko w Rumunii, na Łotowie i w Bułgarii.  Czas to zmienić.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę