tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Zaskakuj±ce treningi i kwalifikacje do Grand Prix Hiszpanii na torze Jerez
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Zaskakuj±ce treningi i kwalifikacje do Grand Prix Hiszpanii na torze Jerez

Autor: Jarek Benito Czech 2017.05.06, 21:51 Drukuj

Przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego w Jerez de la Frontera, większość zakładała pewnie przewagę reprezentantów fabrycznego teamu Movistar Yamaha MotoGP - sensacji sezonu - Maverika Viñalesa, oraz Valentino Rossiego. Przecież to doktor wygrał na tym obiekcie aż dziewięciokrotnie i zdecydowanie ma chrapkę na dziesiąty puchar. To byłaby 500 wygraną dla Yamahy w 3000 GP w historii.

Małe niespodzianki

Ten sezon przyzwyczaił nas już do licznych niespodzianek, związanych głównie z pogodą. Nie inaczej rozpoczyna się przygoda z MotoGP podczas pierwszej rundy w Europie. Deszcz…w słonecznej zwykle hiszpańskiej Andaluzji.

Pierwszy trening mokry, kończymy z trzema Hondami na czele (Pedrosa, Crutchlow, Miller), czwarty Dovizioso (Ducati Team), piąty Marquez (Repsol Honda Team). Tor, na których super sprawują się Yamahy?? Gdzie są Viñales i Rossi? Dziesiąta i szesnasta pozycja.

Drugi trening już suchy. Czasy zdecydowanie lepsze. Na czele znów trzy Hondy (Pedrosa, Miller, Crutchlow), a za nimi Lorenzo (Ducati Team)…tak, Jorge Lorenzo. Ponoć Desmosedici się tutaj nie nadaje. Ostatnie i jedyne zwycięstwo zespół z Bolonii odniósł w Jerez w 2006 roku pod za sprawą Lorisa Capirossiego. Czyżby coś się miało w tej materii zmienić? Wiedzieliśmy, że dobrze się czuje na tym obiekcie, czego dowodem są rekordy toru zebrane w 2015 roku, ale nikt się nie spodziewał takiego wyniku na motocyklu włoskiej stajni. Dalej Petrux (OCTO Pramac Racing) i fabryczna Yamaha z numerem #25

#46 dwunasty, #93czternasty.

Trening nr. 3 - sobota i walka o wejście do Q2.

Pedrosa znów pierwszy, a za nim czerwone Ducati z numerem 99. Jest ostro.

Czy odnalazł się w końcu na nowym motocyklu? Może nie ma wielu sympatyków, lecz życzymy mu najlepszego. Szczególnie, że w czwartek skończył 30 lat.

Czwarty Marquez, piąty Viñales, szósty Rossi. Dobrym wynikiem może się poszczycić Tito Rabat (EG 0,0 Marc VDS), gdyż 12 pozycja w trzecim treningu jest dobrym wynikiem. Może wiadomość o degradacji do Moto2 w sezonie 2018 tak na niego podziałała?

Nowości w ten weekend

Zanim przejdziemy do kwalifikacji, kilka słów o innowacjach w ten weekend.

Nowy silnik w Red Bull KTM Factory Racing. Tak jak Honda (od tego sezonu), zastosowali silniki Big Bang. Mocy nie brakuje i jak twierdzą zawodnicy, znalezienie odpowiednich ustawień motocykla przyniesie lepsze wyniki.

Wiele zespołów zastosowało w ten weekend nowe owiewki, które mają zastąpić zabronione od tego sezonu skrzydełka. Wygląda to całkiem ciekawie:

Zastępstwo za kontuzjowanego Rinsa przypadło japońskiemu kierowcy testowemu - Takuyi Tsudzie (tak chyba się odmienia). Już wiemy, iż na Le Mans Rinsa jeszcze nie będzie i tam jego motocykla dosiądzie Sylvain Guintoli, który na co dzień ściga się w brytyjskich SuperBike`ach, właśnie na Suzuki.

Kwalifikacje

Zaczynamy pierwszą część kwalifikacji.

W tej grupie tylko dwóch najszybszych kierowców przejdzie do walki o topowe miejsca na starcie do wyścigu. Pretendentów jest kilku. Iannone, Dovizioso, Petrucci, czy szybki na Aprilii starszy z braci Espargaro. Bautista, czy może coraz lepiej jeżdżące KTMy? Do drugiej części przechodzą Andrea Iannone (Team SUZUKI ECSTAR)

i Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini).

Sobotnie danie główne - Q2

Kto wystartuje z pierwszej linii niedzielnego wyścigu? Rewelacyjny w treningach Pedrosa? Domowa runda, więc byłoby fajnie. Ale to domowa runda również dla Marqueza, Viñalesa, Lorenzo, braci Espargaro (choć tych się nie spodziewamy w pierwszym rzędzie) i wielu innych. Może Rossi, lub Zarco?

Z każdą minutą rotacja w wynikach. Kolejne międzyczasy wykręcane na czerwono. MM93 dwukrotnie zmienia motocykl.

Flaga z szachownicą, koniec walki i wszystko już wiemy.

Pedrosa (Repsol Honda Team) górą, przed kolegą zespołowym - Marquezem

i Crutchlowem (LCR Honda). Trzy Hondy na czele. A mówili, że to tor Yamahy. Czyżby zmiana silnika na Big Bang wzorem Yamahy dała aż taki efekt?

Drugi rząd - Viñales, Iannone i Zarco (Monster Yamaha Tech 3). Francuz może zdobyć tytuł debiutanta sezonu.

Vale siódmy, przed Lorenzo i Folgerem. Dziesiątkę zamyka Jack Miller (EG 0,0 Marc VDS).

Wyniki kwalifikacji:

1. Dani Pedrosa Repsol Honda Team 1m 38.249s
2. Marc Marquez Repsol Honda Team 1m 38.298s
3. Cal Crutchlow LCR Honda 1m 38.453s
4. Maverick Viñales Movistar Yamaha MotoGP 1m 38.677s
5. Andrea Iannone Team Suzuki Ecstar 1m 38.744s
6. Johann Zarco Monster Yamaha Tech 3 1m 38.861s
7. Valentino Rossi Movistar Yamaha MotoGP 1m 38.908s
8. Jorge Lorenzo Ducati Team 1m 38.910s
9. Jonas Folger Monster Yamaha Tech 3 1m 39.108s
10. Jack Miller Estrella Galicia 0,0 Marc VDS 1m 39.125s
11. Scott Redding Octo Pramac Racing 1m 39.152s
12. Aleix Espargaro Factory Aprilia Gresini 1m 39.400s
13. Danilo Petrucci Octo Pramac Racing 1m 39.090s
14. Andrea Dovizioso Ducati Team 1m 39.255s
15. Pol Espargaro Red Bull KTM Factory Racing 1m 39.282s
16. Bradley Smith Red Bull KTM Factory Racing 1m 39.321s
17. Alvaro Bautista Pull&Bear Aspar Team 1m 39.462s
18. Tito Rabat Estrella Galicia 0,0 Marc VDS 1m 39.564s
19. Karel Abraham Pull&Bear Aspar Team 1m 39.678s
20. Loris Baz Reale Avintia Racing 1m 39.824s
21. Hector Barbera Reale Avintia Racing 1m 39.906s
22. Sam Lowes Factory Aprilia Gresini 1m 40.213s
23. Takuya Tsuda Team Suzuki Ecstar 1m 40.386s

Weekend jak dotąd jest niesamowity. Hondy zajęły pierwszy rząd. Rossi jeszcze może zaskoczyć, jak zawsze. Lorenzo coraz lepiej, KTMy coraz wyżej. Oby czynniki zewnętrzne nie wpłynęły na ostateczne wyniki, jak to miało miejsce (szczęśliwie) po kwalifikacjach u Crutchlowa - osa pod kombinezonem.

W ten oto sposób najniższy z zawodników zdobył Pole Position:

pedrosa

Drobna ciekawostka przed wyścigiem. Zobaczcie jak dbają o motocykle w MotoGP. Wy też tak macie?

Trzymamy kciuki za najlepszych.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê