Yoshimura Suzuki Racing zadebiutuje w WSBK
Legendarny zespół Yoshimura Suzuki Racing wystawi swój motocykl Suzuki GSX-R1000 w Mistrzostwach Świata klasy World Superbike w sezonie 2010. Team pojawi się w kilku wybranych rundach jako zespół z „dziką kartą".
Znana z tuningowych podzespołów do motocykli, Japońska korporacja Yoshimura,od ponad pięćdziesięciu lat aktywnie uczestniczy w wyścigach motocyklowych. Swoją sławę zawdzięcza spektakularnym wygranym w japońskim klasyku długodystansowym Suzuka 8 Hours oraz wyścigowym sukcesom w Stanach Zjednoczonych, gdzie w 1971 roku firma utworzyła swoją filię.
W legendarnym i najważniejszym dla Japończyków wyścigu - Suzuka 8 Hours, Suzuki zwyciężyło pięciokrotnie. Między innymi: w pierwszym wyścigu, w 1978 roku (Wes Cooley (USA) / Mike Baldwin (USA) na motocyklu Suzuki GS1000) roku i ostatni w sezonie 2009 (Nobuatsu Aoki (JAP) / Daisaku Sakai (JAP) / Kazuki Tokudome (JAP) na motocyklu Suzuki GSX-R1000).
Suzuki tryumfowało również w Mistrzostwach motocyklowych klasy AMA Superbike. Mat Mladin zwyciężył w latach 1999-2001, 2003-2005 i 2009, a Ben Spies w latach 2006 - 2008.
Z kolei w Mistrzostwach klasy Superbike w Japonii, zawodnik Daisaku Sakai, ścigający się w barwach teamu Yoshimuram, ukończył sezon na drugiej pozycji z bardzo niewielką stratą do Mistrza.
Sukcesy zespołu, nieustające pragnienie wygrywania z najlepszymi oraz jego ogromne doświadczenie przyczyniły się do podjęcia decyzji o uczestnictwie w sezonie 2010 w Mistrzostwach Świata World Superbike. Nie są znane jeszcze nazwiska zawodników, którzy będą reprezentować zespół Yoshimura Suzuki Racing w klasie WSBK.
Fujio Yoshimura, prezes Yoshimura Japan:
„Nasza firma od niemal sześćdziesięciu lat kojarzona jest z wyścigami motocyklowymi. Wciąż zadziwia mnie, że rywalizacja sportowa daje nam tyle radości i wyzwań. Podobne odczucia mają współpracujący z nami sponsorzy i nasi fani. Zawsze staraliśmy się by nasze wysiłki na torach przekładały się na tworzenie i sprzedaż możliwie najlepszych produktów dla zwykłych użytkowników dróg. Sztandarowym przykładem może być tu zaprojektowany przez nas układ wydechowy 4 w 1, który powstał po utworzeniu naszej pierwszej filii zagranicznej w USA w 1971 roku. Ten projekt to synonim historii rozwoju naszej firmy i przykład na to, jak jeden wspaniały produkt może stanowić kamień milowy w wyścigach motocyklowych oraz stworzyć cały, nowy rynek klientów, którzy na co dzień używają motocykli na drogach publicznych.
Teraz zdecydowaliśmy się na start w wybranych rundach Mistrzostw klasy World Superbike w sezonie 2010. Naszym celem jest rozwój i przetestowanie w możliwie najtrudniejszych warunkach, nowych, zaawansowanych technologii i produktów, które potem chcemy sprzedawać na całym świecie.
Mimo, że sytuacja ekonomiczna w naszej branży jest od dłuższego czasu bardzo trudna, wierzymy że nowe wyzwania są niezbędne i nie można się zatrzymywać, jeśli nie chcemy by ucierpiał nasz program rozwojowy, a co za tym idzie nasi klienci."
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzepodobno Grandysy są w Japonii. Może kombinują coś razem?
Odpowiedz