Yamaha i Beta ponownie uruchomi³y swoje fabryki
Do producentów, którzy wznowili działalność po przerwie spowodowanej obostrzeniami z powodu pandemii Covid-19, dołączyły kolejne dwie marki.
Yamaha Motor Europe ogłosiła, że produkcja została wznowiona w poniedziałek 4 maja w fabryce silników Motori Minarelli we Włoszech i zakładzie montażowym MBK Industrie w Saint Quentin we Francji.
Produkcja w obu zakładach została tymczasowo zawieszona 16. marca, aby zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, jeszcze przed obowiązkową blokadą nałożoną ostatecznie w obu krajach w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa.
Wznowienie produkcji było procesem dwufazowym, a faza pierwsza miała miejsce w kwietniu. Zgodnie z ograniczeniami obowiązującymi w każdym kraju, w początkowej fazie powrócili do pracy tylko ci pracownicy, którym na to pozwolono i którzy mogli zachować dystans społeczny w swojej pracy. Dodatkowo wprowadzono program stosowania środków zabezpieczających przed Covid-19 w całych zakładach, aby przygotować fabryki do pełnego ponownego otwarcia i wznowienia operacji priorytetowych.
Druga faza rozpoczeła się 4. maja wraz ze stopniowym powrotem do pełnego cyklu produkcji, z zachowaniem wszelkich środków mających na celu ochronę zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników, co pozostaje priorytetem dla Yamaha Motor Europe.
Eric de Seynes, prezes i dyrektor generalny Yamaha Motor Europe: - Ponowne otwarcie zarówno zakładów produkcji motocykli, skuterów, jak i silników, które mamy w Europie, to pozytywna wiadomość w tym bardzo skomplikowanym okresie. Było to możliwe dzięki współpracy wszystkich zaangażowanych stron, którym szczerze pragnę podziękować. Chcemy zapewnić bezpieczeństwo wszystkim naszym pracownikom. Jest to również kluczowy moment w zakresie wsparcia nowymi produktami naszej sieci dealerów, która w najbliższych tygodniach ponownie uruchomi działalność we wszystkich krajach objętych blokadą, takich jak Włochy (4. maja) lub Francja i Hiszpania (11. maja).
Z kolei Beta Motorcycles wznowiła produkcję ze zmniejszoną siłą roboczą, przy jednoczesnym przestrzeganiu ścisłych protokołów bezpieczeństwa wciąż egzekwowanych przez włoski rząd.
Producent z Toskanii zawiesił produkcję z powodu pandemii Covid-19, która uderzyła we Włochy. W tym czasie, otwarta pozostała jedynie mała część fabryki z minimalną obsadą personelu dostarczającą niezbędne części zamienne.
Beta wyjaśnia, że ponowne uruchomienie będzie odbywać się stopniowo zarówno w celu spełnienia surowych norm bezpieczeństwa, jak i zaspokojenia wciąż ograniczonego popytu różnych rynków na całym świecie, które wciąż są zablokowane. Producenci dodają również, że do końca maja na rynek zostanie wprowadzony nowy XTrainer, jako prekursor serii Beta MY21.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze