tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha YZF250 2017 - pierwsze wra¿enia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha YZF250 2017 - pierwsze wra¿enia

Autor: Beavis 2016.10.27, 08:47 Drukuj

Mocna, nietypowa i szalenie ciekawa. Pierwsze wrażenia z testów Yamahy YZF250 2017.

W ubiegłą sobotę, 22. października, polski oddział Yamahy na torze w Strykowie zorganizował offroadową imprezę dla swoich dealerów. Główny powód? Zaprezentowanie nowych modeli rodziny YZ, z YZF250 na czele. Przy okazji spotkanie dealerów mieliśmy okazję przerzucić nogę przez YZF250, YZF450 Łukasza Kurowskiego oraz dwusuwowe YZ125.

NAS Analytics TAG

YZF250 testowaliśmy także przy okazji dużego testu porównawczego crossowych 250-ek w Czechach, o czym już niedługo (a wyniki są bardzo ciekawe). Jak więc japońska ćwiartka wpisuje się mocno obsadzoną i konkurencyjną klasę?

Na pierwszy rzut oka model 2017 Yamahy YZF250 nie różni się niczym od poprzedniego. To tylko pozory. Yamaha wprowadziła sporo małych zmian, zwłaszcza w jednostce napędowej. Przemodelowane porty w głowicy, zmieniony kanał dolotowy i przepustnica. Wszystko po to, by do obróconego cylindra doprowadzić jeszcze więcej powietrza i poprawić moc w dolnym i średnim zakresie obrotów.

Miałem okazję bezpośrednio porównywać YZF250 z najmocniejszym w klasie KTMem 250 SX-F. Yamaha oddaje moc płynniej, bez agresywnego kopa w górnym zakresie obrotów, ale w żadnym wypadku nie wydaje się być słabsza - raczej inaczej poukładana. A to dobra informacja.

Największe wrażenie YZF250 robi w kategorii prowadzenia. Crossowa i endurowa gama Yamahy od dłuższego czasu kroczy swoją ścieżką. W pierwszych latach, zwłaszcza w USA, modele YZ były krytykowane, ale wydaje mi się, że można to puścić w niepamięć. YZF250 prowadzi się rewelacyjnie, choć do ergonomii należy się przyzwyczaić. Na crossówce siedzi się dużo bliżej główki ramy i nieco wyżej, co początkowo jest… dziwne. Na dodatek YZF wydaje się być gabarytowo większe od konkurencji. Gdy jednak przyzwyczaimy się do specyficznej ergonomii, okazuje się, że YZF250 w prowadzeniu to cudo.

Nie inaczej jest z ultra-mocną YZF450. Niestety, testowy, seryjny motocykl do nas nie dotarł, ale można było wskoczyć na motocykl Łukasza Kurowskiego. "Qurak" swój sprzęt przygotowany ma zawodniczo, z przebudowanym zawieszeniem, które przy prędkościach przeze mnie osiąganych (czyt. niskich) nie pracowało w pełnym zakresie. Mimo wszystko i tutaj czuć wspólne geny, pomiędzy większą, a mniejszą YZF. Prowadzenie obydwu modeli jest nieporównywalnie różne od konkurencji. W 450-ce dochodzi do tego także moc.

Jak widać po zdjęciach, tor w Strykowie był śliski i wymagający - to dobrze. Kilka tygodni wcześniej na YZF jeździłem w suchych i twardych warunkach czeskiego toru w Pelhrimovie. O tym jednak już niedługo, przy okazji naszego dużego testu porównawczego.

Foto: Coyot / Yamaha

bloto zakret yamaha dni testowe

yzf450 yamaha dni testowe

w blocie yamaha dni testowe

tor 450 yamaha dni testowe

strykow bloto yamaha dni testowe

namiot yamaha dni testowe

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê