tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha YZF-R9 - motocykl supersport nowej generacji. Koniec wieloletniego oczekiwania
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha YZF-R9 - motocykl supersport nowej generacji. Koniec wieloletniego oczekiwania

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.10.09, 17:40 Drukuj

Zgodnie z zapowiedzią, w środę, 9 października Yamaha zaprezentowała model YZF-R9, na który czekali wszyscy fani sportowych motocykli. To oznacza koniec trwających wiele lat oczekiwań i spekulacji. Jaka jest Yamaha YZF-R9? Czy godnie zastąpi model YZF-R6?

W komunikacie prasowym producent zapewnia, że motocykl powstał w oparciu o doświadczenia z wyścigów MotoGP oraz Mistrzostw Świata Superbike. Choć silnik to doskonale znana wszystkim jednostka CP3, to na tym kończą się podobieństwa do MT-09. Zawieszenie jest zbliżone do tego z modelu YZF-R1, a za hamowanie są odpowiedzialne m.in. wyczynowe zaciski Brembo Stylema.

NAS Analytics TAG

Yamaha YZF-R9 otrzymała zupełnie nową ramę aluminiową Deltabox i jest to najlżejsza rama, jaka kiedykolwiek pojawiła się w motocyklu klasy supersport tej marki. Waży zaledwie 9,7 kg, a masa całego motocykla to 195 kg. Za hamowanie są odpowiedzialne produkty marki Brembo. Oprócz zacisków Brembo Stylema, z przodu zastosowano tarcze o średnicy 320 mm i przewody w stalowym oplocie.

Komponenty zawieszenia pochodzą z firmy KYB. Widelec upside down ma regulację kompresji i tłumienia. W lewej goleni ustawia się kompresję, a w prawej - tłumienie. Tylny amortyzator ma możliwość ustawiania napięcia wstępnego, odbicia, kompresji i wysokości. To zapewnia pełną kontrolę nad ustawieniami motocykla i umożliwia idealne dopasowanie.

Dalsza część tekstu pod filmem

Kierujący ma do dyspozycji trzy predefiniowane tryby jazdy - Sport, Street i Rain, dwa tryby Custom oraz cztery tryby Track. Pakiet elektroniki bazuje na sześcioosiowym czujniku inercyjnym i obejmuje kontrolę trakcji z działaniem w złożeniu, system kontroli uślizgu, system kontroli unoszenia przedniego koła i system kontroli hamowania. Sam silnik ma 4 tryby oddawania mocy. Do dyspozycji jest też Launch Control, które pomoże dynamicznie wystartować. Można też liczyć na system wspomagania hamowania silnikiem.

Wszystkie ustawienia są kontrolowane za pomocą wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali, który można połączyć ze smartfonem i aplikacją Yamaha MyRide. Warto wiedzieć, że za pośrednictwem aplikacji można zmieniać ustawienia elektroniki.

Jeśli chodzi o stylistykę, to w oczy rzucają się oczywiście aerodynamiczne skrzydła, ale nie należy też pomijać smukłej sylwetki. Motocykl będzie dostępny w kolorach Icon Blue oraz Tech Black.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê