tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha YZF R1 na 2009
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha YZF R1 na 2009

Autor: Anna Jędrasiak 2008.09.09, 12:35 15 Drukuj

Przedstawiamy jak będzie wyglądała najnowsza ewolucja dobrze znanej Yamaha R1.

Najnowszy model jest bardzo zaawansowany technologicznie. Zastosowano zupełnie nowy silnik o pojemności 998 cm3, który zawiera rozwiązania konstrukcyjne z jednostek używanych w MotoGP. Styliści zadbali o radykalnie nowy i agresywny wygląd maszyny.

Jednostka napędowa to rzędowa czwórka z czterema zaworami na cylinder, oczywiście chłodzona cieczą, z podwójnym wtryskiem paliwa, generująca 182 KM  Po raz pierwszy w R1 zastosowano D- mode Map. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: optymalny, B pozwalający na spokojną jazdę i A dający najostrzejszą reakcję silnika. Yamaha otrzymała także nowy układ wydechowy i przeprojektowany airbox. 

YZF R1 oparta jest na nowej aluminiowej ramie (Deltabox), która pozwala na jeszcze lepsze prowadzenie motocykla, szczególnie w zakrętach. W porównaniu do modelu z roku 2008, Yamaha na 2009 ma nieco niżej środek ciężkości. Magnezowa tylna rama, stosowana do tej pory w R6, znalazła swoje miejsce również w R1. Dla dalszego obniżenia wagi motocykl wyposażono również w lżejszy tylny wahacz. Z przodu znajduje się 43 mm widelec z innowacyjnym mechanizmem tłumiącym. Hamowanie zapewniają podwójne 310 mm tarcze z sześcio tłoczkowymi zaciskami z przodu i 210 mm tarcze z tyłu z jedno tłoczkowym  zaciskiem.

Zmieniony bardziej opływowy kształt owiewek pozwala na lepsze odprowadzenie ciepłego powietrza i lepiej chroni kierowcę przed wiatrem. Nowe przednie światła mają nadawać motocyklowi bardziej agresywny wygląd. R1 dostępna będzie w trzech kolorach: biała z czerwoną ramą, niebieskim (Yamaha Blue) i czarnym (Midnight Black).

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Zobacz również
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę