Yamaha Tracer 700 - pierwsze wra¿enia
Pierwsze kilometry Tracerem 700 potwierdzają, że na sprawdzonej platformie MT-07 da się zbudować dobry motocykl sportowo-turystyczny.
Dzień testu Tracera 700 w przepięknych okolicach włoskiego Val di Fassa właśnie dobiega końca. Za sterami najnowszej Yamahy przejechałem dziś alpejską pętlę o długości 250 km, na której liczę zakrętów przewyższała jedynie liczba cyklistów, których trzeba było omijać. W nieprzewidywalnym, górskim klimacie mieliśmy do czynienia ze zmiennymi warunkami atmosferycznymi jak i również drogowymi, bo Włosi mają pełne ręce roboty żeby utrzymać te wspaniałe drogi.
Sportowo-turystyczny motocykl wagi średniej jest trzecim wcieleniem tej samej platformy, którą znamy z MT-07 i XSR 700. Ci, którzy znają wspomniane motocykle, pewnie będą czuli się tutaj jak w domu, ale przez szereg prostych zabiegów ze strony producenta otrzymaliśmy motocykl o zupełnie nowym zastosowaniu, chyba najbardziej uniwersalny z całej trójki.
Tracer 700 okazał się świetnym kompanem podróży, który nie ma tendencji do poniewierania kierującego. Silnik jest dynamiczny, ale przewidywalny. Tracer w prowadzeniu jest lekki. Zmiana kierunku nie wymaga przesadnie dużej siły, przez co Tracer spodoba się początkującym moto-turystom. Nie oznacza to, że szybsi i bardziej doświadczeni będą się na nim nudzić. 74-konny dwucylindrowiec zapewnia wystarczające osiągi do szybkiej jazdy, co w połączeniu ze 196 kg masy i dość krótkim rozstawem osi daje łatwy w prowadzeniu motocykl. Dodatkowo owiewka z regulowana wysokością szyby i wyprostowana pozycja za sterami zapewnia odpowiednią dozę komfortu.
Każdy kto miał okazję jeździć w Alpach wie ile radości z jazdy i widoków dają te drogi - kto jeszcze nie był, powinien czym prędzej przekonać się na własnej skórze. Po niedawnej kontuzji moja kostka po dłuższej podróży boli i mocno puchnie, dlatego dziś rano z lekkimi obawami zakładałem prawy but, wiedząc myślą, że mogę już go nie zdjąć. Moje obawy okazały się niesłuszne bo obeszło się bez rozcinania buta, mimo że na motocyklu napracowałem się porządnie (ale z powodu tras, nie samego sprzętu).
Najchętniej wróciłbym na te przełęcze najszybciej jak się tylko da i jeśli miałbym szukać do tego celu motocykla, wcale nie szukałbym daleko, bo Yamaha Tracer 700 ma wszystkie atrybuty potrzebne do pokonywania setek kilometrów alpejskich serpentyn. Test Tracera 700 już niebawem na łamach Ścigacz.pl.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeSuper motocykl dla ludzi o wzro¶cie max. 175 cm.Je¼dzi³em modelem MT-07, przy moim wzro¶cie 186cm wygl±da³em jak na komarku, dlatego wybra³em suzuki dl 650 xt.
Odpowiedzniestety tracer jest idealnym przyk³adem jak siê robi ludzi w balona i wyci±ga kase za kilka zmian.
OdpowiedzW kwestii ceny to we¼cie pod uwagê do¶æ istotny fakt, ¿e wszystkie marki, czy to Yamaha czy to Honda, przecie¿ nie produkuj± motocykli w rodzimych fabrykach tylko importuj± zza granicy. A tutaj nie...
Odpowiedznie najnowszego versysa? cz³owieku, motocykl z 2015 nazywasz nie najnowszym? nie rób z siebie po¶miewiska
OdpowiedzPytanie tylko czy oplaca sie doplacac tyle pieniedzy do tracera cry lepiej kupic mt-07 oraz kilka dodatkow jak szyba itp...
OdpowiedzNie kupisz takiej szyby do zwyk³ej MT-07, poza tym nie ma ona ¿adnych owiewek. Musieliby wykombinowaæ jakie¶ zestawy z plastików do obudowania moto, a w±tpiê, ¿eby takie co¶ siê pojawi³o. Z drugiej strony rama do XJ6 i XJ6 Diversion by³a identyczna, a wersja adventure mia³a tylko dodatkowe obudowy. W tym wypadku Tracer ma jednak nieco inn± ramê od MT-07, np. przód jest wy¿szy, siedzenie te¿.
OdpowiedzTo mo¿e byæ byæ bardzo udany sprzêt. W standardzie otrzymuje siê os³oni d³oni, gniazdo 12V, regulowan± szybê. Do tego zwrotno¶æ MT-07 i wyszed³ sprzêt uniwersalny - do miasta i na trasy, choæ przy ...
Odpowiedzdodajmy, ¿e 09 tracer bêdzie w takim razie tylko o 7 k dro¿sza.... szczerze to wola³bym te 7 do³o¿yæ i mieæ 115 koni
OdpowiedzOk, ale dla niektórych 900 mo¿e byæ po prostu zbyt mocny. Dla wielu osób 700 bêdzie pewnie pierwszym sprzêtem wiêkszej poj, gdzie po wcze¶niejszych do¶wiadczeniach ze 125 lub nawet bez postanowi± zrobiæ prawko i spe³niæ swoje motocyklowe marzenia. Tak by³o np w przypadku MT07, który w 2014 i 2015 przodowa³ w rejestracjach i z tego co mi wiadomo od znajomego z salonu masa osób kupowa³a go jako pierwsze moto, bo z racji wagi i rozs±dnej, przewidywalnej mocy jest w stanie ogarn±æ go ka¿dy. Na 900 ju¿ jednak pasuje mieæ moim zdaniem do¶wiadczenie na czym¶ wiêkszym, bo te 115 koni potrafi zaskoczyæ.
OdpowiedzNo ponios³o ich z cen±. 9400 dro¿ej od MT-07. Bardzo du¿o policzyli sobie za kilka plastików i drugi reflektor :/ Poza cen± ten motocykl jest boski :)
OdpowiedzPewnie chc± poczekaæ na reakcjê rynku. Przy umiarkowanym zainteresowaniu obni¿± cenê i powiedz±, ¿e promocja. A tak od razu walnêliby 33 tys. i sporo chêtnych by by³o. Yamaha ma te¿ dobre oferty ubezpieczeniowe i kredytowe, wiêc wielu siê skusi mimo wszystko. Lepiej poczekaæ na koniec sezonu, jak ceny zaczn± spadaæ albo na pocz. 2017.
Odpowiedz