Yamaha RD500 - dwusuwowe szaleñstwo!
Już wiemy, co oznacza skrót RD przy nazwie Yamahy. To Road Demon! Jeśli lubicie totalnie zwariowane motocykle, które przy okazji brzmią jak bolidy, a wierzymy, że lubicie, kliknijcie Play i sprawdźcie tego lunatycznego potwora.
To yamaha RD500, dwusuw z silnikiem V4 o wysokim stopniu sprężania. Ta tutaj jest mocno zmodyfikowana. Nie ma filtrów powietrza, ma elementy z Yamahy RD350, tuningowane cylindry, akcesoryjny wydech, zmienione gaźniki. I brzmi tak, że jeżą się włosy. Gość na filmie nie do końca stosuje się do przepisów. Ale na szczęście oglądanie na filmach takich dzikusów jest jeszcze legalne.
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeMoja Honda CB 200 w 4T brzmi jak VTX 1800 wiêc to jest co¶.
OdpowiedzJa ju¿ od dawna wiem co to z znaczy skrót RD, jest to Racing Development.
OdpowiedzMoja TZR 50 brzmi ca³kiem podobnie. ;)
Odpowiedztzr hah gówniania kosiarka 1-10km/h 2-20kmh/h 30-km/h i tak dalej :)
OdpowiedzMnie zawsze zastanawia³o czemu nie ma du¿ych pojemno¶ci motocykli w dwusówie? Mo¿e mi kto¶ wyja¶niæ, i podaæ przyk³ady takich motocykli ?
Odpowiedz2T maja problemy z przyczyn "ekologicznych", jakby zieloni mogli, to calkiem by ich zakazali. Moze rowiaze to olej w misce jak w 4T, a nie dozowany do paliwa. Czas pokaze. Duze 2T nadal sa proukowane, np. ponad litrowe boksery do samolotow ultralekkich. Tu kluczowa jest relacja mocy do masy silnika i bezawaryjnosc, 2T sa bezkonkurencyjne. Do motocykli duzy, np. litrowy silnik 2T nie ma sensu. Z tej pojemnosci bez problemu uzuskuje sie 200 - 250KM. Trudno to opanowac. Do tego dochodzi niehamowanie silnikiem przy hamowaniu ;) i to ze na dohamowaniu potrafi dopalic mieszanke i dac "kopniaka". Nawet Blazusiak po przejazdzce CR500 mial mietkie nogi ;P P.S. Co z tego, ze nowsze 2T maja osobny mechaniczny dozownik oleju, przeciez zeby olej smarowal, to musi byc dobrze rozproszony po calej skrzyni korbowej, a to zapewnia tylko rozpuszczenie go w paliwie. Dodatkowo, linka gazu sie rozdziela i jedna steruje gaznikiem, a druga olejem za gasnikiem. Nie wydaje mi sie tez, zeby po zamknieciu przepustnicy silnik calkiem nie dostawal paliwa. To nie 4t na wtrysku. Po prostu dostaje tego paliwa tyle ile na wolnych obratach (a to przy dokreceniu do 10k na zjezdzie z gorki moze byc za malo).
OdpowiedzKiedy¶ by³y ale jest to zbyt drogie w eksploatacji
OdpowiedzPIÊKNA PO PROSTU PIÊKNA! Kocham 2 suwy.
Odpowiedzma kopyto subiektywnie na oko krajobraz szybko sie zmienia pytanie jak np wypda w porownaniu do nowej 600 klasy supersport. moze ktos wie czy np w yamasze dt 125 grozi zatarcie jadac ze stala ...
Odpowiedznie zatrzesz bo do silnika ca³y czas bêdzie sz³a mieszanka paliwa z OLEJEM:) a w przypadku hamowania silnikiem nie dostarczane jest paliwo, a co za tym idzie silnik nie jest smarowany :)
Odpowiedzdzieki za odp.
OdpowiedzSilnik zaciera sie podczas hamowania silnikiem poniewa¿ jest on smarowany olejem dolewanym do paliwa. Jesli jedziesz caly czas ze stala predkoscia to smarowanie jest ca³y czas wiec nic nieporzadanego sie nie dzieje.
OdpowiedzPanowie dok³adnie nie pamiêtam jak to by³o w mojej DT, ale ¶miem zaryzykowaæ ¿e dozownik oleju napêdzany jest mechanicznie tzn. przez jaki¶ tam trybik sprzê¿ony pewnie po¶rednio z wa³em. Wê¿yk doprowadzaj±cy olej do cylindra podpiêty jest do króæca dolotowego. Podczas hamowania silnikiem, silnik siê obraca wiêæ: pompka olejowa jest napêdzana olej jest pompowany do króæca ss±cego, a podci¶nienie wytwarzane przez t³ok zasysa olej do komory. Je¶li siê mylê proszê mnie poprawiæ. Pozdro
OdpowiedzDawkowanie oleju jest te¿ uzale¿nione od otwarcia przepustnicy. Jest zapewne dodatkowa linka od manetki gazu do dozownika. Przy zamkniêtej przepustnicy oleju jest za ma³o. Nie mo¿e byæ go zbyt du¿o, gdy¿ bêdzie zarzuca³ ¶wiecê zap³onow±.
OdpowiedzAle jak pa³ujesz to pier¶cienie mog± siê stopiæ.
Odpowiedz:D
OdpowiedzWiêkszej g³upoty nie s³ysza³em...
Odpowiedz