tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha Neos - solidny i tani skuter
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha Neos - solidny i tani skuter

Autor: Coobin 2008.05.21, 13:25 106 Drukuj

W dzisiejszym teście postaramy się sprawdzić, czy Yamaha Neos, mimo korzystnej ceny, nie traci nic ze swej jakości i niezawodności.

Wygląd

NAS Analytics TAG

Yamaha Neos to typowy skuter miejski. Jego wygląd nie wyróżnia go szczególnie z tłumu. Jedyne, co może mu dodać trochę oryginalności, to dwie przednie okrągłe lampy. Testowana przez nas wersja była w kolorze niebieskim, jednak dostępne są jeszcze trzy inne kolory: szary, ciemno-niebieski i srebrny.

Ergonomia

Na Neosie można zając wygodną pozycję, chociaż jak na mój gust, jest to pozycja zbyt wyprostowana. Kanapa, chociaż duża i oferująca pasażerowi wystarczającą ilość miejsca, dla kierowcy jest niezbyt wygodna. Po godzinnej przejażdżce odczuwałem, mówiąc delikatnie, dyskomfort. Według mnie jej przód jest zbyt wąski, przez co kierowca czuje to tak, jakby siedział na siodełku rowerowym. Duży plus dla Neosa to uchwyty dla pasażera. W tym przedziale cenowym nie jest to standardem, a zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy pasażera. Kolejna ważna rzecz to wysuwane podnóżki. Dzięki nim pasażer nie musi szukać nogami po podeście miejsca, na którym nogi trzyma już kierowca.

Schowek w Neosie pozwala na upchanie kasku integralnego, co prawda niezbyt łatwo, ale kask typu jet wchodzi tam bez żadnego problemu. Przy okazji schowka warto wspomnieć, iż jest on otwierany z kluczyka w stacyjce. Takie rozwiązanie jest bardzo wygodne. Oszczędza lawirowania kluczykiem z jednego miejsca w drugie.

Właściwości jezdne

Sercem Neosa jest dwusuwowy silnik, chłodzony powietrzem o pojemności 49 cm3. Jego moc wynosi 2.09 kW, a smarowanie odbywa się za pomocą dozownika oleju. Właściwym przeznaczeniem Neosa są zatłoczone ulice naszych miast. To właśnie tam daje sobie on najlepiej radę. Masa pojazdu, wynosząca zaledwie 82 kg, wpływa bardzo pozytywnie na poręczność pojazdu. Lawirowanie pomiędzy samochodami jest dziecinnie proste dzięki wyprostowanej pozycji kierowcy oraz wąskiemu rozstawowi lusterek. Wcisnąć się można naprawdę wszędzie. Zastrzeżenia mógłbym mieć jedynie do dynamiki przy starcie. Przy ostrym odkręceniu manetki czuć, że pojazd jakby nie chciał jechać, dopiero po chwili mały dwusuw zaczyna ładnie ciągnąc, aż do swojej maksymalnej prędkości 45 km/h. Mimo blokady, na prostej drodze rozpędził się nawet do 50 km/h. Z górki było jeszcze lepiej. Największa zanotowana prędkość wyniosła 58 km/h. Zaznaczam jednak, iż odbyło się to w bardzo sprzyjających warunkach (z górki i z wiatrem w plecy). Odczyt mógł być tak dokładny dzięki bardzo czytelnym wskaźnikom. Myślę tu o dużym, cyfrowym, ciekłokrystalicznym prędkościomierzu.

Podwozie

Neos wyposażony jest w dwunastocalowe, aluminiowe, pięcioramienne koła. Z przodu posiada widelec teleskopowy, a z tyłu wahacz. Zawieszenie można określić jako bezpieczne. Jest ono twardo zestrojone, co czuć na wyboistych, polskich drogach. Mocnym punktem Neosa są hamulce. Z przodu tarcza, z tyłu bęben - duet ten działa wzorowo. Użycie obu hamulców na raz powoduje, że skuter staje jak wryty, a przy tym dozowalność jest znakomita. Duży plus dla Neosa za hamulce.

Koszty eksploatacji

Testowany skuter okazał się pojazdem bardzo oszczędnym w eksploatacji. Spalanie w teście oscylowało na poziomie 2,4-2,6 litra na 100km, co uważam za bardzo dobry wynik, jak na silnik dwusuwowy. Dzięki zastosowaniu dwusuwa jako jednostki napędowej, odpada wiele czynności obsługowych, takich jak wymiana oleju w silniku, czy regulacja zaworów.

Nasza opinia

Yamaha Neos to skuter przede wszystkim do poruszania się po mieście. Za 6500 pln, co wydaje się kwotą niewygórowaną, jak na japoński skuter uznanej marki, otrzymujemy pojazd solidnie wykonany, niezawodny i oszczędny. Z uwagi na to, iż jest to motorower, do kierowania nim nie wymagane jest prawo jazdy. Każdy, kto posiada dowód osobisty lub kartę motorowerową, może zasiąść za sterami tego małego i wdzięcznego skuterka. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że ten, kto go kupi, nie będzie żałował.

DANE TECHNICZNE:

Masa własna: 82 kg
Silnik: 1 cylinder
Typ silnika: Dwusuwowy
Pojemność skokowa: 49 cm3
Moc maksymalna: 2,09 kW przy 6750 obr./min.
Typ chłodzenia: Chłodzony powietrzem
Rozrusznik: Elektryczny i nożny
Pojemność zbiornika paliwa: 6,1
Prędkość maksymalna: 45 km/h (wersja zablokowana), 50 km/h*
Spalanie w teście: 2,4 l/100km

* prędkość V max osiągnięta w teście

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
neos 3
NAS Analytics TAG
neos 5
neos prawy tyl
neos prawy bok
neos lewy bok
neos na parkingu
neos w miescie 2
neos w korku
Komentarze 48
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: julia 26/04/2012 11:13

dzięki wielkie : )

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę