Yamaha MT-10 będzie miała 160 KM - znamy specyfikację
160 KM, 190 kg na sucho i pełen pakiet elektroniczny.
Brytyjskie media wyjawiły specyfikację mocno oczekiwanego modelu MT-10, który debiutował podczas zeszłorocznych targów EICMA. Według MCN Yamaha MT-10 oparta jest o amerykańską wersję R1S (budżetowa, drogowa wersja niedostępna w Europie). Czterocylindrowa jednostka napędowa MT-10 ma osiągać blisko 160 KM przy 11 500 obr./min. Waga bez płynów to 190 kg.
Oczywiście, MT-10 otrzyma pełen pakiet elektronicznych wspomagaczy i nowoczesnych "bajerów": kontrolę trakcji, zmienne tryby pracy, tempomat, sprzęgło antyhoppingowe oraz wyświetlacz LED. Dodatkowo w bogatym katalogu akcesoriów znajdzie się np. quickshifter, układ wydechowy marki Akrapovic czy podgrzewane manetki.
A teraz najważniejsze. Na brytyjskim rynku cena bazowej wersji MT-10 to 9999 funtów, czyli mniej od BMW S 1000 R i Triumpha Speed Triple S, tylko niewiele więcej od Kawasaki Z1000. Oczywiście, trzeba brać pod uwagę, że na cenę w Polsce ogromny wpływ mają kursy walut, ale wydaje mi się, że MT-10 powinno plasować się dokładnie w granicach wyżej wymienionego S 1000 R.
Czekamy na szczegóły! (I dni testowe)
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeI jeszcze !!! Już 8 lutego na Facebooku zamieściłem jakiś japoński filmik w którym były te Wasze super sensacyjne dane zamieszczone na temat mocy,momentu i wagi !!! Wielkie mi tajemnice !!!
OdpowiedzTo w Polsce niczego nie zwojuje !!!! Suzuki jest tańsze,Kawasaki jest tańsze i na dodatek tam można liczyć na spore upusty roczników a u Yamahy na breloczek !!! Powodzenia MT 10 !!! Przy takiej ...
Odpowiedzktoś mając do wydania 55-60k nie będzie się spuszczał nad tym, że suzuki jest tańsze o 10 tysi. Jeśli jest nastawiony na MT10 to weźmie MT10. Suzuki jest tańsze ale podejrzewam w testach wyjdzie, że coś za coś. Nowa R1 również jest droższa od GSXR1000, ale przejedź się tymi sprzętami, najlepiej po torze, a będziesz wiedział, za co dopłacasz i będziesz bardzo chciał dopłacić( wg mnie nowa R1 nie ma konkurencji jeśli chodzi o tor i zakręty)
OdpowiedzTo zależy. Pewna część klientów pewnie tak. Ale większość, którzy mają ograniczony budżet zastanowią się, bo 10 tys to sporo, 1/4 ceny Suzuki. Ja bym wybrał Suzuki (chociaż jeżdżę FZ1 i mam duży sentment do Yamahy). GSXS-1000 jednak jest bezkonkurencyjny jeśli chodzi o cenę, a wygląda na to że to bardzo dobry sprzęt, jeśli chodzi o moc to wszystkie testy pokazują że ma dużo więcej niż katalogowe 145. Szkoda że Yamaha nie poszła drogą MT09 i MT10 i nie wypuściła fajnego, w miarę prostego sprzęta w korzystnej cenie.
Odpowiedz12,995 EUR - kosztuje dokładnie tyle co Super Terere, czyli u nas będzie to 56500 PLN. Niestety, na cenę w dużej mierze ma wpływ kurs EUR - przez rok wzrósł znacznie. Ciekawe jak wypadnie na tle BMW - ta sama cena i chyba te same osiągi. Na zdjęciach motocykl wygląda na przekombinowany i nie jest zbyt ładny, ale zobaczymy na żywo. A szkoda, bo FZ1 to moim zdanie wzór elegancji i proporcji, nadal wygląda ekstra. Raczej nie wróżę sukcesu z tym wyglądem i ceną.
OdpowiedzNa niemieckim rynku cena juz znana - 12,995€
Odpowiedz9999 funtów, ale netto.
OdpowiedzDodam ze na regionalnych targach w Japonii mozna bylo sie dowiedziec ze MT-10 ma miec 160 PS przy 11.500/min, 111 Nm przy 9000/min i wazyc 210kg zatankowany. Osobiscie uwazam ze w takim sprzecie ...
Odpowiedz