Yamaha MT-09 Tracer 2015 - trzycylindrowy turystyk
Tak jak zapowiadaliśmy, Yamaha na targach EICMA zaprezentowała turystyczną wersję swojego sprzedażowego hitu, Yamahy MT-09.
Wygląd duchowego następcy Yamahy TDM nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Zdjęcia wypływały do internetu już kilka tygodni temu. Teraz poznaliśmy oficjalną specyfikację techniczną. Tracer na nasz gust prezentuje się lepiej niż nowa R1, ale powiedzmy, że to mocno subiektywna opinia. Motocykl został wyposażony w przyjemną dla oka owiewkę z wysoką szybą.
Szybę można regulować bez użycia narzędzi, regulowana jest także wysokość siedziska oraz kierownica. Jednostka napędowa to dobrze znany trzycylindrowiec z MT-09 legitymujący się mocą 113 KM. Na potrzeby turystycznej wersji zaprogramowano trzy nowe, zmienne tryby jazdy. Inżynierowie z Yamahy praktyczne nie ingerowali w podwozie motocykla. Z ważnych zmian, znacząco zwiększono zbiornik paliwa (z 14. do 18. litrów), motocykl w standardzie będzie wyposażony w ABS oraz centralną podstawkę. MT-09 Tracer posiada wyjście 12V oraz mocowania pod bagaż.
W Stanach Zjednoczonych model ten będzie nosił na FJ-09. Ceny na polski rynek nie są jeszcze znane, w USA motocykl jest minimalnie droższy od swojej bazowej wersji i na nieco wyższą cenę powinniśmy nastawić się także w Polsce.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeCena w europie wg. szefa Yamaha DE nie powinna przekroczyc 10.000€. Mysle ze to bedzie swietna alternatywa dla Triumpha Tiger-a.
OdpowiedzCoś mi sie wydaje, że to wcale nie będzie tylko dodatkowa centralna podstawka i takie tam podobne pierdoły. Jest tutaj zdjęcie wyświetlacza, które do złudzenia przypomina ten sam znany z super ...
OdpowiedzTracer ma kontrole trakcji. Z rzeczy nie wymienionych w artykule - siedzenie na wysokosci 840-865mm i masa zatankowanego motocykla to jedyne 210 kg. Skoki zawieszen jak w MT-09. Silnik ten sam, czyli 115 Ps, nie 113 jak w artykule.
OdpowiedzO, dzięki za info. Pewnie bedzie miał tez łagodniejsze mapowanie silnika? Zawieszenia faktycznie nie tknęli?
OdpowiedzWg. tego co mozna w internecie wyczytac to zawias jest ten sam. Troche mnie to martwi bo jednak Tracer z natury jest przeznaczony do wozenia wiekszych ciezarow. Mam Triumpha Tigera 1050 i chetnie zmienilbym na cos lzejszego. Mt-09 nie testowalem, cos nie tak z mapami? Jesli cos kumasz z niemieckiego to redakcja 1000ps (Austria) zrobila maly interview z przedstawicielem Yamahy De. http://m.youtube.com/watch?v=peJYoi9nXTY
OdpowiedzPrawie brak zarzutów odnośnie map - MT-09 potrafił być nieco nerwowy, zakładam że Tracer pewnie bedzie bardziej ugłądzony i pod kątem mniejszego spalania (jak dla mnie to na plus). Nad zawiasami bym jeszce rąk nie załamywał, patrząc na to jakie wypoażenie ten motocykl powoli zbiera, spodziewałbym sie bogatszej wersji w przyszłości z lepszymi zawiasami i dodatkowymi bajerami. W najgorszym wypadku można samemu kasę na ohlinsy (swego czasu pytałem się ptm.pl o ceny, do MT-09 mieli amortyzator za ok 3tys zł, w pełni regulowany 6-7tys; przednie wkłady ohlinsa ze sprężynami ok 6tys, pełne przednie widelce ohlinsa ok 11tys. Niemało, ale raczej warto). Dzięki za link, niemieckiego coś tam kumam, w najgorszym wypadku znajomego poproszę o pomoc.
Odpowiedzbrzydki i nudny jak caly ten segment...
OdpowiedzO gustach sie nie dyskutuje ;) Mi sie tam podoba, a ten brzydki i nudny segment do ktorego nalezy jest mega uniwersalny co dla mnie stanowi ogromna zalete. Motocykle to nie tylko zabawki!
Odpowiedzpewnie ze nie tylko - ale do dojadow do pracy wystarczy cb 500 a do nawijania kilometrow cbf 600; a jak sie chce i zaszalec i dojezdzac do roboty to warto miec cos ostrzjszego, bo trzymanie dwoch moto jest dla mnie bez sensu...
OdpowiedzNo wybacz ale nie pogodzisz tych dwoch rzeczy. Albo wygoda dojazdow do pracy albo wymiatanie na winklach. Ja wolabym jednak MT-09 Tracer zeby te dwie sprzeczne rzeczy jakos pogodzic niz CBF-600. Co do dwoch motocykli - uwazam ze ma to sens. Mam nakeda klasy 600 ktorym mi sie wysmienicie jezdzi ale kiedy zabieram pasazerke przydalby sie wiekszy komfort, ktory daje mi wlasnie moj drugi motocykl, lepiej do tego przeznaczony. Ten segment nie jest nudny, po prostu go prawdopodobnie jeszcze nie odkryles bo za mlody jestes...
Odpowiedz