tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha FZS 1000 Fazer - prêdko¶æ i wygoda - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha FZS 1000 Fazer - prêdko¶æ i wygoda - strona 2

Autor: £ukasz "Boczo" Tomanek 2009.04.10, 13:34 9 Drukuj

Diabeł tkwi w szczegółach

Litrowy Fazer, pomimo że sprzętem jest naprawdę zacnym, nie jest pozbawiony wad. Przede wszystkim mam tu na myśli zawieszenie. Nie dość tego, widelec jest nieco za miękki, to tylny amortyzator nie wykazuje się przesadną trwałością. Warto te dwa elementy upgreadować, jeżeli myślimy na poważnie o sportowym wykorzystaniu Fazera. Czasami praca silnika na wolnych obrotach ma niewiele wspólnego z płynnością i słychać różne stuki, ale nie zawsze musi to być zwiastunem usterki. Po prostu trzeba się do tego przyzwyczaić. Rzadko, bo rzadko, ale zdarzały się pęknięcia króćców ssących, choć trudno nazwać to typową wadą.

NAS Analytics TAG

Koniecznie przy zakupie używanej sztuki należy domagać się jazdy próbnej. Tylko wtedy bowiem można wyczaić ewentualne nieprzyjemności, ze skrzynią biegów na czele. Zdarza się, że po brutalnym traktowaniu drugi bieg lubi sobie wypaść, a to może się wiązać nawet z wymianą całej skrzyni. Jeżeli nie jesteśmy pewni historii pojazdu, bądź też nosi on ślady bliskiego spotkania z jakąś przeszkodą, od zakupu powinniśmy się wstrzymać. Niemniej jednak, odpowiednio serwisowane i zadbane Fazery będą wiodły żywot długi i niezawodny.

Podsumowanie

Ludziom z Yamahy trzeba przyznać jedno. Udało im się stworzyć jeżdżący synonim słowa „uniwersalny". W przypadku FZS 1000 dochodzi słowo „szybki". Założę się, że wielu motocyklistów zapytanych o szybkiego turystyka, ma w głowie właśnie Fazera. Wyjątkowo wygodna pozycja za sterami pozwala się zrelaksować, odprężyć i bez obaw o uraz kręgosłupa podróżować gdzie oczy poniosą. Silnik ze stadkiem 143 koni dba o to, aby jeździec nie zrelaksował się za bardzo i podnosi poziom jego adrenaliny przy każdym odkręceniu gazu, w razie potrzeby unosząc bez większych problemów przednie koło.

Jeżeli chcesz supersporta, kupisz R1, jeżeli chcesz połykać kilometry w ponadprzeciętnych ilościach, udasz się do salonu BMW. Ale co, jeżeli chcesz czegoś pomiędzy? Czegoś, co jest duże, ale nie przesadnie ciężkie, czegoś szybkiego, ale wygodnego, czegoś stylowego, ale nie choppera. W tym momencie pojawia się Fazer z odpowiedzią na wszystkie pytania. Tak oto rozwiązaliśmy tajemnicę sukcesu rynkowego FZS1000. Co ciekawe, sprzęt ten często jest wykorzystywany jako baza do budowy streetfighterów. Żwawy silnik, solidna stalowa rama, agresywna stylistyka (patrz zadupek) przemawiają zdecydowanie na korzyść wszelkich przeróbek. Aczkolwiek nawet bez nich Kilofazer prezentuje się hardo, nowocześnie i okazale. Podsumowując w jednym zdaniu: Yamaha FZS1000 to motocykl, który na trasie jest wygodnym turystykiem, w mieście staje się agresywnym, skorym do ulicznych walk streetfighterem, a na torze bezproblemowo wykręca całkiem niezłe czasy. Zdaje się, że stare powiedzenie „Jeżeli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego", dużego Fazera po prostu nie dotyczy.

Filmy:
Fazer 1000 na torze
FZS 1000 Fazer ESD Hurric SuperSport
Fazer na kolanie
Bandit 1200 vs Fazer 1000

Plusy:

- osiągi (trudno się dziwić przy silniku rodem z R1)
- wygodna, odprężona pozycja za kierownicą
- motocykl do tańca i do różańca, wielce uniwersalny
- zadziorna stylistyka

Minusy:

- niewystarczająca ochrona przed wiatrem
- niezbyt kulturalna praca na wolnych obrotach
- 208 kg suchej masy daje się czasami we znak

SILNIK

Typ - 4-ro suw
Układ - 4-ro cylindrowy, rzędowy
Pojemność skokowa - 998 ccm
Średnica x skok tłoka - 74.0 x 58.0 mm
Rozrząd - DOHC 5 zaworów/cylinder
Maksymalna moc - 143.00 KM (105 kW) przy 10000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 106.00 Nm (78.2 ft.lbs) przy 7500 obr/min
Stopień kompresji - 11.4:1
Zasilanie - 4 gaźniki Mikuni
Starter - Elektryczny
System chłodzenia - Ciecz

PRZENIESIENIE NAPĘDU

Skrzynia biegów - 6-cio stopniowa
Sprzęgło - wielotarczowe, mokre
Napęd tylnego koła - łańcuch

HAMULCE

Przedni hamulec - podwójna tarcza 298 mm
Tylny hamulec - pojedyncza tarcza 267 mm

OGUMIENIE

Przednia opona - 120/70-ZR17
Tylna opona - 180/55-ZR-17

WYMIARY

Długość - 2125 mm
Szerokość - 765 mm
Wysokość - 1190 mm
Rozstaw osi - 1450 mm
Pojemność zbiornika paliwa - 21 l (w tym 3.5 l rezerwy)
Masa sucha - 208 kg
Masa poj. gotowego do jazdy - 231 kg

Kufer do Yamaha fazer 1000
Uzywany FZS 1000 fazer4
Torba Yamhaa FZR fazer3
Turystyka Yamaha 1000 fazer podroz
FZS1000 wielblad
Zegary Yamaha Fazer kokpit
Fazer1000 silnik
NAS Analytics TAG

Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê