XR-1100 - Skorupa dla wymagaj±cych
Celem SHOEI przy tworzeniu XR-1100 podobnie jak przy X-Spirit II było stworzenie całkiem nowego następcy dla poprzednika - bestsellerowego XR-1000 . Wysoko postawiona poprzeczka, niemniej jednak SHOEI podołał zadaniu. Nowy XR-1100 to bez wątpienia kask dla najbardziej wymagających kierowców. Priorytetem przy jego tworzeniu była innowacyjność. XR-1000 był jedynie bazą ideową, 1100 to całkowicie nowy produkt oparty o najlepsze cechy serii XR.
„Stylowy i emocjonalny" tak określany jest XR-1100. Przy użyciu linii biegnącej od szczęki do spoilera, zintegrowano go z całą skorupą. Elementy wentylacyjne poza funkcjami użytkowymi odgrywają niemałą rolę w designie kasku. Dążenie ku idealnych właściwościach aerodynamicznych wymusiło odseparowanie spoilera od otworów wentylacyjnych. Cel został osiągnięty, podczas agresywnej jazdy w tym kasku zminimalizowano uczucie ciągnięcia i unoszenia przy wysokich prędkościach. Zintegrowanie nowej płetwy z dolną krawędzią kasku niweluje strumień powietrza u dołu kasku.
Podobnie jak w X-Spirit II, tutaj też zaprojektowano nowy wizjer. Zapewnia on powiększone pole widzenia. Nowa uszczelka, która w tym modelu całkowicie przylega do szyby separuje nas od kropel deszczu. Przyczynia się także do zmniejszenia hałasu w obrębie wizjera. Zastosowanie zmiennej osi oraz zachowanie docenianego przez wielu systemu szybkiego otwierania / zamykania sprawiają, że wizjer daje nam pełen komfort. Jego doskonałości dopełnia nowy pin lock, którego krawędzie zostały powiększone. Pozwala to na maksymalizację pola widzenia w pozycji pochylonej.
Z uwagi na szeroki wachlarz użytkowników, do których kierowany jest XR-1100, SHOEI zmodyfikował system wentylacji tak, aby był on wydajny w każdych warunkach. Mamy do dyspozycji nowy czołowy wlot wentylacyjny absorbujący powietrze uwzględniając pozycję ciała. Powiększono dolny wlot powietrza / odparowywacz, dzięki czemu wyeliminowano parowanie szyby. Szczytowy wylot powietrza został odseparowany od spoilera i umieszczony w miejscu umożliwiającym jak najefektywniejsze usuwanie ciepłego powietrza z kasku. 4 wyloty zlokalizowane z tyłu kasku korespondują z pozycją jazdy są efektywne podczas jazdy z różnymi kątami. Powierzchnia wylotów powietrza w stosunku do poprzednika powiększyła się niemal dwa razy! Usuwanie ciepłego i wilgotnego powietrza wspomaga umieszczony na dole z tyłu kasku otwór potyliczny. Mamy tu także do czynienia z nowym, charakterystycznym dla SHOEI, dwuwarstwowym wypełnieniem. Dzięki zlokalizowaniu powietrza pomiędzy dwoma wkładkami może być ono wydajnie pokierowane do wylotów, których ilość zwiększono z 4 do 8.
Znajdziemy tu także nowe wypełnienie z wkładki 3D cenionej przez użytkowników marki SHOEI. Kupując XR-1100 dostajemy produkt, który idealnie dopasowuje się do naszej głowy, efekt ten możemy jeszcze spotęgować, gdyż dostępne są dodatkowe akcesoria w postaci wkładek z pianki. Wewnętrzną stronę wkładek stanowi delikatniejsza pianka dopasowująca się do kształtu głowy, zewnętrzną zaś pianka twardsza, zapobiegająca wstrząsom kasku. Wnętrze jest całkowicie wyjmowane. Możemy wyjąć wkładki i wyprać lub wymienić jego elementy na nowe. Dodatkowo we wnętrzu wprowadzono małe innowacje, które znacznie zwiększają komfort użytkowania. Powiększono przestrzeń wokół ust, co zapobiega wydychaniu powietrza przed oczy oraz parowaniu wizjera. Zintegrowano wkładki boczne i wkładkę szyjną, aby zminimalizować szczeliny - a co za tym idzie - dodatkowo wyciszyć kask. Mała szczelina pomiędzy wkładką boczną a centralną pozwala na umieszczenie w niej pasków od okularów.
Bezpieczeństwo nie zostało tutaj pominięte. Jednym z priorytetów było udoskonalenie ochrony użytkownika. Podobnie jak poprzedni model XR-1100 spełnia wysokie standardy bezpieczeństwa w każdym kraju I regionie.Model europejski spełnia standard ECE R22/05. Dzięki użyciu materiału AIM+ (Advanced Integrated Matrix Plus), który jest kombinacją warstw silnego włókna szklanego i włókien organicznych o dużej elastyczności oraz włókien organicznych z włóknami o większej wydajności. Otrzymujemy niezwykle trwałą i elastyczną skorupę. Wnętrze kasku wypełnia materiał EPS o optymalnej elastyczności, który genialnie absorbuje energię uderzeń w rozmaitych sytuacjach i sile. Chroni także przed uderzeniami różnych przedmiotów. W XR-1100 wykorzystano, tak jak u poprzednika, mechanizm blokowania wizjera, który minimalizuje niebezpieczeństwo otworzenia się wizjera przy uderzeniu.
Gamę rozmiarową powiększono o jeden rozmiar względem poprzednika. Mamy do dyspozycji rozmiary S, M, L i XL. Uwzględniono w nim także miejsce na interkom. Niewątpliwie o zaletach tego kasku można pisać jeszcze bardzo długo. Zapraszamy do zapoznania się z naszym testem SHOEI XR-1100 .
XR-1100 to przede wszystkim innowacyjny kształt, poprawiona aerodynamika oraz wentylacja
Oferta kasków marki Shoei wzbogaciła się o następcę bardzo cenionego modelu XR-1000 . Nowy model XR-1100 posiada innowacyjny kształt poprawiający aerodynamikę. Dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu, skorupa będzie cichsza i stabilniejsza podczas jazdy z większymi prędkościami.
Kask posiada dwa wloty powietrza w części czołowej oraz jeden na szczęce. Dzięki nowemu kształtowi kanałów wentylacyjnych ciepłe powietrze ma być lepiej i szybciej odprowadzane z wnętrza skorupy. Pozwoli to także na redukcję hałasu podczas jazdy.
XR-1100 posiada również większy wizjer, CW-1. Znacznie powiększyło to pole widzenia kierowcy. Zastosowano również inny pinlock, który teraz lepiej wypełnia szybkę kasku. Obszar wizjera, który może ulec zaparowaniu ograniczono do minimum.
Także wyściółka kasku została przeprojektowana. Teraz całość wypełnienia można wyjąć i wrzucić do pralki. Jest także miejsce na intercom. Aby poprawić komfort użytkowania, między ustami kierowcy, a szczęką kasku jest teraz więcej miejsca.
Kask dostępny będzie w różnych malowaniach. XR-1100 zobaczymy na półkach sklepowych najprawdopodobniej jesienią 2009 roku.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
SKORUPA AIM+
- Skorupa wykonana z sześciowarstwowego multikompozytu (włókien szklanych , organicznych, 3D oraz włókien „high performance”) – idealny balans pomiędzy elastycznością i odpornością materiału na uderzenia.
- 4+1 rozmiary skorupy - perfekcyjne dopasowanie (4 - osobna dla: S,M,L,XL + 1 - dodatkowa dla rozmiaru XXXL).
- Agresywny sportowy kształt , niepowtarzalna stylistyka.
- Zintegrowany spojler niezależny od otworów wentylacyjnych – umiejscowienie aerodynamicznie optymalne.
- Ulepszona stabilność kasku w części tylnej.
- Tail fin II – nowy kształt tylnej podstawy kasku – ulepszona stabilność.
- Wyprofilowane wykończenie dołu kasku – lepsze wyciszenie.
- Spełnia normę ECE 22/05.
WYPEŁNIENIE EPS O ZRÓŻNICOWANEJ GĘSTOŚCI
- Zastosowanie wypełnienia EPS o różnej gęstości - uzyskanie właściwej absorpcji energii uderzenia.
NOWA SZYBA CW-1
- Niezwykle szczelne połączenie szyby z uszczelką skorupy kasku.
- Udoskonalona uszczelka – lepsze wyciszenie.
- Zaawansowany system fog-free - powiększona wkładka nieparująca „Pinlock”.
- Podniesiona krawędź górna wizjera – lepsza widoczność w czasie jazdy w pochylonej pozycji ciała.
SAMOREGULUJĄCY SYSTEM SZYBKIEGO DEMONTAŻU Q.R.S.A.
- System umożliwiający łatwy demontaż wizjera oraz mniejsze ryzyko otwarcia wizjera podczas jazdy lub pod wpływem uderzenia.
- Mechanizm z funkcją samoczynnego dociągania wizjera do uszczelki.
CAŁKOWICIE WYJMOWANE WNĘTRZE
- Perfekcyjne dopasowanie - wkładki boczne wykonane z 5 warstw wysokiej jakości pianki poliuretanowej dostępne w 6 rozmiarach.
- Całkowicie wyjmowane wnętrze - przystosowany do prania.
SYSTEM WENTYLACJI
- Ultra wydajna wentylacja kanałowa.
- Wloty wentylacji w części szczękowej oraz na czole w miejscach najlepszego dopływu świeżego powietrza.
- Wykorzystanie efektu „negatywnego” ciśnienia – efektywne usuwanie nieświeżego i gorącego powietrza z kasku.
- 4 wyloty - odprowadzenie gorącego i nieświeżego powietrza z całego wnętrza kasku.
- Otwory wentylacyjne niezależne od spojlera – idealne położenie.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną listą dealerów marki Shoei .
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeA cena??
Odpowiedzkto to napisal??????? niech autor przeczyta ten zlepek raz jeszcze i splodzi cos rozsadnego, krocej a tresciwie...niekoniecznie dwa razy to samo...
OdpowiedzTo jest informacja prasowa. Test tego kasku przeprowadzili¶my i opublikowali¶my jako pierwsi w Polsce. Mo¿na go przeczytaæ pod linkiem: http://www.scigacz.pl/Shoei,XR-1100,8211;,blizej,doskonalosci,10457.html
Odpowiedz