X-Spirit II luksusowy sportowiec
X-Spirit II to nie tylko osiągnięcie w kontekście akcesoriów motocyklowych, ale technologii w ogóle.
X-Spirit doczekał się następcy. Jeśli sądzicie, że projektując X-Spirit powiedziano już wszystko, co jest do powiedzenia w kwestii kasków sportowych - jesteście w błędzie.SHOEI zdecydował, że od zera stworzy jeszcze doskonalszą wersję kasku, który będzie maksymalnie wydajny, a jego użytkowanie będzie dla motocyklistów prawdziwą przyjemnością. Wyjmowane wkładki boczne, nowy, unikalny system wentylacji bocznej, a dzięki temu praktycznie zlikwidowanie problemu parującej szyby.Do tego doskonała aerodynamika dopracowana przy pomocy najbardziej zaawansowanych technologii - wszystko to powoduje, że X-Spirit II to nie tylko osiągnięcie w kontekście akcesoriów motocyklowych, ale technologii w ogóle. Zainspirowane MotoGP, prace nad kaskiem trwały od 2005 roku. Dobiegły końca i w nasze ręce trafia całkowicie nowy, dopracowany w najmniejszych detalach produkt.
Shoei skupił się przede wszystkim na komforcie i bezpieczeństwie kierowcy. Aby go stworzyć, firma musiała zmodyfikować swój tunel aerodynamiczny, przystosowując go do symulacji zmiennych warunków oraz testowania kasku w momencie odchylenia głowy na bok. Myśl przewodnia była jedna:doskonała aerodynamika i komfort użytkowaniamają zwiększać radość jazdy i gwarantować maksimum osiągów.
Mamy do dyspozycji szybę o zmienionej płaszczyźnie, zapewniającej maksymalną widoczność przy pochyleniu głowy. Jej nowy kształt maksymalizuje właściwości aerodynamiczne kasku. Dodatkowo pomaga w odprowadzaniu nagromadzonej na jej powierzchni wody. Nowatorskie rozwiązanie Shoei - wentylacja boczna, mocno kierując wpadające do kasku powietrze na boki, sprawia, że szyba nie paruje. Dopracowano i rozwinięto system pin lock. Szybę można regulować bez dodatkowych narzędzi. Bezpieczeństwo kierowcy zapewnia specjalny system blokowania, zapobiegający uchyleniu się szyby podczas uderzenia.
Całkowicie nowy system wentylacji oparty na kanałach wentylacyjnych o nowym kształcie i umiejscowieniu wlotów w punktach, gdzie do czynienia mamy z największym naciskiem powietrza zapewnia maksymalny komfort kierowcy. Wyloty zostały odseparowane od spoilera, dzięki czemu można go było umieścićw punkcie gwarantującym naturalne i maksymalne uwalnianie powietrza z kasku.Tak samo działają otwory w tyle , gdzie zwykle gromadzi się dużo gorącego powietrza - w X-Spirit II powietrze jest swobodnie uwalniane na zewnątrz.
Doskonałego komfortu kierowcy dopełnia wyściółka. W X-Spirit II znajdziemy równieżmateriał 3D, doskonale dopasowujący się do twarzy kierowcy. Zróżnicowano tkaniny wykorzystane do wyścielenia kasku. Są to materiały o różnym stopniu absorpcji, charakteryzuje je różna miękkość i faktura, dzięki czemu spełniają one swoje zadania w sposób możliwie najdoskonalszy.Są to oczywiście materiały szybkoschnące. Zadbano także o aspekt bezpieczeństwa, wkładki boczne są bardzo łatwe do demontażu nawet przez osoby trzecie - np. ekipę ratunkową. Shoei pamiętał także o kierowcach jeżdżących w okularach, X-Spirita II przystosowano dla nich tak, że nie będą mieli problemów z korzystaniem z kasku nie zdejmując szkieł. Dodatkowe elementy aerodynamiczne zamontowane na dole kasku zapobiegają dostawaniu się powietrza od spodu oraz zapewniają idealne opływanie go ze wszystkich stron.
Podsumowując opis kasku, można tylko przypomnieć w jak niezwykłych warunkach powstał X-Spirit II.Zainspirowany MotoGP, zaczął zaczął być projektowany w roku 2005.Jego tworzenie nie polegało na dodawaniu czy wymienianiu elementów w kasku już istniejącym, a stało się dla ekipy SHOEI wielkim przedsięwzięciem, z którego wyszli zwycięsko, oferując kask nie tylko efektywny w kontekście osiągów jazdy i bezpieczeństwa, ale też wyjątkowo komfortowy.Z przyjemnościąsięgnie po niego zarówno amator, jak i (a może przede wszystkim) ceniący sobie luksus jazdy profesjonalista.
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
SKORUPA AIM+
- Skorupa wykonana z sześciowarstwowego multikompozytu (włókien szklanych , organicznych, 3D oraz
- włókien „high performance”) – idealny balans pomiędzy elastycznością i odpornością materiału na uderzenia.
- 4 rozmiary skorupy - perfekcyjne dopasowanie (4 - osobna dla: S,M,L,XL).
- Wyjątkowy sportowy kształt. Doskonała aerodynamika wypracowana w tunelu aerodynamicznym oraz przy licznych testach drogowych.
- Spojler niezależny od górnych otworów wentylacyjnych – umiejscowienie optymalne aerodynamicznie.
- Spełnia normę ECE 22/05.
WYPEŁNIENIE EPS O ZRÓŻNICOWANEJ GĘSTOŚCI
- Zastosowanie wypełnienia EPS o różnej gęstości - uzyskanie właściwej absorpcji energii uderzenia.
NOWA SZYBA CW-1
- Niezwykle szczelne połączenie szyby z uszczelką skorupy kasku.
- Udoskonalona uszczelka – lepsze wyciszenie.
- Zaawansowany system fog-free - powiększona wkładka nieparująca „Pinlock”.
- Podniesiona krawędź górna wizjera – lepsza widoczność w czasie jazdy w pochylonej pozycji ciała.
SAMOREGULUJĄCY SYSTEM SZYBKIEGO DEMONTAŻU Q.R.S.A.
- System umożliwiający łatwy demontaż wizjera oraz mniejsze ryzyko otwarcia wizjera podczas jazdy lub pod wpływem uderzenia.
- Mechanizm z funkcją samoczynnego dociągania wizjera do uszczelki.
CAŁKOWICIE WYJMOWANE WNĘTRZE Z 3 RÓŻNYCH TYPÓW MATERIAŁU
- E.Q.R.S. – system awaryjnego demontażu wkładek bocznych – rozwiązanie na rzecz bezpieczeństwa kierowcy.
- Perfekcyjne dopasowanie - wkładki boczne wykonane z 5 warstw wysokiej jakości pianki poliuretanowej dostępne w 6 rozmiarach.
- Wnętrze wykonane z włókien syntetycznych - pochłania oraz odprowadza wilgoć dwukrotnie szybciej niż konwencjonalne wyściółki wykonane z nylonu.
- Tkaniny o zróżnicowanej fakturze, miękkości oraz wytrzymałości.
- Całkowicie wyjmowane wnętrze - przystosowany do prania.
SYSTEM WENTYLACJI
- Ultra wydajna wentylacja – pochodząca bezpośrednio z MotoGP.
- Efektywne ukierunkowanie strumienia powietrza w kasku – zminimalizowanie problemu parującej szyby.
- Wloty wentylacji w części szczękowej, na czole oraz na górnej krawędzi otworu w najlepszym miejscu, by do kasku dostawało się możliwie najwięcej świeżego powietrza.
- Wykorzystanie efektu „negatywnego” ciśnienia – efektywne usuwanie nieświeżego i gorącego powietrza z kasku.
- 8 wylotów - odprowadzenie gorącego i nieświeżego powietrza z całego wnętrza kasku.
- Otwory wentylacyjne niezależne od spojlera – idealne położenie.
Zapraszamy do zapoznania się z aktualną listą dealerów marki Shoei .
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeCo¶ piêknego, ale mi wystarczy³by w zupe³no¶ci XR-1100. jest po prostu rewelacyjny!
Odpowiedz