tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Wywiad - Casey Stoner
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Wywiad - Casey Stoner

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2008.07.11, 18:37 Drukuj

Choć w obu treningach przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix Niemiec klasy MotoGP całkowicie zdystansował rywali, broniący mistrzowskiego tytułu Casey Stoner przyznał dzisiaj, że jego ekipa miała dzisiaj spore obawy.

„Dzisiaj rano mieliśmy spore problemy z lewą stroną przedniej opony i mieliśmy spore obawy odnośnie tego, jak pójdzie nam przez resztę weekendu." - Australijczyk powiedział nam dzisiaj podczas spotkania z dziennikarzami, które odbyło się zaledwie godzinę po zakończeniu drugiego treningu wolnego. „Po pierwszej czasówce postanowiliśmy zmienić rozkład masy i przenieść jej więcej na tylne koło. Nie byliśmy pewni, czy jest to dobry pomysł, ponieważ rok temu mieliśmy spore problemy właśnie z tylną oponą, ale spróbowaliśmy i od razu byliśmy bardzo szybcy."

Jak szybcy? Przez większość czasu średnio o sekundę od swoich czołowych rywali, ale niektórzy złośliwcy twierdzili dzisiaj, że Stoner trochę chyba przesadził ze swoim tempem. Dlaczego? Najpierw w połowie drugiego treningu wyjechał z toru, a pod jego koniec zaliczył spektakularny upadek w najszybszym zakręcie Sachsenringu. Co się stało? „W pewnym momencie wjechałem na nierówność i silnik na moment zgasł." - wyjaśnia przyczyny swojego wyjazdu poza tor. „Po chwili znów „zaskoczył" i to od razu z pełną mocą, dlatego wszedłem w zakręt za szybko i wyjechałem na asfaltowe pobocze. Jeśli chodzi o wypadek, to nie ma tak naprawdę o czym mówić. Po prostu uciekł mi przód. To się zdarza, więc specjalnie się tym nie przejąłem. Oczywiście, szkoda tych kilku straconych minut, ponieważ myślę, że mogłem poprawić swój dzisiejszy czas jeszcze o około 0,3 sekundy, ale postaram się zrobić to jutro."

Oczywiście jutro, poza treningiem wolnym, zawodników czeka także sesja kwalifikacyjna. Już podczas dzisiejszej czasówki na oponach wyścigowych Casey poprawił o 0,1 sekundy rekord pole position toru Sachsenring, ustanowiony dwa lata temu przed Daniego Pedrosę (na Hondzie o pojemności 990ccm!), więc wszyscy zastanawiają się czego Australijczyk będzie w stanie dokonać na ogumieniu kwalifikacyjnym. Czy przełamie „magiczną" barierę jeden minuty i dwudziestu jeden sekund? „Nie wiem, wiele zależy od pogody." - przyznał Australijczyk. „Rok temu było tutaj bardzo gorąco. Opony kwalifikacyjne nie wytrzymywały nawet jednego całego okrążenia i dlatego swój czas z treningów poprawiłem tylko o pół sekundy."

Zapytany jakiego tempa spodziewa się podczas samego wyścigu, Australijczyk znów podkreślił, że wiele zależy od pogody. Prognozy nie są optymistyczne i jeśli jutrzejszy trening i sesja kwalifikacyjna odbędą się na mokrym torze, zawodnicy nie będą już w stanie zbyt mocno poprawić ustawień na niedzielne zmagania.

Jak na ironię, zakręt w którym zaliczył dzisiejszy upadek, jest jednym z jego ulubionych w całym kalendarzu MotoGP. Jest to także jeden z najszybszych łuków, ale Casey wyjaśnił, że nie obawiał się kontuzji. „Trochę boli mnie kostka, ale to nic takiego." - powiedział. „Muszę przyznać, że byłem zaskoczony uślizgiem przodu, ponieważ w tym miejscu nie jedzie się w pełnym złożeniu i takie wypadki są rzadkością. Mimo wszystko nie byłem zbytnio zmartwiony. Starałem się tylko uważać na palce."

Dlaczego? Oto ciekawa odpowiedź. „Dwa lata temu zaliczyłem tutaj upadek podczas porannej rozgrzewki i lekarze zabronili mi startu w wyścigu, ponieważ podejrzewali wstrząs mózgu." - wyjaśnia. „Na moim kasku nie było jednak wówczas ani ryski, ale diagnozę wydano na podstawie drżących dłoni. Po prostu poobijałem je o kamienie i dlatego drżały. W momencie upadku natychmiast o tym pomyślałem i starałem się uważać na ręce."

Jutro uważać będą musieli rywale. Po tym co dzisiaj pokazał podejrzewamy, że w niedzielę Stoner będzie, tak jak podczas dwóch ostatnich wyścigów, całkowicie poza zasięgiem konkurencji. On sam sugerował, że równie dobrze co na suchym torze, powinien poradzić sobie w deszczu, więc niezależnie od pogody, na dzień dzisiejszy Casey Stoner jest zdecydowanym faworytem do zwycięstwa w Grand Prix Niemiec. Czy Ducati i Bridgestone wywalczą swój pierwszy sukces na Sachsenringu? Odpowiedź w niedzielę. Liczący 30 okrążeń wyścig klasy MotoGP rozpocznie się tradycyjnie o godzinie 14:00 i na żywo pokaże go stacja Eurosport. Na relacje i podsumowanie naszej wizyty w Niemczech już dzisiaj zapraszamy na strony portalu Ścigacz.pl.


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę