tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski - relacja z Poznania
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski - relacja z Poznania

Autor: Lovtza 2012.06.27, 13:45 11 Drukuj

Po dwóch zagranicznych rundach na Slovakiaringu i w Brnie Wyścigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski zagościły w końcu na polskiej ziemi. W miniony weekend sportową motocyklową stolicą Polski był Tor Poznań.

Nikogo rzecz jasna nie zaskoczymy stwierdzeniem, że pierwsza tegoroczna poznańska runda stała pod znakiem niskiej frekwencji. Na starcie stawiło się około 90 zawodników, co stanowi mniej niż połowę stanu zawodników jaki notowaliśmy jeszcze 2-3 lata temu. W padoku można było spokojnie grać w piłkę, luksus jakim nie tak dawno była możliwość rozstawienia się „na kostce”, teraz jest dostępny praktycznie w dowolnej ilości i konfiguracji. Zamiast dwóch dni wyścigowych, teraz wszystkie wyścigi opędzone zostały w jedno popołudnie. Różnica jest uderzająca, lecz mimo tej zubożonej formuły WMMP mogą być emocjonujące i ci którzy w miniony weekend zawitali do Przeźmierowa nie powinni być rozczarowani poziomem zmagań w najszybszych klasach.

Rywalizacja w Superbikach, Superstockach 1000 i Supersportach rozpoczęła się już w niedzielę. Co prawda wyścig 600-tek, na którego starcie stanęło zaledwie 7 zawodników, sprowadzał się właściwie do tradycyjnej już walki między Danielem Bukowskim (Suzuki Grandys Duo) i Markiem Szkopekiem (Team Recykl), ale walka ta mogła się podobać. Wracający do formy Buła wygrał w sobotę i powtórzył ten wyczyn również w niedzielę, udowadniając że mimo pechowego początku sezonu ciągle pozostaje w walce o tytuł i należy się z nim liczyć. Mikroszkopek na pocieszenie zgarnął bonusowe punkty za najszybsze okrążenie i najlepszą kwalifikację. Pozostaje także na czele tabeli w Supersportach. Trzeci w generalce jest Sebastian Zieliński (Team Recykl), który wypracował tą pozycję dwoma trzeci miejscami w miniony weekend.

W dużych Stockach (łączony wyścig z SBK) mieliśmy nieco więcej zwrotów akcji. Pierwszy wyścig wygrał Michal Filla z ekipy BMW Sikora Motorsport, ale nieplanowanym bohaterem wyścigu został Gwen Giabbani (BMW Auto Fus), który prowadząc z dużą przewagą zaliczył piękną figurę na… ostatnim zakręcie przed metą. Rzutem na taśmę Francuz dopchał motocykl na linię mety ratując 10 punktów. Wyścigu do specjalnie udanych zaliczyć nie mógł także Andy Meklau (Suzuki Grandys Duo), który doświadczył problemów oponami i po wycofaniu z walki musiał zadowolić się w sobotę jednym punktem za najlepszą kwalifikację. W sobotę pudło uzupełnili Mariusz Kondratowicz i Paweł Górka. W niedzielę sprawy wyglądały nieco inaczej. Meklau wygrywając przypomniał że jest bardzo szybki, Giabbani dojechał bez przygód drugi, a Filla dopełnił podium na trzecim miejscu. W generalce dzięki dobrej postawie we wszystkich rundach WMMP prowadzi ze sporą przewagą Michal Filla. Giabbani, mimo przygód pozostaje na drugim miejscu. Trzeci jest Mariusz Kondratowicz. Upadki na Słowacji oraz przygody z oponami kosztowały Meklaua spadek na czwartą pozycję.

W klasie Superbike hegemonem pozostaje Marco Jerman (Suzuki Grandys Duo). Słoweniec wygrał oba wyścigi w weekend i z dużą przewagą prowadzi w tabeli przed Irkem Sikorą (BMW Sikora Motorsport), który dzięki dwóm drugim miejscom utrzumuje drugą pozycję przed Januszem Oskaldowiczem (BMW Petronas). Profesor zanotował dobry weekend w obu wyścigach stając na pudle.

W Pucharach Polski frekwencja także siadła, ale nie jest tak źle jak w Supersportach. W Rookie 600 rywali od początku sezonu po kątach rozstawia Marcin Sikora. W Rookie 1000 dobry występ zanotował Marcin Kołacki, który wygrał niedzielny wyścig. Adam Marciniak, objawienie tego sezonu w Pucharze Polski, prowadził od początku wyścigu, ale kara przejazdu przez depo skutecznie przeszkodziła w powtórzeniu sukcesu ze Slovakiaringu.

W zadziwiającej klasie Pretendent, która została stworzona do tego aby ludzie poznali czym są wyścigi (pamiętamy czasy gdy jeździły w niej motocykle w fabrycznych owiewkach i z zaklejonymi lampami) zwycięzca pojechał 1.42,9. To w sumie powinno wystarczyć za cały komentarz.

W klasie 125 nic nie zapowiada przełomu, czemu zresztą trudno się dziwić przyglądając się założeniom klasy 125 forsowanym przez PZM. Efekt? Na starcie pojawiło się 3 zawodników i kolejnych jakoś nie widać na horyzoncie.   

Pełne wyniki poznańskiej rundy WMMP znajdziecie TUTAJ

Co dalej? Trudno powiedzieć, ale nastroje w padoku raczej nie były hura-optymistyczne. Wychodzą braki regulaminowe, karykaturalne błędy i zaniechania w promocji sportów motorowych przez PZM (który przecież rozwijanie sportów motorowych ma wpisane w swój statut działalności) a także skrajna niekompetencja działaczy przy tworzeniu np. klasy 125. Na obrazie naszych wyścigów motocyklowych mści się także skuteczne (i obawiamy się że trudne do odkręcenia) zniechęcenie importerów motocykli do organizacji pucharów markowych, które w sposób naturalny zasilały klasy Pucharu Polski oraz Mistrzostw Polski. Można byłoby tutaj długo wymieniać błędy i zaniedbania naszej federacji, można by każde zdanie podsumowujące dowolnej relacji dotyczącej WMMP zaczynać od „a nie mówiłem” lub od „ostrzegaliśmy, że tak będzie”, ale czy to cokolwiek zmieni? Wątpimy.  

Kolejna runda WMMP już za trzy tygodnie w czeskim Moście. Będzie to runda łączona z Alpe Adria, zatem zapowiada się mnóstwo sportowych emocji.

Polecamy pełną fotorelację z WMMP w Poznaniu (162 zdjęcia):

Auto fus Wyscigowe Motocyklowe Mistrzostwa Polski 2012 Poznan
BMW Sikora wmmp
BMW wmmp 2012
Badziak i Szkopki
Bukowski Daniel 1
Bukowski kolano
III runda WMMP 2012 - Tor Poznań w obiektywie - FOTORELACJA
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
kolana na zakrecie
NAS Analytics TAG
kolano Gwen Giabbani
kolano na zakrecie
kolano tyl meklau
kolano w zakrecie
kolo w gore
koncentracja przed wyscigiem
laska i Andy Meklau
laska suzuki
leb w leb
... więcej zdjęć »
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę