WMMP wystartowały w Poznaniu - wyniki
Z udziałem prawie stu zawodników na Torze "Poznań" – Automobilklub Wielkopolski odbyła się III runda wyścigowych motocyklowych mistrzostw Polski oraz Pucharu Polski. W tym sezonie były to pierwsze zawody motocyklistów, jakie odbyły się w naszym kraju.
Po dwóch pierwszych rundach, jakie rozegrano na Słowacji i w Czechach, polscy zawodnicy zajmowali dalsze miejsca w klasyfikacji generalnej. W Poznaniu wreszcie mogli skutecznie powalczyć o punkty. W pierwszym dniu zawodów nie brakowało emocji, ale też niespodziewanych zdarzeń. W wyścigu klasy Supersport z pole position startował Marek Szkopek (A. Polski – Team Recykl), a tuż za nim Daniel Bukowski (A. Wielkopolski – Suzuki Grandys Duo Team). I między tymi zawodnikami toczyła się zacięta walka przez 15 okrążeń. Raz prowadził Szkopek, raz Bukowski. Ostatecznie minimalnie lepszy był Bukowski, który wyprzedził Szkopka różnicą 0,022 sek. Bukowski zainkasował 25 pkt., natomiast Szkopek do 20 punktów dołożył dwa bonusy – za pole position i za najlepszy czas okrążenia podczas wyścigu. Na trzecim miejscu finiszował Sebastian Zieliński (A. Ostrowski – Team Recykl), ze stratą prawie 30 sekund do zwycięzcy.
Nadzwyczaj interesujący był wyścig połączonych klas Superbike i Superstock 1000. W Superstock 1000, z pierwszej pozycji startował Austriak Andy Meklau (Suzuki Grandys Duo Team) przed Francuzem Gwenem Giabbanim (Auto Fus.Racing). Za nimi był Czech Michal Filla (BMW Sikora Motorsport). Już na szóstym okrążeniu pecha miał Meklau, któremu rozszczelniła się opona i musiał zjechać z trasy. Po pewne zwycięstwo w wyścigu zmierzał Giabbani, ale na ostatnim zakręcie wypadł z trasy i zamiast wygranej, doprowadzał motocykl do mety. Został sklasyfikowany na siódmej pozycji, ale zamiast 26 punktów, do swojego dorobku dodał tylko 10 "oczek". W tej klasie zwyciężył Czech Michal Filla, a kolejne miejsca zajęli Mariusz Kondratowicz (Motoklub Olsztyn) i Paweł Górka (GKM Gdynia). Natomiast w klasie Superbike zwyciężył Słoweniec Marko Jerman (Suzuki Grandys Duo Team), chociaż mocno go naciskał Ireneusz Sikora (AMK Gliwice – BMW Sikora Motorosport), który stracił do zwycięzcy niespełna 0,7 sekundy. Na trzeciej pozycji niezmordowany Janusz Oskaldowicz (A. Lubelski Sport – BMW Petronas).
Emocji nie brakowało podczas niedzielnych wyścigów. W klasie Supersport ponownie o zwycięstwo walczyli Daniel Bukowski i Marek Szkopek, który startował z pole position. Bukowski na przedostatnim okrążeniu wyprzedził Szkopka i na mecie osiągnął przewagę 0,613 sekundy. Tak jak w sobotę na trzeciej pozycji finiszował Sebastian Zieliński, ale tym razem stracił do zwycięzcy niespełna 18 sekund. Daniel Bukowski zdobył więc w Poznaniu 50 punktów do klasyfikacji generalnej, a Marek Szkopek 43 punkty i pozostał liderem tego sezonu.
Jeszcze więcej emocji było podczas niedzielnego wyścigu w klasach Superbike i Superstock 1000. Tym razem walka o zwycięstwo trwała do samego końca. Pechowiec z soboty Austriak Andy Meklau był pierwszy, ale musiał odpierać ataki Michala Filli i Gwena Giabbaniego. Francuz po sobotnim upadku tym razem twardo walczył o przynajmniej drugie miejsce i to mu się udało. Na przedostatnim okrążeniu wyprzedził Czecha Fillę, a na mecie stracił do Meklaua jedynie 0,391 sekundy. Filla na trzecim stopniu podium ze stratą 1,158 sek do Austriaka. Filla umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej całego sezonu (87 pkt.).
W klasie Superbike ponownie najlepszy był Słoweniec Marko Jerman, który tym razem wyraźnie wyprzedził Ireneusza Sikorę różnicą ponad 12 sekund. Na trzeciej pozycji finiszowała Janusz Oskaldowicz. Jerman zdecydowanie prowadzi w klasyfikacji sezonu z dorobkiem 94 punktów.
W Pucharze Polski, w klasie 125 zwyciężył Krzysztof Żyła, przed Tomaszem Nawrockim i Pawłem Nałęczem (wszyscy Automobilklub Wielkopolski). W klasie Rookie 600 najlepszy był Marcin Sikora (KTM Novi Kielce), wyprzedzając Bartłomieja Cabalę (Pro-Motor Świdnica) i Wojciecha Jakubowskiego (A. Wielkopolski). Z kolei w klasie Rookie 1000 po zaciętej walce zwyciężył. Mirosław Kołacki (A. Wielkopolski), który różnicą 0,167 sekundy wyprzedził Konrada Stawickiego (A. Wielkopolski), a trzeci był Czech Richard Balcar. W ostatniej klasie Pretendent najlepszy był Marcin Kisielewicz, który wyprzedził Dariusza Orłowskiego i Artura Nowaka.
WYNIKI:
Wyniki Supersport sobota (III runda) znajdziecie TUTAJ
Wyniki Supersport niedziela (IV runda) znajdziecie TUTAJ
Wyniki Superbike sobota (III runda) znajdziecie TUTAJ
Wyniki Superbike niedziela (IV runda) znajdziecie TUTAJ
Wyniki Superstock 1000 sobota (III runda) znajdziecie TUTAJ
Wyniki Superstock 1000 niedziela (IV runda) znajdziecie TUTAJ
Wyniki 1 Rundy Grandys duo Formula X Treme znajdziecie TUTAJ
Wyniki 2 Rundy Grandys duo Formula X Treme znajdziecie TUTAJ
Wyniki III rundy Rookie 600 znajdziecie TUTAJ
Wyniki III rundy Rookie 1000 znajdziecie TUTAJ
Wyniki wyścigu Pretendentów znajdziecie TUTAJ
Wyniki wyścigu klasy 125 znajdziecie TUTAJ
Źródło: Automobilklub Wielkopolski
|
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeW supersportach 7 zawodników? nieźle nieźle :D dobrze że jest się z kim ścigać :/ Pretendenci z czasem 1;42?! Faktycznie mamy utalentowanych pretendentów. szkoda ze klasa 125 to tylko 3 ...
OdpowiedzAle ten Filla się składa w zakrętach. Patrzcie na fotkę Sikory i Filli, jaka różnica. Myślę, że ten Sikora dałby radę jednak powalczyć z obcokrajowcami. Podczas tej rundy spisywał się jednak nieco ...
OdpowiedzAle ten Filla się składa w zakrętach. Patrzcie na fotkę Sikory i Filli, jaka różnica. Myślę, że ten Sikora dałby radę jednak powalczyć z obcokrajowcami. Podczas tej rundy spisywał się jednak nieco ...
Odpowiedzsuper wyniki w takich klasach jak rookie 600,1000 i pretendent (szybko pojechali) ja bym jeszcze obniżył limity czasowe na 2013 bo coraz więcej ludzi jeździ,mistrzostwa rosną w siłę i zmierzają w ...
OdpowiedzWiwat Austro-Węgry!
OdpowiedzCo to ma być ?! W klasie 125 było 3 zawodników a w pretendencie zawodnik z czasem 1:42 :///
OdpowiedzNajwidoczniej mamy utalentowanych pretendentów, jesli Tobie to nie pasuje to mozesz startowac w lidze podwórkowej :)
OdpowiedzNiskie ukłony w kierunku twórców i tunerów regulaminów ;)
Odpowiedz