World Superbike na torze w Misano okiem Pirelli
Przed nami 8 runda World Superbike, której zmagania na włoskim torze w Misano rozpoczynają się już dziś. Z kilku powodów jest to jedna z najważniejszych rund tym sezonie. Jednym z nich jest powrót do ścigania Maxa Biaggiego - sześciokrotnego Mistrza Świata. 44-letni włoski zawodnik wystartuje z dziką kartą, reprezentując team Aprilii. Ten sam z którym w 2012 roku zdobył swoje ostatnie mistrzostwo, tuż przed ogłoszeniem swojego odejścia z wyścigów.
Wraz z Maxem na tor z dziką kartą powraca również Luca Scassa, zasiadający za sterami Ducati Panigale R, którego zeszłoroczna, poważna kontuzja wyeliminowała ze ścigania przez cały sezon. Pomiędzy tymi dwoma wielkimi nazwiskami pojawia się również trzecie, które do Misano ściągnie wielu włoskich fanów. Mowa oczywiście o Jonathanie Rea, który w przypadku zdobycia kolejnego, piątego już podwójnego zwycięstwa niemal już teraz zagwarantuje sobie tytuł mistrzowski.
W związku z tegoroczną całkowitą zmianą nawierzchni toru Misano World Circuit, Pirelli opracowało kilka nowych rozwiązań, w szczególności dwie tylne opony dla klasy Superbike oraz jedną tylną dla klasy Supersport, które mogą mieć kluczowe znaczenie w obliczu nowego asfaltu oraz szczególnie wysokich temperatur, które zazwyczaj występują w tym okresie. Z uwagi na bardzo kręty i wymagający pod kątem zróżnicowanych przyspieszeń i hamowań tor, Pirelli przygotowało szereg modeli opon z mieszankami o różnej twardości, które z jednej strony muszą zapewnić odpowiednią przyczepność, a z drugiej oprzeć się destruktywnemu działaniu nowej nawierzchni toru. W sumie na 8 rundę World SBK włoski producent opon dostarczy 5108 sztuk, które mają pokryć zapotrzebowanie klas Superbike, Supersport, Superstock 1000, Superstock 600 oraz European Junior Cup.
Tuż po zakończeniu weekendowych zmagań World SBK odbędzie się drugi w tym sezonie Pirelli SBK Track Day, w trakcie trwania którego wszyscy motocykliści zainteresowani marką Pirelli, będą mogli poczyć ekscytację płynącą z jazdy na tym samym torze, na którym dzień wcześniej ścigali się zawdonicy Superbike'ów.
Tor Misano World Circuit został zaprojektowany w roku 1969, jednak od tego czasu przeszedł kilka gruntownych zmian. Obecnie jego całkowita długość to 4226 metrów. Posiada 10 prawych i 6 lewych zakrętów. Minimalna szerokość toru to 12 metrów, a długość wszystkich prostych wynosi w sumie 1850 metrów, wliczając w to prostą startową, która mierzy 510 metrów. W sumie obiekt jest w stanie pomieścić do 75 000 widzów.
Statystyki Pirelli dla toru w Misano z ubiegłego roku:
- Łączna liczba przygotowanych opon - 4953
- Liczba rodzajów opon dla klasy Superbike - 6 przednich, 7 z tylnych
- Suma opon dla każdego z zawodników klasy Superbike - 39 przednich, 41 tylnych
- Liczba rodzajów opon dla klasy Supersport - 5 przednich, 4 tylne
- Suma opon dla każdego z zawodników klasy Supersport - 27 przednich, 23 tylne
- Najszybsze okrążenie w klasie Superbike - Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), 1'35.629
- Najszybsze okrążenie w klasie Supersport - Patrick Jacobsen (Kawasaki Intermoto Ponyexpres), 1’39.436
- Temperatury w 1 wyścigu - powietrza: 29° C toru: 38° C
- Temperatury w 2 wyścigu - powietrza: 28° C toru: 44° C
- Prędkość maksymalna uzyskana na oponach Pirelli Diablo Superbike - 275.9 km/h, Marco Melandri (Aprilia Racing Team)
- Prędkość maksymalna uzyskana na oponach Pirelli Diablo Supercorsa SC - 238.9 km/h, Michael Vd Mark (Pata Honda World Supersport Team) i Kev Coghlan (DMC Panavto-Yamaha)
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze