tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 World Superbike na Monzie - wielka loteria
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

World Superbike na Monzie - wielka loteria

Autor: Lovtza 2012.05.06, 22:49 4 Drukuj

Czwarta runda cyklu World Superbike na włoskiej Monzie okazała się wielką pogodową loterią. Upadki, przerywane wyścigi, niepewność oraz wielkie emocje – tego wszystkiego doświadczyliśmy w miniony weekend, a zwłaszcza w minioną niedzielę na legendarnym obiekcie położonym w miasteczku Monza na przedmieściach Mediolanu.

Pierwszy wyścig Superbike przerwany został przez opady deszczu. Do wyścigu z pole position ruszył Guintoli i na początku toczył walkę z Sykesem na czele wyścigu. Z czasem zaczęło padać i zrobiło się niebezpiecznie, przez co wyścig został przerwany. Przed restartem na częścią toru rozpętała się ulewa, przez co fragment toru pozostawał praktycznie suchy, inny fragment natomiast mokry. Oznaczało to ryzyko szybkiego zniszczenia opon deszczowych i aby nie narażać zawodników dyrekcja wyścigu zadecydowała o odwołaniu wyścigu pierwszego.

W drugim wyścigu także nie obyło się bez utrudnień. Po starcie na prowadzenie wyszedł Sykes i wypracował sporą przewagę nad rywalami, ale tor w wielu miejscach pozostawał mokry i trudno było mówić o dobrych warunkach do rywalizacji. Nad Monzą koniec końców znów pojawiły się chmury i opady. Wyścig został przerwany, a jego zwycięzcą został Sykes. Drugie miejsce przypadło Haslamowi, a trzecie Lavertemu. Zawodnikom została przyznana połowa punktów.

W tabeli nadal prowadzi Biaggi z 97,5 pkt, przed Checą (95,5) i Sykesem (91,5 pkt.).

Wyniki: Superbike Wyścig 2:

1. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 14'08.800
2. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 14'18.509
3. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 14'18.919
4. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 14'19.094
5. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 14'19.327
6. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 14'19.438
7. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 14'19.699
8. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 14'20.995
9. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 14'21.999
10. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 14'28.172
11. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 14'33.351
12. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 14'33.455
13. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 14'33.462
14. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 14'33.468
15. Leon Camier (Crescent Fixi Suzuki) Suzuki GSX-R1000 14'33.610
16. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 14'33.735
17. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 14'34.078
NS. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 
NS. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 
NS. Sergio Gadea (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 
NS. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 

W Supersportach ponownie zapowiadało się na zwycięstwo Sama Lowesa, który wywalczył pole position. Niestety trudne warunki atmosferyczne i mokry tor okazały się loterią. Najlepiej poradził sobie w niej Jules Cluzel, który toczył z Lowesem walkę do samej mety. Trzeci na mecie zjawił się Kenan Sofuoglu. Wyścigu nie ukończyło aż dziewięciu zawodników, w tym Brock Parkes i Mathew Scholtz z ekipy Bogdanki, który na nowym dla siebie torze wywalczył w kwalifikacjach najwyższe w tym sezonie, ósme pole startowe, jednak upadł na szóstym okrążeniu wyścigu, walcząc o szóstą pozycję.

Kontuzjowanego Pawła Szkopka zastąpił w barwach Bogdanki Brytyjczyk Kieran Clarke, który mimo startu z 32 pozycji, dojechał do mety na świetnej, 14 lokacie, sięgając po dwa mistrzowskie punkty w debiucie w MŚ World Supersport. Świetna jazda Brytyjczyka sprawiła, iż zespół postanowił wystawić go jako zastępcę Szkopka także w najbliższy weekend, podczas piątej rundy MŚ, która odbędzie się na torze Donington Park w Wielkiej Brytanii.

Sam Lowes: „To był dobry wyścig. Świetnie się bawiłem. Popełniłem błąd, ale poza tym wszystko szło zgodnie z planem, a moja Bogdanka PTR Honda spisywała się idealnie. Byłem szybki przez cały weekend i jestem coraz bliżej. Warunki były trudne, ale nie miałem z nimi problemu, Dobre tempo przez cały weekend i drugie miejsce to dodatkowy zastrzyk motywacji przed moją domową rundą w Wielkiej Brytanii w najbliższy weekend. Kocham Donington Park, jestem tam szybki i liczę na udany wyścig.”

Mathew Scholtz: „Mój start nie był najlepszy, ale szybko przebijałem się na wyższe pozycje. Wtedy, hamując do drugiej szykany, zaliczyłem uślizg przedniego koła przez żadnego ostrzeżenia i tak zakończył się mój wyścig. Przez cały weekend miałem dobre tempo, a w kwalifikacjach zająłem swój najlepszy wynik w tym sezonie, ósme miejsce, więc przed wyścigiem na Donington Park patrzę na pozytywy. Na tym torze pierwszy raz stanąłem na podium, dlatego liczę na udany weekend i dalsze postępy.”

Kieran Clarke: „To był trudny wyścig, ponieważ po starcie było bardzo mokro, ale z czasem tor zaczął przesychać. Cieszę się z punktów w moim debiucie w MŚ World Supersport. Możliwość zastąpienia Pawła pojawiła się w ostatniej chwili, więc nie był to łatwy weekend, tym bardziej, że od dawna nie jeździłem motocyklem, więc cieszę się z punktów i liczę na dobry weekend przed własnymi kibicami na Donington Park.”

W klasyfikacji generalnej prowadzi Sofuoglu (61 pkt) przed Lowesem (51) i Fabienem Foretem (49 pkt.).

Wyniki Supersport

1. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 33'08.897
2. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 33'09.209
3. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 33'26.266
4. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 33'30.425
5. Stefano Cruciani (Puccetti Racing Kawasaki Itali) Kawasaki ZX-6R 33'38.366
6. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 33'41.111
7. Massimo Roccoli (Bike Service - WTR TEN 10) Yamaha YZF R6 33'52.474
8. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR600RR 33'52.846
9. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 33'56.352
10. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 33'56.723
11. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 33'59.777
12. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 34'09.578
13. Luca Marconi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 34'10.036
14. Kieran Clarke (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 34'14.057
15. Martin Jessopp (Riders PTR Honda) Honda CBR600RR 34'14.105
16. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 34'19.350
17. Mirko Giansanti (Puccetti Racing Kawasaki Itali) Kawasaki ZX-6R 34'25.653
18. Joshua Day (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 34'30.167
19. Giovanni Altomonte (KUJA Racing) Honda CBR600RR 34'36.921
20. Roberto Anastasia (KUJA Racing) Honda CBR600RR 34'37.300
21. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 34'57.134
22. Dino Lombardi (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 35'07.933
23. Valentine Debise (SMS Racing) Honda CBR600RR 35'09.880
24. Thomas Caiani (KUJA Racing) Honda CBR600RR 33'22.758
25. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 34'49.215
26. Eduard Blokhin (Rivamoto) Yamaha YZF R6 35'15.260
RT. Romain Lanusse (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 32'55.003
RT. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 29'04.589
RT. Cristiano Erbacci (Bike Service - WTR TEN 10) Yamaha YZF R6 17'24.411
RT. Ilario Dionisi (PRORACE) Honda CBR600RR 13'38.327
RT. Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport) Yamaha YZF R6 10'42.941
RT. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 10'44.146
RT. Balazs Nemeth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 10'46.950
RT. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 6'32.305
RT. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 2'09.510

W dużych Stockach liczyliśmy na dobry start Andrzeja Chmielewskiego. Jak wiecie niedzielna rywalizacja odbywała się w trudnych warunkach, na przesychającym po porannych opadach torze, co doprowadziło do wielu wypadków. Niestety, polski zawodnik włoskiego zespołu Ducati Red Devils Roma, był jednym z wielu, którzy nie dojechali do mety. Chmielewski jechał na trzynastym miejscu, kiedy upadek na siódmym z jedenastu okrążeń, zakończył jego wyścig w szykanie Ascari. Polakowi nic się jednak nie stało i jest już gotowy do kolejnego startu za tydzień.

Wyścig na torze Monza wygrał Włoch Lorenzo Salvadori na Ducati, obejmując jednocześnie prowadzenie w klasyfikacji generalnej po trzech z dziesięciu rund. Andrzej Chmielewski zajmuje w tabeli szesnaste miejsce z dorobkiem dziewięciu punktów.

Czwarta runda PŚ Superstock 1000 odbędzie się za miesiąc na torze Misano w San Marino, natomiast już w najbliższy weekend Andrzej Chmielewski wystartuje w drugiej rundzie mistrzostw Polski i międzynarodowej serii Alpe Adria w czeskim Brnie, gdzie w lipcu odbędzie się szósta runda PŚ.

Andrzej Chmielewski: „W pierwszej kwalifikacji nie poszło mi najlepiej i liczyłem, że mocno poprawię czasy i pozycję startową w drugiej sesji w sobotę. Niestety, druga kwalifikacja odbyła się na mokrym torze, a w takich warunkach poprawa piątkowych czasów była niemożliwa. Na mokrym torze uzyskałem jednak czwarty czas w stawce i liczyłem na mokry wyścig. W niedzielę warunki były jednak najgorsze z możliwych, a tor przesychał po porannych opadach deszczu. Postanowiłem założyć tylną oponę typu slick i deszczowy przód. Jazda na takiej kombinacji jest trudna, ale uważam, że w takich warunkach była to dobra decyzja. Miałem dobre tempo i goniłem jadącą przede mną grupę, kiedy na siódmym okrążeniu trochę zbyt szybko wjechałem z szykanę Ascari, w której wciąż było bardzo wilgotno, zaliczyłem uślizg i upadłem. Trochę boli mnie bark, ale nie odniosłem żadnej poważniejszej kontuzji i jestem już gotowy na kolejny wyścig. Co prawda nie zdobyliśmy w ten weekend punktów, ale mieliśmy dobre tempo zarówno na suchym, jak i na mokrym torze, więc z optymizmem czekam na kolejne wyścigi PŚ oraz najbliższy weekend w Czechach.”

Wyniki Superstock 1000

1. Lorenzo Savadori (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 21'21.255
2. Christoffer Bergman (BWG Racing Kawasaki) Kawasaki ZX-10R 21'22.906
3. Eddi La Marra (Barni Racing Team Italia) Ducati 1199 Panigale 21'23.139
4. Fabio Massei (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR1000RR 21'24.326
5. Marco Bussolotti (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 21'32.449
6. Alen Gyorfi (MetalCom-Adrenalin H-Moto) Honda CBR1000RR 21'42.633
7. Markus Reiterberger (Team Alpha Racing) BMW S1000 RR 21'47.302
8. Lorenzo Baroni (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 21'51.514
9. Jeremy Guarnoni (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 21'52.479
10. Federico Dittadi (Team Riviera) Aprilia RSV4 APRC 22'12.485
11. Matteo Gabrielli (Racing Team Gabrielli) Aprilia RSV4 APRC 22'18.560
12. Tomas Svitok (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 22'23.061
13. Matthieu Lussiana (Team ASPI) Kawasaki ZX-10R 22'23.227
14. Randy Pagaud (Team OGP) Kawasaki ZX-10R 22'35.300
15. Bogdan Vrajitoru (CSM Bucharest) Kawasaki ZX-10R 22'43.350
16. Philippe Thiriet (Team Brazil by ASPI) Kawasaki ZX-10R 23'23.078
17. Massimo Parziani (M.V. Racing Team) Aprilia RSV4 APRC 21'22.330
18. Alexey Ivanov (DMC Racing) Ducati 1199 Panigale 21'22.754
19. Tiago Dias (Team Dias) Kawasaki ZX-10R 21'52.792
20. Danilo Lewis Da Silva (Team Brazil by ASPI) Kawasaki ZX-10R 21'53.352
RT. Tommaso Gabrielli (Racing Team Gabrielli) Aprilia RSV4 APRC 20'05.626
RT. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 15'49.644
RT. Andrzej Chmielewski (Red Devils Roma) Ducati 1098R 14'16.957
RT. Loris Baz (MRS) Kawasaki ZX-10R 8'05.300
RT. Ondrej Jezek (SK Energy Racing Team) Ducati 1098R 2'17.368

Małe Stocki padły łupem Riccardo Russo, który najlepiej poradził sobie w mokrym wyścigu. Drugie miejsce przypadło Gauthierowi Duwelz, a trzecie Bastienowi Chesaux. W generalce prowadzi Russo (61 pkt.) przed Van Der Markiem (54 pkt.) i Nacho Calero Perezem (50 pkt.).

Wyniki STK600

1. Riccardo Russo (Team Italia FMI) Yamaha YZF R6 13'18.546
2. Gauthier Duwelz (Team MTM Racing) Yamaha YZF R6 13'20.240
3. Bastien Chesaux (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 13'20.853
4. Michael Vd Mark (EAB Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 13'22.055
5. Luca Vitali (Team Italia FMI) Yamaha YZF R6 13'24.757
6. Nacho Calero Perez (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 13'24.800
7. Tony Covela (Team GO ELEVEN) Kawasaki ZX-6R 13'29.528
8. Alex Schacht (Schacht Racing SBK ONE) Honda CBR600RR 13'34.732
9. Franco Morbidelli (RCGM Team) Yamaha YZF R6 13'41.732
10. Matt Davies (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 13'41.792
11. Filippo Benini (G.A.S. Racing Team) Yamaha YZF R6 13'42.660
12. Christian Gamarino (Team GO ELEVEN) Kawasaki ZX-6R 13'43.893
13. Christophe Ponsson (MRS) Kawasaki ZX-6R 13'45.392
14. Nicola Jr. Morrentino (Elle 2 Ciatti) Yamaha YZF R6 13'45.876
15. Roberto Mercandelli (RCGM Team) Yamaha YZF R6 13'45.972
16. Corey Snowsill (MTM Racing Team) Yamaha YZF R6 13'46.482
17. Stefano Casalotti (Team Riviera) Yamaha YZF R6 13'47.054
18. Sebastien Suchet (Team B.S.R.) Honda CBR600RR 13'49.961
19. Jonathan Willcox (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 13'53.034
20. Tedi Basic (Bike e Motor Racing Team) Yamaha YZF R6 13'55.868
21. Luca Salvadori (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 13'57.822
22. John Simpson (Trickbits FBM Performance) Triumph Daytona 675 13'58.460
23. Mircea Vrajitoru (CSM Bucharest) Yamaha YZF R6 14'00.855
24. Francesco Cavalli (G.A.S. Racing Team) Yamaha YZF R6 14'08.098
25. Marvin Fritz (Racedays) Kawasaki ZX-6R 14'12.331
26. Robin Mulhauser (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 14'14.251
27. Francesco Cocco (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 14'15.047
28. Koen Zeelen (Benjan Racing) Honda CBR600RR 14'23.581
RT. Richard De Tournay (FP Racing) Kawasaki ZX-6R 5'11.962
RT. Stèphane Egea (Team Falcone Competition) Yamaha YZF R6 2'18.634
RT. Riccardo Cecchini (FRT) Triumph Daytona 675 2'21.736
RT. Adrian Nestorovic (Team MTM Racing) Yamaha YZF R6 2'23.864
RT. Mathieu Marchal (Garnier-Racing Team) Yamaha YZF R6

Świetnie w European Junior Cup radzą sobie Polacy. Pasek zwyciężył w pierwszym wyścigu serii w holenderskim Assen i także we Włoszech uważany był za jednego z głównych faworytów. Na nowym dla siebie torze Monza, podopieczny ekipy Bogdanka Junior Team Poland sięgnął po pole position, czyli pierwsze pole startowe do wyścigu, uzyskując najlepszy czas w rozgrywanej przy trudnych warunkach atmosferycznych, sobotniej sesji kwalifikacyjnej.

Równie dobrze poradził sobie drugi z juniorów lubelskiej ekipy, Artur Wielebski, który opuścił piątkowe treningi z powodu egzaminu maturalnego i na tor wyjechał po raz pierwszy dopiero podczas kwalifikacji, mimo wszystko sięgając po siódme pole startowe.

Niedzielna rywalizacja miała jednak bardzo nietypowy przebieg. Wyścig rozpoczął się z blisko trzygodzinnym opóźnieniem po tym, jak z powodu ulewnych opadów deszczu najpierw odwołano pierwszy, a następnie przerwano drugi wyścig MŚ World Superbike.

Juniorzy ruszyli do walki na mokrym torze, a Pasek wysunął się na prowadzenie na początku trzeciego okrążenia, jednak dosłownie kilka sekund później wyścig został przerwany z powodu kolejnej fali potężnych opadów. Organizatorzy za ostateczne uznali więc wyniki z drugiego kółka, na którym Pasek był czwarty, Wielebski jedenasty, a trzeci z juniorów, Szymon Kaczmarek, piętnasty. W takiej sytuacji Adrian nadal pozostał liderem tabeli.

Kilkanaście minut później organizatorzy postanowili jednak anulować wyniki wyścigu ze względu na przejechanie zbyt małej ilości okrążeń, co oznacza, że klasyfikacja generalna po pierwszym wyścigu jest nadal aktualna. Tym sposobem Pasek wciąż zajmuje pierwsze, Wielebski trzecie, a Kaczmarek dziewiąte miejsce w tabeli. Trzecia z ośmiu rund European Junior Cup, serii w której zawodnicy w wieku 14-19 lat ścigają się na identycznych motocyklach KTM 690 Duke towarzysząc motocyklistom MŚ na europejskich torach, odbędzie się za miesiąc, w drugi weekend czerwca, na torze Misano w San Marino.

Adrian Pasek: „Co prawda dzisiejszy wyścig został odwołany i sytuacja w tabeli pozostała bez zmian, ale przynajmniej mogliśmy w ten weekend pojeździć po nowym torze i zaliczyć dodatkowe kilometry na motocyklu. Przez moment w ogóle nie było jasne, czy wyścig się odbędzie, ale w końcu ruszyliśmy do walki na sześć kółek. Po starcie straciłem kilka pozycji, ale szybko odrobiłem straty i na początku trzeciego kółka wróciłem na prowadzenie. Wtedy wyścig przerwano. To był ciekawy weekend i nowe doświadczenie. Znów byliśmy w czołówce i mam nadzieję, że podobnie będzie na Misano.”

Artur Wielebski: „Na tor przyjechałem w piątek w nocy prosto po udanej maturze z języka polskiego. W sobotę przejechałem tylko dziewięć kółek w mokrej kwalifikacji, ale szybko nauczyłem się toru i wywalczyłem dobre pole startowe. Niedziela upłynęła pod znakiem kapryśnej pogody i odwołanego wyścigu. To już druga runda, podczas której pogoda utrudnia nam jazdę, ale jestem zadowolony z weekendu. Fajnie było odwiedzić tak legendarne miejsce, jak Monza. Teraz czeka mnie matura z matematyki, a już niedługo kolejna runda.”

Szymon Kaczmarek: „To był dla mnie nieco pechowy weekend. Po pierwszych treningach czułem się bardzo dobrze i liczyłem na finisz w pierwszej dziesiątce, ale niestety, w sobotę mieliśmy problemy techniczne, z powodu których w ogóle nie wyjechałem na tor i musiałem startować z końca stawki. Szybko przebijałem się do przodu, wyprzedzając kolejnych zawodników, ale już na trzecim okrążeniu wyścig został przerwany. Mimo wszystko to był ciekawy weekend, a jazda po tak słynnym torze była nowym, ekscytującym doświadczeniem.”

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Lowes prowadzi
Pasek - nr 23 - na czele po starcie
Adrian Pasek 2
Andrzej Chmielewski 2
Artur Wielebski
Cluzel Monza 2012
giuliano
Kieran Clarke
Mathew Scholtz
Motocykle Bogdanki
Sam Lowes
Adrian Pasek
Andrzej Chmielewski 3
Sam Lowes 2
Sykes
Szymon Kaczmarek
Tom Sykes
Wielebski - nr 16
Andrzej Chmielewski 4
Sam Lowes podium
Andrzej Chmielewski
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę