World Superbike na Miller Motorsports Park dla faworytów
Za nami szósta runda World Superbike. Tym razem najszybsi motocykliści na maszynach produkcyjnych trafili do Utah w Stanach Zjednoczonych, aby zmierzyć się na nowoczesnym i bardzo wymagającym technicznie torze Miller Motorsports Park. Amerykańska runda różni się nieco od tych, do których przywykliśmy w Europie. Przede wszystkim nie jadą tam klasy pucharowe FIM, nie jedzie nawet klasa Supersport. Ponadto wyścigi rozgrywane są w poniedziałek. Mimo ograniczonej formuły, emocji nie brakowało. Zapraszamy do naszej krótkiej relacji.
Wyścig 1
Z pierwszego pola startowego ruszył Kuba Smrz, ale w pierwszy zakręt na pozycji lidera wszedł Sykes. Tuż za nim Carlos Checa, Marco Melandri i Johnatan Rea. Podobnie jak na Donington przez bardzo długo czołówka jechała w zwartej grupie. Melandri w końcu wychodzi na pierwszą pozycję, Sykes, szybko traci kolejne miejsca i ląduje na czwartej pozycji za plecami Melandriego, Checi i Rea. Po chwili Checa wychodzi na prowadzenie, za nim Melandri i Rea, dalej Biaggi. Stawka powoli się rozjeżdża i sytuacja lekko się klaruje. Sykes spada coraz bardziej do tyłu. Sześć kółek przed metą Rea traci trzecią pozycję na rzecz Biaggiego. Brytyjczyk nie odpuszcza jednak i przyciska Włocha aż do ostatniego okrążenia, nie zdaje się to jednak na wiele. Na metę pierwszy spokojnie dojeżdża Checa, drugi jest Melandrii, trzeci Biaggi. Rea nie łapie się na podium i musi zadowolić się punktami. Dotychczasowy wicelider klasyfikacji generalnej Tom Sykes po świetnych pierwszych okrążeniach na prowadzeniu, zadowolić się musi ósmym miejscem.
Wyniki wyścig 1:
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'21.283
2. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'23.596
3. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'26.621
4. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 38'26.800
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'33.484
6. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 38'34.545
7. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 38'40.945
8. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'42.575
9. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'42.733
10. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'44.716
11. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 38'44.979
12. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'46.035
13. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 38'50.683
14. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'52.505
15. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'54.249
16. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'56.692
17. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 39'13.436
18. Shane Turpin (Boulder Motor Sports) Ducati 1098R 38'49.456
19. Jake Holden (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 39'00.843
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 24'24.308
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 20'25.943
RT. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 13'04.252
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 13'54.828
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 11'16.614
Wyścig 2
Drugi wyścig rozpoczyna się podobnie, jak pierwszy. Znów szybko na prowadzenie wychodzi Sykes, za nim podążają jak cień Melandrii i Checa. Po starcie oraz wyżej przepycha się po średnim starcie Max Biaggi. Trzy okrążenia później Checa wychodzi na prowadzenie, Sykes podobnie jak w pierwszym wyścigu zaczyna tracić kolejne pozycje. Dalej z tyłu mocno rozpycha się Kuba Smrz, Rea odpierać musi ataki Gugliano i Biaggiego. Nagle upada Aoyama i przez olej na torze wyścig przerywa czerwona flaga.
Sędziowie zadecydowali , że wznowiony wyścig rozegrany zostanie na dystansie 18 okrążeń. Po wznowieniu szybko na prowadzenie wychodzi Checa. Hiszpan wypracowuje sobie komfortową przewagę, ale wtedy nadciąga katastrofa i uślizguje się przednie koło jego Ducati. Mistrz Świata zjeżdża do boksu, wymieniany jest podnóżek w jego motocyklu. Checa wraca na tor, ale ostatecznie wycofuje się z wyścigu. Na prowadzenie wychodzi tymczasem Melandri, którego przyciska Rea. Brytyjczyk i Włoch toczą piękne widowisko walcząc o zwycięstwo, ostatecznie linię mety pierwszy przekracza Melandri przywożąc dla BMW drugie zwycięstwo w historii startów niemieckiej stajni w serii WSBK. Rea jest drugi, trzeci na metę wpada Biaggi, choć przez dłuższą chwilę na trzeciej pozycji jechał nie kto innych jak Chaz Davis. Brytyjczyk musiał uznać wyższość Biaggiego i zadowolić się czwartym miejscem, choć i tak jest ono najlepszym jak dotychczas jego wynikiem w WSBK. Zmagający się z nadmiernym zużyciem przedniej opony Sykes ponownie mimo świetnego początku, zwalniał tempo wraz z upływem wyścigu przyjeżdżając ostatecznie na metę na piątej pozycji.
Wyniki wyścig 2:
1. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 32'56.257
2. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 32'56.452
3. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 32'58.394
4. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 33'00.502
5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'05.791
6. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33'06.055
7. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 33'08.148
8. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 33'08.972
9. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 33'09.274
10. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 33'09.960
11. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 33'11.944
12. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 33'18.180
13. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 33'20.197
14. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'20.308
15. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 33'30.154
16. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 33'34.949
17. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 33'43.960
18. Jake Holden (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 34'03.480
19. Shane Turpin (Boulder Motor Sports) Ducati 1098R 34'37.971
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 24'27.789
RT. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 24'56.264
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 17'05.034
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 9'18.970
NS. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR
Upadek kosztował Carlosa Checę spadek na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej (130,5). Na prowadzeniu, dzięki dwóm miejscom na podium w USA umocnił się Max Biaggi (160,5 pkt), drugie miejsce ex aequo zajmują Melandrii i Sykes (po 142,5 pkt), zaledwie półtora punktu (141) traci do nich Johnathan Rea.
Po padoku krąży plotka, że to ostatnia amerykańska runda na Miller Motorsports Park. Przyszłoroczna miałaby się według niej odbyć na Laguna Seca, na której World Superbike rozgrywane były do roku 2004. Ile w tych spekulacjach prawdy? Przekonamy się już wkrótce. Kolejna runda WSBK, tym razem z pucharami FIM oraz pucharem European Junior Cup już w pierwszy weekend czerwca na torze Misano Adriatico we Włoszech.
Polecamy pełną fotorelację z WSBK na Miller Motorsports Park (54 zdjęcia):
Amerykańska runda WSBK na Miller Motorsports Park - FOTORELACJA
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzemiarodajne jest tylko Moto GP-czyli Honda i Yamaha
Odpowiedzmiarodajne jest tylko Moto GP-czyli Honda i Yamaha
OdpowiedzSzkoda że Sykes miał problemy, ale nie od dziś kawasaki nie lubi toru Miler. Myśle że na Misano sytuacja sie wyklaruje :) Fajnie że BMW wreszcie odnosi sukcesy. Honda też ma dobry powrót do gry :) ...
OdpowiedzSzkaod ze znowu sie udzielasz na tym forum!!!
OdpowiedzYamaha wygrywa w grand prix a nie w podrzędnej seriii.
OdpowiedzTak i zapewne kupisz sobie YZR-M1 które wygrywa w MotoGP??? :D Zejdz na ziemie! Yamaha strzelila se gola do własnej bramki wycofując sie z WSBK. Kogo interesują prototypy?? W salonie itak tego nie kupisz. Szefostwo Yamahy powinno sie dobrze zastanowic nad powrotem do SBK bo sprzedaż ich flagowego Superbika nie napawa optymizmem.
OdpowiedzA ty sobie kupisz kopię któregoś z superbikow (cenowo najlepiej ci wyjdzie z kartonu, bo poza wygladem nie maja nic wspoolnego ze "sklepowymi"). Dopoty honda, yamaha i ducati bedzie mialo fabryczne lub prawie fabryczne zespoly w moto gp, to nie beda startowac w podrzednej serii. BMW napina sie na jakikolwiek sukces, dlatego w sbk wystawili zespol z fabryki, w przeciwienstwie do jezdzacych tam hond czy yamah.
Odpowiedzwidzę że pojęcie masz na temat wsbk. Radzę sie udać do dobrego psychiatry
OdpowiedzWorld sbk zostało pomyślane jako konkurencyjna seria powiazana z wloskim przemyslem motoryzacyjnym (np. faworyzowanie dwucylindrowek, wloscy dostawcy opon, preferencyjne reklamy i sponsoring dla firm wloskich etc) zasilana emerytowanymi zawodnkami nie mieszczącymi się w grand prix. I tak jest w zasadzie do dziś.
OdpowiedzWorld sbk zostało pomyślane jako konkurencyjna seria powiazana z wloskim przemyslem motoryzacyjnym (np. faworyzowanie dwucylindrowek, wloscy dostawcy opon, preferencyjne reklamy i sponsoring dla firm wloskich etc) zasilana emerytowanymi zawodnkami nie mieszczącymi się w grand prix. I tak jest w zasadzie do dziś.
OdpowiedzI znowu BMW chłopaki:) Co teraz powiedzą właściciele drutowanych R1 i rozpadajacych sie GSXRów? :)
Odpowiedzpo trzech latach startów, po ok. 100 wyścigach - 2 zwycięstwa! ależ mi sukces, chłopaki z aprilii i ducati chyba boki zrywają:) ale ale- od kiedy to wsbk się liczy kolego?! przecież gdy bmw nie wygrywało, to wskbk się nie liczyło?
Odpowiedzzgadzam się w pełni. China musi wracać do Chin
OdpowiedzBawarki są relatywnie nowe, i nie długo na rynku, poczekamy i zobaczymy jak z czasem powychodzą ich wady :)
Odpowiedz