World Superbike - historyczny wynik BMW na Donington Park
Pytanie nie sprowadzało się do „czy”, tylko do „kiedy”. Ogromny nakład pracy i środków zainwestowany przez BMW w rozwój S1000RR musiał w końcu dać oczekiwany rezultat. Stało się to na Donington Park, gdzie ekipa BMW odniosła pierwsze zwycięstwo w World Superbike.
Runda w Wielkiej Brytanii jest jednocześnie ilustracją ogromnej popularności serii Superbike. Walka w czołówce każdej klasy aż do samego końca wyścigu, emocje, zwroty akcji, brak dominacji jednego zawodnika, czy jednego zespołu. Takich wyścigów chcielibyśmy oglądać jak najwięcej.
Pierwszy wyścig Superbików rozpoczął się od mocnego startu ekipy BMW. Na czoło stawki wysunął się Leon Haslam, za nim jak cień podążał Tom Sykes, a pierwszą trójkę zamykał Melandri. Z czasem Sykes wychodzi na prowadzenie, a za nim walczą Biaggi, Rea, Guintoli oraz Checa. Przez dłuższą chwilę nic specjalnego na czele się nie działo, w końcu jednak Biaggi przebił się przed Melandriego na trzecią pozycję, a chwilę później Leon Haslam na BMW wyszedł na prowadzenie. Z czasem rywalizacja pomiędzy dwoma Włochami nabrała rumieńców i zaowocowała kilkoma wymianami pozycji. Na dziesięć kółek przed metą Sykes spada na trzecie miejsce zepchnięty przez Marca Melandriego, który chwilę później wychodzi na prowadzenie. Tuż za plecami zawodników ekipy BMW rozgrywa się wspaniały pojedynek miedzy Sykese a Biaggim. Na pięć kółek przed metą na szykanie doszło do niezłego zamieszania po którym Haslam i Biaggi zwiedzili pułapkę żwirową. Dało to Melandriemu sporą przewagę, który mógł teraz skupić się na spokojnym dowiezieniu wygranej do mety. Za jego placami walka między Sykesem, Haslamem i Biaggim toczy się niemal na łokcie, dołącza się do niej na ostatnim okrążeniu Johhny Rea. Na ostatnim kółku Biaggi traci czwartą pozycję na rzecz Rea. Na mecie pierwszy jest Melandri, za nim Haslam, Sykes. Wspaniały wyścig, w którym na dwóch pierwszych miejscach stają zawodnicy na motocyklach BMW.
Wyniki Superbike wyścig 1:
1. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34'26.736
2. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34'27.464
3. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'28.345
4. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34'28.555
5. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'28.838
6. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 34'31.556
7. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 34'34.256
8. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 34'34.663
9. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34'41.880
10. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 34'42.801
11. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 34'46.541
12. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 34'46.906
13. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 34'48.010
14. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 34'48.253
15. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'53.656
16. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 35'01.761
17. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 35'05.929
18. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 35'09.070
19. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 35'10.290
20. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 35'50.353
NC. Peter Hickman (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 35'17.985
RT. Gary Mason (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 22'08.892
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R
Supersport
W supersportach najlepiej rusza Cluzel. Za nim po pierwszym okrążeniu jazdą Parkes, Richards, Lowes i Sofuoglu. Lowes jadący ze złamanym palcem powoli zaczyna przedzierać się do przodu i szybko przebija się do pierwszej trójki, po czym wychodzi na drugą pozycję. Prowadzi Cluzel, ale to Lowes kręci najlepsze czasy i szybko wychodzi tuż za tylne koło Francuza. Za ich plecami Parkes odpiera ataki Sofuoglu, pierwszą piątkę która odjeżdża reszcie stawki zamyka Richardson. Na siódmym okrążeniu Lowes wychodzi na pozycję lidera. Po chwilowej stabilizacji sytuacji na czele wyścigu Sofuoglu wychodzi na drugą pozycję i rusza w pogoń za Lowesem. Na szczęście dla zawodnika polskiego zespołu Bogdanka Turek nie jest w stanie zagrozić Lowesowi. Młody Brytyjczyk przywozi swoje pierwsze zwycięstwo do mety. Drugi jest Sofuoglu, podium uzupełnia Cluzel.
W tabeli nadal prowadzi Kenan Sofuoglu, przed Lowesem i Cluzelem.
Supersport Wyniki:
1. Sam Lowes (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 33'43.603
2. Kenan Sofuoglu (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 33'44.281
3. Jules Cluzel (PTR Honda) Honda CBR600RR 33'47.590
4. Broc Parkes (Ten Kate Racing Products) Honda CBR600RR 33'51.691
5. Glen Richards (Smiths Gloucester) Triumph Daytona 675 33'55.389
6. Sheridan Morais (Kawasaki DeltaFin Lorenzini) Kawasaki ZX-6R 34'04.452
7. Ronan Quarmby (PTR Honda) Honda CBR600RR 34'07.398
8. Valentine Debise (SMS Racing) Honda CBR600RR 34'07.697
9. Billy McConnell (Smiths Gloucester) Triumph Daytona 675 34'10.266
10. Fabien Foret (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 34'10.409
11. Roberto Tamburini (Team Lorini) Honda CBR600RR 34'13.435
12. Alex Baldolini (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 34'17.358
13. Jed Metcher (Rivamoto Junior Team) Yamaha YZF R6 34'17.638
14. Massimo Roccoli (Bike Service - WTR TEN 10) Yamaha YZF R6 34'17.914
15. Luke Mossey (Smiths Gloucester) Triumph Daytona 675 34'18.204
16. Martin Jessopp (Riders PTR Honda) Honda CBR600RR 34'30.456
17. Kieran Clarke (Bogdanka Honda PTR) Honda CBR600RR 34'30.736
18. Ilario Dionisi (PRORACE) Honda CBR600RR 34'32.109
19. Romain Lanusse (Kawasaki Intermoto Step) Kawasaki ZX-6R 34'33.732
20. Luca Marconi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 34'36.760
21. David Linortner (Gerin-Skm Racing Team) Yamaha YZF R6 34'36.835
22. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR600RR 34'43.849
23. Dino Lombardi (Team PATA by Martini) Yamaha YZF R6 34'47.455
24. Fabio Menghi (VFT Racing) Yamaha YZF R6 34'53.108
25. Thomas Caiani (KUJA Racing) Honda CBR600RR 34'46.082
26. Eduard Blokhin (Rivamoto) Yamaha YZF R6 35'18.596
RT. Roberto Anastasia (KUJA Racing) Honda CBR600RR 23'03.351
RT. Raffaele De Rosa (Team Lorini) Honda CBR600RR 18'55.741
RT. Vittorio Iannuzzo (Power Team by Suriano) Triumph Daytona 675 17'22.882
RT. Mathew Scholtz (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 16'29.080
RT. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 16'46.760
RT. Imre Toth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR 12'53.376
RT. Joshua Day (Team GOELEVEN) Kawasaki ZX-6R 6'31.388
RT. Balazs Nemeth (Racing Team Toth) Honda CBR600RR
Drugi wyścig Superbikeów rozpoczyna się od falstartu Fabrizio i poważnej kraksy na pierwszym zakręcie. Upadają Checa (jej sprawca), Smrz oraz Giugliano. Na czele wyścigu jest Sykes, za nim Biaggi i Haslam. Dalej Rea i Melandri, między którymi w pewnym momencie dochodzi o ostrej walki na łokcie. Taka sytuacja utrzymuje się przez pierwszą połowę wyścigu. Sykes ucieka, Biaggi goni, za nimi na trzecią pozycję wychodzi Melandri, dalej Haslam i Rea. Motocykl widowiskowo gruzuje Laverty, a Meladri zaczyna podgryzać swojego ulubieńca ze stajni Aprilii i z czasem po długich przepychankach wychodzi na drugą pozycję. W pewnym momencie Max po chwili dekoncentracji spada na piątą pozycję, a ekipa BMW rozpoczyna pogoń za Sykesem. Haslam i Melandrii są w znakomitej dyspozycji w ten weekend, przez co wyprzedzenie zawodnika Kawasaki wydaje się być jedyni kwestią czasu. Ten scenariusz spełnia się na 6 okrążeń przed metą, gdzie Sykes zostawia za dużo miejsca przy wyjściu na prostą startową i natychmiast spada o dwa miejsca, chwilę później traci również trzecie miejsce na rzecz Biaggiego. Prowadzenie przejmuje Haslam, ale Melandrii nie odpuszcza i okrążenie później wychodzi na prowadzenie. Mielibyśmy zapewne powtórkę z poprzedniego wyścigu, gdyby nie Biaggi, którego nie zadowalało trzecie miejsce. Włoch wyprzedza Melandriego i rusza po prowadzenie, od którego dzieli go tylko Haslam. Za ich plecami tymczasem toczy się wojna totalna, pozycje zmieniają się jak w kalejdoskopie. Nie odpuszcza również Sykes trzymający się pierwszej piątki. Na przedostatnim zakręcie ponownie prowadzą dwie maszyny BMW, ale wyścig kończy się sensacyjną kolizją na ostatnim zakręcie. Rea podciął Haslama, który zostawił miejsce po wewnętrznej , ten zaś zabrał z toru Melandriego! Ekipa BMW będąca na wyciągnięcie ręki od powtórki wspaniałego sukcesu z pierwszego wyścigu doznaje totalnej porażki. Na metę pierwszy wpada Rea, drugi jest Biaggi, trzeci Sykes. Co za widowisko!
W generalce prowadzenie utrzymał Biaggi (128,5 pkt), za nim na drugim miejscu jest Sykes (123,5 pkt), na trzecie miejsce przebił się dzięki zwycięstwu w drugim wyścigu i dobrej postawie w pierwszym wyścigu Johny Rea (108 pkt). Checa, który zapowiadał walkę o zwycięstwo na Donington spadł na czwartą pozycję w tabeli (105,5 pkt).
Wyniki Superbike wyścig 2:
1. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34'31.847
2. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'32.355
3. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'33.876
4. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34'36.092
5. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 34'38.442
6. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 34'49.316
7. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 34'49.635
8. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'52.940
9. Peter Hickman (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 34'53.713
10. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 34'54.467
11. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 34'58.611
12. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 34'58.890
13. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 35'00.237
14. Mark Aitchison (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 35'28.465
15. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 35'52.043
RT. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 33'01.692
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 32'32.764
RT. Gary Mason (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 22'13.920
RT. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 19'16.663
RT. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 21'55.720
RT. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 15'05.980
RT. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R
RT. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R
Polecamy pełną fotorelację z Superbike na Donington Park (87 zdjęć):
Brytyjska runda Superbike 2012 - zdjęcia z wyścigu - FOTORELACJAPolecamy pełną fotorelację z Supesport na Donington Park (42 zdjęcia):
Supesport na Donington Park 2012 - fotogaleria - FOTORELACJA
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeRea pomylil SBK z Nascar ale i tak super wyscigi.
OdpowiedzRea może i przegiął na ostatnim zakręcie, ale i tak był najszybszy. Wyjechał na trawę, a mimo to dogonił czołówkę i wgrał. Dowcip z familiady: Honda i Suzuki nie powinny być dopuszczane do ...
OdpowiedzI dalsza część dowcipu :,,Honda,Yamaha i Suzuki są nudne".Tak twierdzą ,mędrcy" na tym forum.
Odpowiedztosz to sama prawda ;)
Odpowiedztylko że Rea wcale nie był najszybszy. W ostatnim zakręcie to Haslam był przed nim i Rea wyprzedził go tylko dlatego że w niego uderzył i wypchnął go z toru!
Odpowiedzmoim zdaniem Rea za ten manewr powinien być zdyskwalifikowany i nawet dodatkowo ukarany w następnej rundzie, tym bardziej że już wcześniej się niebezpiecznie przepychał z Melandrim
Odpowiedztak jest powinni go powiesić na miejscu!
OdpowiedzAleż ten Melandri jest delikutaśny, dotknac go nie mozna, na Monzie tez biedny mis bal sie jezdzic
Odpowiedzniedługo motocykle będą się nazywać "RR1000 R-SRR RR"
Odpowiedzalbo S1000SS
OdpowiedzNiemieckie kotlety się podcięły na ostatnim zakręcie:) hahaha
Odpowiedzbaran z chinola?
OdpowiedzTak właściwie: w jaki sposób dostają 0,5 punkta?
Odpowiedzbo w poprzedniej rundzie przyznali połowę należnych punktów z powodu przerwanego wyścigu, (np. za pierwsze 12,5 zamiast 25)
OdpowiedzDzieki!
Odpowiedz