World Superbike Philip Island 2013 - dominacja Aprilii
Tegoroczna pierwsza runda World Superbike rozpoczęła się od mocnego uderzenia zawodników Aprilii, którzy zdominowali rywalizację w obu wyścigach na Philip Island.
W pierwszym biegu z pole position startował Carlos Checa, który zaszokował tempem w kwalifikacjach, ale zwycięstwo po pełnym dramaturgii wyścigu przywiózł Sylvain Guintoli przed kolegą z zespołu Eugenem Lavertym i trzecim kierowcą na Aprilii Michelem Fabrizio.
W czasie pościgu za rywalami hamowanie przestrzelił Carlos Checa, który zahaczył Marco Melandriego, posyłając obu poza tor. Checa po upadku leżał nieruchomo i jak się później okazało - stracił przytomność i nie pamiętał wypadku. Melandri, który pomagał Hiszpanowi zaraz po upadku skarżył się potem na opieszałe działanie obsługi toru w udzielaniu pomocy… Ostatecznie okazało się, że Checa nie odniósł poważnych obrażeń, ale z uwagi na utratę przytomności, lekarz zabronił mu startu w drugim wyścigu…
W drugim wyścigu przy braku Checi, w pierwszy zakręt na prowadzeniu wjechał Sykes, ale szybko na prowadzenie wyszedł uskrzydlony zwycięstwem w pierwszym wyścigu Guintoli. Francuz prowadził praktycznie przez cały wyścig, ale Laverty pod jego koniec najpierw wyprzedził jadącego przed nim Melandriego, a potem na hamowaniu wyprzedził kolegę z zespołu i dowiózł zwycięstwo do mety.
Na prowadzeniu w generalce są w chwili obecnej Guintoli i Laverty, którzy sprawiedliwie podzielili między siebie punkty. Trzeci jest również zawodnik dosiadający RSV4 - Michel Fabrizio.
World Superbike Phillip Island 2013, Wyścig 1:
01- Sylvain Guintoli - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - 22 laps in 33’47.109
02- Eugene Laverty - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - + 1.352
03- Michel Fabrizio - Red Devils Roma - Aprilia RSV4 Factory - + 1.359
04- Chaz Davies - BMW Motorrad GoldBet SBK Team - BMW S1000RR HP4 - + 5.702
05- Tom Sykes - Kawasaki Racing Team - Kawasaki ZX-10R - + 5.753
06- Loris Baz - Kawasaki Racing Team - Kawasaki ZX-10R - + 6.769
07- Leon Haslam - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 6.830
08- Jonathan Rea - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 17.944
09- Leon Camier - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 19.152
10- Max Neukirchner - MR Racing - Ducati 1199 Panigale R - + 26.557
11- Jules Cluzel - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 30.305
12- Ivan Clementi - HTM Racing - BMW S1000RR - + 30.411
13- Alexander Lundh - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 45.185
14- Glenn Allerton - Next Gen Motorsports - BMW S1000RR - + 48.632
15- Jamie Stauffer - Team Honda Racing - Honda CBR 1000RR - + 53.453
16- Federico Sandi - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 1’22.730
17- Vittorio Iannuzzo - Grillini Dentalmatic SBK - BMW S1000RR - 4 laps
World Superbike Phillip Island 2013, Wyścig 2:
01- Eugene Laverty - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - 22 lap in 33’45.938
02- Sylvain Guintoli - Aprilia Racing Team - Aprilia RSV4 Factory - + 0.418
03- Marco Melandri - BMW Motorrad GoldBet SBK Team - BMW S1000RR HP4 - + 1.382
04- Michel Fabrizio - Red Devils Roma - Aprilia RSV4 Factory - + 2.282
05- Tom Sykes - Kawasaki Racing Team - Kawasaki ZX-10R - + 11.545
06- Davide Giugliano - Althea Racing - Aprilia RSV4 Factory - + 12.508
07- Jules Cluzel - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 17.330
08- Jonathan Rea - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 17.339
09- Leon Camier - FIXI Crescent Suzuki - Suzuki GSX-R 1000 - + 19.886
10- Leon Haslam - Pata Honda World Superbike Team - Honda CBR 1000RR - + 19.996
11- Max Neukirchner - MR Racing - Ducati 1199 Panigale R - + 27.629
12- Glenn Allerton - Next Gen Motorsports - BMW S1000RR - + 42.809
13- Jamie Stauffer - Team Honda Racing - Honda CBR 1000RR - + 42.893
14- Federico Sandi - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 44.899
15- Alexander Lundh - Team Pedercini - Kawasaki ZX-10R - + 57.824
16- Vittorio Iannuzzo - Grillini Dentalmatic SBK - BMW S1000RR - + 1’22.574
17- Chaz Davies - BMW Motorrad GoldBet SBK Team - BMW S1000RR HP4 - 2 laps
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeNie mozna nazywac SBK II liga w najgorszym słowa znaczeniu, bo te zawody tez sa ciekawe. Ale bez watpienia wszyscy najlepsi jezdza w grand prix i te wyscigi zawsze bedzie marzeniem kazdego ...
OdpowiedzWidać, że Aprilia nie pierwszy raz bedzie najmocniejszym zespołem sezonu (dla niedowiarkow - trzeba poczekac na ostatni wyscig). Ciekawe czy Checa bedzie w tym sezonie mocny czy przecioetny jak w ...
OdpowiedzMój dobry Boże, ci znowu się podniecają drugą ligą wyścigową...
Odpowiedzw 2 lidze przynajmniej się wyprzedzają.......
OdpowiedzOdezwał się Rossi :D
OdpowiedzMelandri na BMW i tak pozamiata wszystkich na koniec sezonu. Było widać że jest w stanie utrzymać tempo kierowców Aprili. W tym roku identycznie jak w ubiegłym będą się liczyć 3 marki: BMW, Aprilia...
OdpowiedzJeszcze nic nie jest przesądzone, mnie dziwi że Kawasaki było wyraźnie wolniejsze zarówno od Aprili i BMW.Zobaczymy co pokaże następna runda.
OdpowiedzJeśli oglądałeś transmisję pewnie słyszałeś o tym że nie wszyscy dobrze dobrali skrzynię biegów do tego toru. Też mnie dziwiło że kawa tak zostawała na prostej bo w tamtym roku była najszybsza na prostych (sykes miał rekord prędkości na monzie ) Pozostaje czekać na kolejną rundę. Może Sykes się odkuje o ile Melandri nie będzie szybszy.
OdpowiedzTak oglądałem i ciekaw właśnie jestem czy ta niższa prędkość to rzeczywiście przez źle dobrane przełożenie.
OdpowiedzNo nie widzę innego wytłumaczenia skoro specyfikacja motocykla nie zmieniła się od sezonu 2012. Zobaczymy na Aragon jak będzie z prędkościami maksymalnymi. Kolejną ciekawostkę można przeczytać na stronie KRT: Sykesowi w drugim wyścigu rozpadła się opona co uniemożliwiało mu pełnego złożenia.
Odpowiedzkawasaki jak zawsze dmuchany obwazanek. napinanie muskolow a na koniec sezonu i tak aprilia bedzie pierwsza.
OdpowiedzZobaczymy co się będzie działo w Hiszpani. Puki nie zobaczę to nie uwierzę. Phillip island zawsze było trudne dla motocykli R4. Już nie ma Biaggiego który zawsze ratował Aprili tyłek.
OdpowiedzCud :-) hahaha
OdpowiedzI to przewidziałem w zeszłym już roku, prawa fizyki są nie ubłagane, kto tego nie rozumie, niech wraca do szkoły... 215-220 KM i 330 km/h 4 cylindrówek to nie 200-205 KM i 310 km/h Panigale
Odpowiedzto dlaczego Checa na Panigale wygrał kwalifikacje?
OdpowiedzPonieważ przejazd jednego dobrego okrążenia ma się nijak do utrzymania dobrego tempa w całym wyścigu ;)
Odpowiedzzwłaszcza, że nie przejechał tego wyścigu.... widzę, że mamy tu nowego speca od wszystkiego, który słuchał relacji i wie jeszcze swoje. a w jakim języku i na jakim kanale była ta relacja?
OdpowiedzCheca jeszcze przed ty zanim wjechał w Melandriego zaczął wyraźnie tracić. Relacje były na wszystkich eurosportach (Polski, Angielski, Holenderski itd...
Odpowiedzi w polskim ci powiedzieli o skrzyni? a kto im powiedział?
Odpowiedz