W³adze Barcelony chc±, aby ulice miasta by³y bezpieczniejsze dla motocyklistów
Władze Barcelony opracowują dwutorowe podejście do bezpieczeństwa motocyklistów. Ale co to oznacza?
Na całym świecie motocykle w znacznym stopniu przyczyniają się do mobilności mas, ponieważ silnikowe jednoślady stanowią znaczną część pojazdów mechanicznych na drogach. Niestety infrastruktura w większości aglomeracji wciąż faworyzuje samochody i pojazdy czterokołowe.
W Barcelonie to może się wkrótce zmienić, ponieważ miasto planuje przebudowę swoich ulic, aby lepiej przystosować je do pojazdów dwukołowych. Tylko w 2022 roku w wyniku wypadków z udziałem dwukołowców w stolicy Katalonii zginęło 16 osób. Ale zamiast zakazywać motocykli na ulicach — jak to ma miejsce w Paryżu — Barcelona przyjmuje bardziej integracyjne podejście poprzez przebudowę części dróg w taki sposób, aby były bezpieczniejsze dla motocyklistów.
Ale to wymaga rozwiązania problemu za pomocą nieszablonowego podejścia. Pierwszy zagadnieniem do rozwiązania jest sposób, w jaki motocykliści i kierowcy pojazdów samochodowych jeżdżą i prowadzą. Celem władz miasta jest oferowanie programów szkoleniowych, rzeczywistych przykładów i seminariów bezpiecznej jazdy zarówno dla użytkowników dwu- jak i czterokołowców. Chodzi o to, że kierowcy samochodów byli szkoleni głównie, aby zwracać uwagę na inne samochody, natomiast na motocyklach i rowerach skupiano się w znacznie mniejszy stopniu. Nowy program ma nadzieję to zmienić.
Po drugie Rada Miasta Barcelony chce skoncentrować się na innowacjach technicznych poprzez inicjatywy umożliwiające wprowadzenie urządzeń technologicznych, które pomagają motocyklistom i wskażą miejsca wypadków. Jedną z metod poszukiwania odpowiedzi dla branży będzie niedawno utworzone laboratorium mobilności miejskiej. Wyniki jego działania pozwolą w niedalekiej przyszłości na wdrożenie nowych technologii, np. w celu utworzenia wspomnianego systemu, który finalnie umożliwi motocyklistom uzyskanie natychmiastowej informacji o wjeździe na obszar zagrożony wypadkami, a także o zmieniających się warunkach pogodowych i drogowych.
Barcelona, podobnie jak wiele innych miast w Europie, jest w dużym stopniu uzależniona od motocykli w zakresie mobilności swoich mieszkańców. W rzeczywistości 33 procent wszystkich zarejestrowanych pojazdów silnikowych w mieście to pojazdy dwukołowe dlatego ważne jest, aby podwyższać poziom bezpieczeństwa tych zmotoryzowanych mieszkańców i gości Barcelony.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze