tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK - tor Lausitzring i start polskiego zespołu - zapowiedź
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

WSBK - tor Lausitzring i start polskiego zespołu - zapowiedź

Autor: Jarek Benito Czech 2017.08.17, 10:45 Drukuj

Po długich, trwających ponad miesiąc wakacjach, zawodnicy World Superbike wracają do ścigania. Tym razem koniec wczasów przynosi dwie dobre wiadomości dla polskich fanów. Wyścig odbywa się bardzo blisko polskiej granicy, a druga wiadomość jest jeszcze lepsza, gdyż dotyczy udziału w tej rundzie Pawła Szkopka.

Polscy fani maja niecałe 100 km od polskiej granicy, jeśli mieszkają, bądź przebywają właśnie na Dolnym Śląsku. Od Świecka mamy trochę dalej (około 150 km), ale mając na względzie nasz ulubiony znak drogowy, mówiący o zniesieniu na germańskich autostradach ograniczenia prędkości, można się tam dostać błyskawicznie. Poza tym, czy macie coś lepszego do roboty w najbliższy weekend?

NAS Analytics TAG

Tor o długości 4255 metrów, 14 zakrętów, z czego 8 lewych i 6 prawych.

W ubiegłym roku było naprawdę przebojowo. Pierwsza linia była obstawiona przez Chaza Daviesa (Aruba.it Racing - Ducati), Toma Sykesa (Kawasaki Racing Team) i Nickyego Haydena (Honda World Superbike Team).

Pierwszy wyścig wygrał Davies, z przewagą ponad 10 sekund nad Sykesem i kolejną sekundą nad Haydenem. Pozycje startowe pierwszej trójki zachowane na linii mety. Rea zaliczył dzwona, a Szkopek zdobywa pierwszy punkt. Drugi wyścig był opóźniony z powodu deszczu, który zabrał z toru wielu zawodników, łącznie z naszym reprezentantem w osobie Pawła Szkopka, który jednak szczęśliwie powrócił na tor. Wygrał Jonathan Rea, przed De Angelisem i Foresem, a Szkopek przywiózł kolejne 2 punkty, zbierając w sumie aż 3 w ten weekend. Jak będzie tym razem?

Ekipy Kawasaki i Ducati są w tym sezonie zdecydowanie bezkonkurencyjne.

Choć Yamaha i Aprilia dwoją się i troją, by przynajmniej zbliżyć się do faworytów, to jest to naprawdę trudne zadanie. Rea ma 59 punktów przewagi nad kolegą zespołowym - Sykesem. Trzeci Davies traci już 115 punktów, co jest przepaścią niemal niemożliwą do odrobienia. Tylko gigantyczna dawka pecha może powstrzymać Rea na Kawasaki przed zdobyciem kolejnego tytułu.

Lokalni kibice będą z całą pewnością czekać na miłą niespodziankę ze strony Stefana Bradla, jadącego w domowej rundzie na Hondzie Fireblade. Czy uda mi się zaspokoić oczekiwania fanów, jak to uczynił Folger w wyścigu MotoGP na torze Sachsenring?

Należy wspomnieć o nowym partnerze zespołowym Bradla, który pojedzie w miejsce tragicznie zmarłego Nickego Haydena - Davide Giugliano. Niech sponsor doda im skrzydeł…przyda się więcej szczęścia.

Drugim reprezentantem Niemiec jest oczywiście jadący na BMW Reiterberger, który jak mówi, byłby szczęśliwy z pierwszej dziesiątki.

Oczywiście Stefanowi życzymy szczęścia, gdyż tak zwyczajnie wypada, ale zdecydowanie mocniej będziemy trzymać kciuki za faworyta naszej publiczności i wyjątkowo utalentowanego i doświadczonego zawodnika, jakim niewątpliwie jest Paweł Szkopek.

Występujący wcześniej na stałe w pełnym kalendarzu WorldSBK, w węgierskim zespole Toth Racing Paweł, był bardzo mocny na mokrej nawierzchni, gdzie moc i zaawansowanie systemów elektronicznych nie są tak ważne, jak umiejętnościom kierowcy. 3 punkty zdobyte na niemieckim torze w roku ubiegłym są tego świetnym dowodem. Teraz jednak Szkopek będzie jechał w barwach polskiego zespołu Pazera Racing, na nowej R1 i wiemy, jak mocno ostrzy sobie pazury (lub Pazery…) na osiągnięcie dobrego wyniku.

Pazera Racing Szkopek

(źródło: Facebook Pazera Racing)

Jadąc z "dziką kartą" będzie miał możliwość ponownie zaprezentować całemu światu swoje możliwości, czego owocem może być powrót "na stałe" do mistrzostw świata w kategorii Superbike. My wiemy jakie są Pawła możliwości i bardzo mu dopingujemy. To w końcu nasz Robert Kubica i Adam Małysz od dwóch kółek. Motocykl jest mu dobrze znany, tor również, więc teraz tylko doping naszych kibiców i lądujemy na pudle, przynajmniej w jednym wyścigu.

Kolejną dobrą wiadomością jest fakt podpisania przez Marco Melandriego kontraktu z zespołem Aruba.it Ducati na sezon 2018. Zasłużony ten kontrakt dla weterana wyścigów w 100%.

Już od piątku trzymamy kciuki za Yamahę z numerem 19. Powodzenia Paweł, a my wracamy do Was po walce o SuperPole.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę