WSBK na Cremona Circuit: Nowe opony Pirelli w kolejnym teście. Zawodnicy Superbike będą mogli eksperymentować
W dniach 20-22 września, na włoskim torze Cremona Circuit odbędzie się kolejna runda Mistrzostw Świata Superbike. Pirelli postanowiło postawić na te same opony, które przywiozło na Magny-Cours, ale ich testy były utrudnione przez deszczowe warunki. Na co mogą liczyć zawodnicy podczas włoskiego weekendu?
Mistrzostwa Świata Superbike po raz pierwszy w historii wystartują na torze Cremona. To już siódmy włoski tor, na którym zagości ten cykl. Dla klasy Superbike Pirelli zdecydowało się zachować alokację uwzględniającą rozwojowe mieszanki, które zadebiutowały na Magny-Cours. Mowa tu o przedniej oponie SC1 w specyfikacji D0715, która ma zmienioną strukturę oraz tylnej SCX w specyfikacji D0820 ze zmienionym składem mieszanki.
Zawodnicy klasy Superbike będą mieli do dyspozycji opony przednie SC1 D0715 i tylne SCX D0820 w liczbie 8 sztuk. Oprócz tego pojawią się przednie opony SC1 w liczbie 8 sztuk i SC2 w liczbie 6 sztuk. Na tył zawodnicy dostaną 8 sztuk opon SCX oraz po 4 sztuki SC0 i SCQ. Na wypadek opadów deszczu przewidziano 3 zestawy opon pośrednich oraz 8 zestawów opon SCR1.
W klasie Supersport Pirelli dostarczy sprawdzone rozwiązania. W przypadku przednich opon alokacja wynosi 7 sztuk SC1 i 6 sztuk SC2, a na tył - 7 sztuk SCX oraz 6 sztuk SC0.
W ostatnich miesiącach tor przeszedł ważne zmiany, które objęły przeprojektowanie niektórych zakrętów i zwiększenie długości nitki toru do 3768 m. Po zakończeniu prac nie było tu zbyt wielu imprez sportowych, więc nawierzchnia może jeszcze nie być wystarczająco "nagumowana". Sytuacja powinna się jednak zmieniać z dnia na dzień.
- Runda w Cremonie to świetna okazja, żeby zdobyć dalsze informacje o dwóch nowych rozwiązaniach przedstawionych na torze Magny-Cours - przedniej oponie SC1 w specyfikacji D0715 i tylnej SCX w specyfikacji D0820. Plusem jest to, że zawodnicy wciąż mają w pamięci wrażenia z Francji, więc mogą przetestować opony na innym torze. Tak bliskie porównanie jest dla nas bardzo przydatne, by porównać dane i określić kierunek rozwoju. Pozytywne opinie zawodników po pierwszym kontakcie z oponami sprawiły, że zapewnienie zespołom ciągłości jest dla nas ważne, więc zaoferujemy im odpowiedni wybór opon na torze, który ma kilka niewiadomych. Cremona to obiekt, który doskonale znamy, bo znajduje się godzinę jazdy od naszej kwatery głównej w Mediolanie, ale nigdy nie byliśmy tu z Mistrzostwami Świata Superbike. W ramach przygotowań do tego ważnego wydarzenia dokonano tu kilku ważnych usprawnień. Przeprowadziliśmy tu dwa testy - jeden w połowie maja i drugi w połowie czerwca. Zauważyliśmy wtedy, że tor jeszcze nie osiągnął optymalnego poziomu przyczepności. To oznacza, ze podczas pierwszych sesji możemy obserwować zwiększone zużycie, które będzie malało w trakcie weekendu, kiedy tor się oczyści i "nagumuje" - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze