WSBK Nurburgring 2011 - pogoda w kratkę, Bogdanka na podium
Dziesiąta runda World Superbike na niemieckim torze Nurburgring upłynęła w oczekiwaniu na deszcz, który w końcu okazał się ulewą. To z kolei przyniosło kilka nieoczekiwanych wyników.
Superbike
Pierwszy wyścig królewskiej klasy Superbike rozegrał się jak zwykle pod dyktandem świetnego Carlosa Checi. Startując z pole position od razu wyszedł na prowadzenie. Wprawdzie na drugiej pętli odebrał mu je Noriyuki Haga, jednak Hiszpan odebrał co jego i wypracował sobie sporą, kilkusekundową przewagę. Wprawdzie pod koniec wyścigu rywale zaczęli nadrabiać, ale nie przeszkodziło mu to w zwycięstwie. Haga przez znaczną część wyścigu jechał drugi, jednak dogonił go Marco Melandri. Na pięć okrążeń do mety Włoch wyprzedził Japończyka, finiszując na drugim stopniu podium. Czwarty, przez cały wyścig trzymając się tuż za Melandrim lub Hagą, wyścig ukończył Eugene Laverty. Biaggi nie wystartował w obu wyścigach – było to skutkiem kontuzji lewej stopy, jakiej nabawił się w trakcie piątkowych treningów.
Nurburgring - Superbike – wyścig 1
1. Carlos Checa 38'59.779 Ducati 1098R (Althea Racing)
2. Marco Melandri 39'01.634 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
3. Noriyuki Haga 39'02.101 Aprilia RSV4 Factory (PATA Racing Team Aprilia)
4. Eugene Laverty 39'07.568 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
5. Leon Haslam 39'09.506 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
6. Sylvain Guintoli 39'09.892 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
7. Joan Lascorz 39'17.005 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team)
8. Leon Camier 39'17.007 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Alitalia Racing Team)
9. Ayrton Badovini 39'17.945 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
10. Jonathan Rea 39'19.236 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
11. Tom Sykes 39'21.915 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team Superbike)
12. Mark Aitchison 39'25.125 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
13. James Toseland 39'31.396 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
14. Roberto Rolfo 39'31.575 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
15. Troy Corser 39'33.099 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
16. Michel Fabrizio 39'37.928 Suzuki GSX-R1000 (Team Suzuki Alstare)
17. Makoto Tamada 40'15.922 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
RT. Jakub Smrz 23'59.701 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
RT. Maxime Berger 7'53.317 Ducati 1098R (Supersonic Racing Team)
NS. Max Biaggi 1'55.971 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Alitalia Racing Team)
Drugi wyścig klasy Superbike wystartował już w ulewnie padającym deszczu i to pierwsze okrążenie określiło, kto jedzie z przodu i walczy o jak najwyższe pozycje, a kto przyjął taktykę „jechać aby dojechać”. W tej drugiej grupie znalazł się między innymi Carlom Checa, który finiszował na ósmej pozycji. Wyścigu nie ukończyło aż sześciu kierowców, a przyczepność i widoczność były fatalne. Dyrekcja wyścigu zadecydowała o wywieszeniu czerwonej flagi po 13 okrążeniach.
Po pierwszej pętli na prowadzeniu był Noriyuki Haga. Wykręcał wspaniałe czasy i nie było szansy, aby ktokolwiek mógł go wyprzedzić, dopóki nie zaliczył wywrotki na jedno okrążenie przed wywieszeniem czerwonej flagi. O drugie, a po wypadku Hagi – o pierwsze miejsce pojedynkowali się Tom Sykes i Sylvian Guintoli. Wyścig zakończył się, gdy z przewagą 4 sekund prowadził Sykes na Kawasaki ZX10R. Jest to jego pierwsze zwycięstwo w WSBK oraz pierwsze dla Kawasaki od 2006 roku. Trzeci finiszował Jakub Smrz. Mimo poważnie wyglądającego wypadku za prostą startową, Jonathan Rea podniósł się i dojechał na czwartej lokacie.
Nurburgring - Superbike – Wyścig 2
1. Tom Sykes 29'49.337 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team Superbike)
2. Sylvain Guintoli 29'53.400 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
3. Jakub Smrz 30'12.096 Ducati 1098R (Team Effenbert-Liberty Racing)
4. Jonathan Rea 30'17.834 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
5. Eugene Laverty 30'27.711 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
6. Marco Melandri 30'34.663 Yamaha YZF R1 (Yamaha World Superbike Team)
7. Ayrton Badovini 30'36.367 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
8. Carlos Checa 30'39.369 Ducati 1098R (Althea Racing)
9. Leon Haslam 30'42.923 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
10. Maxime Berger 30'44.598 Ducati 1098R (Supersonic Racing Team)
11. Joan Lascorz 31'02.142 Kawasaki ZX-10R (Kawasaki Racing Team)
12. Troy Corser 31'04.805 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Motorsport)
13. Roberto Rolfo 31'29.660 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
RT. Noriyuki Haga 27'12.450 Aprilia RSV4 Factory (PATA Racing Team Aprilia)
RT. Makoto Tamada 28'49.186 Honda CBR1000RR (Castrol Honda)
RT. Leon Camier 25'20.427 Aprilia RSV4 Factory (Aprilia Alitalia Racing Team)
RT. Mark Aitchison 23'13.507 Kawasaki ZX-10R (Team Pedercini)
RT. James Toseland 18'52.995 BMW S1000 RR (BMW Motorrad Italia SBK Team)
RT. Michel Fabrizio 12'20.292 Suzuki GSX-R1000 (Team Suzuki Alstare)
Supersport
Po starcie z trzeciej pozycji Gino Rea awansował na miejsce lidera, które utrzymał przez pierwsze dwa okrążenia. Wtedy jednak wyprzedził go zawodnik z polskiego zespołu Bogdanka PTR Honda, James Ellison. Nie wytrzymał jednak nacisku ze strony Chaza Daviesa i po trzech kółkach spadł na szóstą pozycję, jednak nie tracąc do lidera więcej niż 1 s.; stawka prowadząca jechała ciasno i szybko. Gino Rea, Fabien Foret, Sam Lowes i Massimo Roccoli – to są nazwiska, które Ellison znowu wyprzedza i na dziewiątym okrążeniu znowu jest drugi. Chaz Davies z Jamesem trzymającym się o jedną dziesiątą sekundy za nim uciekają od reszty stawki. Finalnie Davies nie daje się wyprzedzić, a Ellison ma na mecie zaledwie 0.091 s straty.
James Ellison:
„W pewnym momencie spadłem z pierwszej, na szóstą pozycję, ale motocykl spisywał się dzisiaj wyśmienicie, więc dogoniłem Chaza i razem odjechaliśmy reszcie stawki. Bardzo chciałem wygrać, ale trudno było wyprzedzić Chaza podczas hamowania, jednak i tak bardzo się cieszę z podium. Od początku sezonu wiedzieliśmy na co nas stać. Ekipa świetnie przygotowała motocykl podczas wakacyjnej przerwy, a ja dostosowałem do niego w ten weekend swój styl jazdy. To świetny przykład pracy zespołowej.”
Na trzeciej pozycji jechał Gino Rea, ale sześć okrążeń przed końcem zaliczył wypadek. Na jego pozycję wskakuje Sam Lowes, a czwarty finiszuje Luca Scassa. Paweł Szkopek po pierwszym kółku był osiemnasty, a zanim zaliczył upadek na hamowaniu przy wysokiej prędkości, jechał jako 22. Upadek nie wyglądał źle, jednak Paweł trafił do miejscowego szpitala. Jego stan jest dobry, a szczegółowe wyniki badań poznamy niebawem.
Nurburgring - Supersport
1. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 38'10.466
2. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 38'10.557
3. Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 38'14.215
4. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 38'16.735
5. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 38'19.168
6. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 38'24.500
7. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 38'36.409
8. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 38'40.162
9. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 38'41.352
10. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 38'48.021
11. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 38'48.426
12. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 38'49.595
13. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 38'50.270
14. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 38'55.358
15. Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 38'59.100
16. Danilo Dell'Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 39'02.764
17. Ondrej Jezek (SMS Racing) Honda CBR600RR 39'03.137
18. Marc Moser (Triple M Racing) Yamaha YZF R6 39'03.305
19. Patrik Vostàrek (Prorace) Honda CBR600RR 39'03.952
20. Marko Jerman (MD Team Jerman) Triumph Daytona 675 39'27.275
21. Vladimir Ivanov (Step Racing Team) Honda CBR600RR 39'28.142
22. Kervin Bos (VD Heyden Motors Racing Team) Yamaha YZF R6 39'55.989
23. Catalin Cazacu (PTR Romania Honda) Honda CBR600RR 38'19.434
24. Oleg Pozdneev (RivaMoto) Yamaha YZF R6 38'31.543
25. Mitchell Pirotta (KUJA Racing) Honda CBR600RR 38'59.207
26. Eduard Blokhin (RivaMoto) Yamaha YZF R6 39'25.457
RT. Miguel Praia (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 35'22.264
RT. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) Honda CBR600RR 30'53.396
RT. Paweł Szkopek (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 28'52.389
RT. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 26'06.931
RT. Yves Polzer (Team MRC Austria) Yamaha YZF R6 17'18.295
RT. Bastien Chesaux (MACH Racing) Honda CBR600RR 10'29.048
Superstock 1000
Główna walka w dużych Superstockach rozgrywa się pomiędzy Davide Giugliano, a Lorenzo Zanettim. Ten drugi finiszował dzisiaj dopiero na czwartej pozycji, co pozwoliło Davido pokazać, co potrafi. Giugliano wygrał wyścig, tym samym powiększając swoją przewagę w generalce do 23 punktów nad Zanettim. Na drugim miejscu dojechał Sylvain Barrier, a Niccolo Canepa na trzecim. Danilo Petrucci nie wystartował z powodu problemów technicznych, ale mimo tego wciąż utrzymał ostatni stopień podium w generalce.
Nurburgring - Superstock 1000
1. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 22'00.274
2. Sylvain Barrier (BMW Motorrad Italia Superstock) BMW S1000 RR 22'04.548
3. Niccolò Canepa (Lazio MotorSport) Ducati 1098R 22'11.515
4. Lorenzo Zanetti (BMW Motorrad Italia Superstock) BMW S1000 RR 22'11.733
5. Lorenzo Baroni (Althea Racing) Ducati 1098R 22'11.985
6. Markus Reiterberger (Garnier Alpha Racing Team) BMW S1000 RR 22'13.443
7. Andrea Antonelli (Team Lorini) Honda CBR1000RR 22'16.016
8. Sheridan Morais (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-10R 22'17.715
9. Marco Bussolotti (Pedercini Team) Kawasaki ZX-10R 22'18.714
10. Bryan Staring (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 22'21.290
Superstock 600
W kategorii małych stocków zwyciężył po raz drugi w tym sezonie Michael Vd Mark. Jest pierwszym kierowcą w tym roku, który tego dokonał. Jed Metcher był drugi, a Gauthier Duwelz finiszował trzeci.
Nurburgring – Superstock 600
1. Michael Vd Mark (Ten Kate Junior Team) Honda CBR600RR 20'40.709
2. Jed Metcher (MTM-RT Motorsports Team) Yamaha YZF R6 20'43.845
3. Gauthier Duwelz (Team MTM-RT Motorsports) Yamaha YZF R6 20'44.278
4. Alex Schacht (Schacht Racing SBK One) Honda CBR600RR 20'46.290
5. Daniele Beretta (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 20'49.224
6. Tony Covena (Nito Racing) Yamaha YZF R6 20'49.801
7. Riccardo Russo (Team Trasimeno) Yamaha YZF R6 20'53.067
8. Joshua Elliott (WMT Yamaha) Yamaha YZF R6 20'56.774
9. Adrian Nestorovic (MTM-RT Motorsports Team) Yamaha YZF R6 20'58.609
10. Stèphane Egea (Team ASPI) Yamaha YZF R6 20'59.218
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzePaweł "DNF" Szkopek!
Odpowiedzma wspaniałą panią psycholog, jak kiedyś wspomniał tak mu beret zrysowała ,że zapomniał jak się jeżdzi tylko nie zapomniał jak się udziela wspaniałych wywiadów...jak to będzie brak pokory i ...
OdpowiedzObiektywnie: Paweł zawala tak jak polscy piłkarze z tą tylko różnicą , że ich nadal wszyscy uwielbiają. Jednak jest dobry. Może ma za słabą psychikę i tu może potrzeba pracy. To, że potrafi jeździć...
OdpowiedzPawła można też porównać np.do Andrzeja Gołoty - niby kozak,ale w najważniejszych momentach kariery dawał ciała jak niedoświadczona gimnazjalistka w dyskotekowej toalecie.Wszyscy też chyba dobrze wiedzą,że wszelka krytyka pod adresem Pawła,to efekt jego wcześniejszych poczynań i zachowań w stosunku do ludzi z środowiska,z ubiegłych lat na polskim podwórku i nie tylko.Wielu ludzi pamięta mu pewne rzeczy.Gdyby nie to,nikt dzisiaj by na niego nie "wjeżddżał",nawet gdyby walił gleby na każdym okrążeniu.I nie mówmy tu o jakimś polskim piekiełku czy złośliwości.Przedmówca chyba chwile wcześniej nadział sie przypadkiem(albo celowo) na manetke Superbika i tak mu sie dobrze zrobiło,że postanowił napisać to co napisał.Troche bez ładu i składu.Jednego czego nikt w Polsce Pawłowi nie odmówi,to zdrowia.Niech wraca do zdrowia ciałem i umysłem.
OdpowiedzNiech wraca i ma wkońcu odwage poprzepraszać środowisko za Modlin...czy on wkoncu zrozumie że mistrza pamięta się za to jaki jest do ludzi ,a nie tylko za wyniki.Bóg zabrał wyniki ..i co? zobacz jak ludzie pamietają Twój niewąpliwy talent.Przed sezonem ostrzegałem ...dalszej przepowiedni nie przypominam bo to co się dzieje sprawdza się zaskakujaco zgodnie i zaczyna mnie martwić...a Ty ją napewno pamiętasz ..
Odpowiedzw końcu jakiś normalny wpis . Najwięcej mają do powiedzenia ci którzy najmniej zrobili dla tego sportu
OdpowiedzPrzed weekendem Paweł Szkopek obiecał,że końcówke sezonu zacznie od cyt."mocnego akcentu" i...dotrzymał słowa.
OdpowiedzSzkopek nie zawiódł znów padł tym razem sprawdzał wytrzymałość kombinezonu...Brawo
Odpowiedzto jednak prawda że Szkopek jest z Notre Dame?
Odpowiedz..a szefostwo Bogdanki już chyba osiwiało nawet "tam".
OdpowiedzTo nie była pierwsza wygrana Sykes'a od 2006 roku, tylko pierwsze zwycięstwo kawasaki od '06. Tom nigdy wcześniej nie wygrał w SBK ;)
OdpowiedzMasz rację, dzięki ;)
Odpowiedz