WSBK Magny Cours 2009 - Haga lekko powiększa przewagę
Tylko w Superstock 1000 znany jest pewny zwycięzca, w pozostałych klasach wątpliwości rozwieje dopiero następna runda
Tor Magny Cours w środkowej Francji ugościł wszystkich pogodą wprost idealną do ścigania się, jak i do oglądania wyścigów, a przybyło 81 000 widzów. Była to przedostatnia runda w tym sezonie, ale nie wyjaśniła sytuacji w generalce.
Superbike
Ben Spies zdobył 10. Superpole w tym sezonie i jednocześnie wyrównał rekord Amerykanina Douga Polena. W pierwszym rzędzie, obok Yamahy Spiesa zakwalifikowali się Jonathan Rea na Hondzie, Michel Fabrizio (Ducati Xerox) i Max Biaggi (Aprilia Racing). Jest dość niespotykaną sytuacją, aby na pierwszych miejscach stanęli różni producenci. Noriyuki Haga wykręcił 5. czas.
W pierwszym wyścigu Ben Spies wystartował z Superpole i od razu zaczął uciekać. Było to bardzo nie w smak pozostałym kierowcom i Rea, Biaggi oraz Haga zaczęli Amerykanina powoli doganiać. Tempo pościgu było tak duże, że nawet Michel Fabrizio (który zakwalifikował się do pierwszej czwórki) nie był w stanie nadążyć, a finalnie zajął 4. miejsce tylko dzięki kłopotom technicznym Jonathana Rea, który musiał zjechać do boksów. Tym samym zostawił Spiesa z jeszcze większą przewagą nad pościgiem. Walka Biaggiego i Hagi nie skutkowała lepszymi wynikami w gonitwie, ale w końcu, w trakcie pojedynku z Japończykiem, Rzymianin wyjechał poza tor i finalnie dojechał na 3. pozycji. Próbując doścignąć Spiesa, Haga ustanowił nowy rekord toru (1:38,619) i zniwelował stratę do Teksańczyka do pół sekundy, jednak nie udawało mu się go wyprzedzić. Japończyk miał taką szansę, gdy Spies za szeroko pojechał zakręt na ostatnim okrążeniu. Amerykanin się ledwo wybronił i dotarł do mety z przewagą 0,181 sekundy wygrywając po raz 13. w tym sezonie.
W drugim wyścigu Noriyuki Haga odbił sobie stratę i prowadził od startu do samej mety. Ben Spies nie pojechał drugiego biegu dobrze, zapewne przez źle dobrane opony i udało mu się zdobyć tylko 4. pozycję z 18-sekundową stratą. Tym samym powiększył swoją stratę do Japończyka do 10 punktów. Wspaniała walka o drugą pozycję odbyła się między Maxem Biaggim i Jonathanem Rea, ale to w końcu Włochowi udało się wygrać i dojechał z półtorasekundową stratą do Hagi. Na piątym miejscu dotarł do mety Leon Haslam.
Supersport
Po wypadku Cala Crutchlowa na Imoli, który odebrał mu punkty możliwe do zdobycia, walka o tytuł stała się otwarta. Jednak główny rywal Cala, Eugene Laverty zrewanżował się tym samym i też zaliczył upadek, co trochę wyrównało szanse. Irlandczykowi udało się wrócić na tor z urwaną owiewką, jednak dojechał tylko na 13. pozycji. Dzięki temu, Cruthlowowi do zdobycia tytułu wystarczy tylko 6 punktów w następnej, finałowej rundzie na Potrimao. Po pojawieniu się oleju na torze, 2 okrążenia przed końcem wywieszono czerwoną flagę i zwycięstwo poszło do Joana Lascorza. Cal dojechał drugi, a Kenan Sofuglu trzeci. Ekscytującą walkę o czwarte miejsce, wygrał w końcu Anthony West, udało mu się pokonać Marka Aitchisona, Andrew Pitta i Katsuaki Fujiwarę.
Superstock 1000
Na mecie przedostatniej rundy świętowało dwóch zawodników. Francuz Maxime Berger, ponieważ wygrał z Simeonem przed własną publicznością oraz właśnie Xavier Simeon, ponieważ, co by się nie stało, z przewagą 52 punktów w generalce już ma zapewniony tytuł. Francuz wyprzedził Xaviera w przedostatnim okrążeniu. Jako trzeci, dzięki upadkowi Ayrtona Badoviniego 2 okrążenia przed metą, dojechał Sylvian Barrier. Claudio Corti dotarł na 4. pozycji i potrzebuje teraz tylko 5 punktów, aby zdobyć tytuł wicemistrza.
Superstock 600
Przedostatni wyścig zupełnie zmienił ustawienie pierwszej trójki w generalce, jednak różnica między pierwszym, a czwartym zawodnikiem wynosi tylko 10 punków. Danilo Petrucci upadł na początku wyścigu, a Vincent Lanbois za falstart musiał karnie przejechać przez boksy i ukończył wyścig na 9. pozycji. Dzięki takiemu zamieszaniu, Gino Rea dojechał na drugiej pozycji i wyszedł na prowadzenie w generalce. Marco Bussolotti finiszował na trzecim miejscu i umocnił swoje 4. miejsce w stawce. Przez upadek Jeremiego Guarnoniego tuż przed metą, wyścig wygrał młody Francuz - Florian Marino. Zwycięzca z Imoli, Eddi La Marra nie miał dobrego dnia i dojechał tylko na 5. pozycji. Jedyny Polak w WSBK, Andrzej Chmielewski ukończył na 13. pozycji i awansował na 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Finałowa runda WSBK odbędzie się w dniach 23-25. października na portugalskim torze Portimao, a relację z niej na pewno zobaczycie na łamach Ścigacz.pl.
Superbike - wyścig 1
1. Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 37'57.110 (160,392 km/h)
2. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 0.181
3. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 5.009
4. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 16.347
5. Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 22.622
6. Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 24.948
7. Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 27.144
8. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 27.578
9. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 28.486
10. Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 28.716
11. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 52.680
12. Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 1'01.372
13. Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'05.123
14. Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'05.483
15. Checa D. (ESP) Yamaha YZF R1 1'05.672
16. Resch R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 1'29.284
Superbike - wyścig 2
1. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 38'00.282 (160,169 km/h)
2. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 1.480
3. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 6.024
4. Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 18.135
5. Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 21.236
6. Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 23.647
7. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 23.701
8. Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 24.838
9. Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 31.455
10. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 32.507
11. Nieto F. (ESP) Ducati 1098R 37.594
12. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 44.727
13. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 49.782
14. Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 50.345
15. Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 56.209
16. Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 58.796
Superbike - klasyfikacja generalna po rundzie 13. z 14
Zawodnicy:
1. Haga 436
2. Spies 426
3. Fabrizio 346
4. Biaggi 293
5. Rea 279
6. Haslam 241
7. Checa 200
8. Sykes 176
9. Byrne 166
10. Smrz 161
Producenci:
1. Ducati 534
2. Yamaha 469
3. Honda 395
4. Aprilia 303
5. Suzuki 167
6. Bmw 126
7. Kawasaki 67
Supersport
1. Lascorz J. (ESP) Kawasaki ZX-6R 32'21.660 (155,389 km/h)
2. Crutchlow C. (GBR) Yamaha YZF R6 0.937
3. Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 5.910
4. West A. (AUS) Honda CBR600RR 20.797
5. Aitchison M. (AUS) Honda CBR600RR 20.992
6. Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 21.232
7. Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 21.441
8. Roccoli M. (ITA) Honda CBR600RR 23.539
Supersport - klasyfikacja generalna po rundzie 13. z 14
Zawodnicy:
1. Crutchlow 230
2. Laverty 211
3. Sofuoglu 169
4. Lascorz 163
5. West 117
6. Foret 115
7. Pitt 114
8. Aitchison 82
9. McCoy 82
10. Roccoli 70
Producenci:
1. Honda 272
2. Yamaha 271
3. Kawasaki 183
4. Triumph 98
5. Suzuki 30
Superstock 1000
1. Berger M. (FRA) Honda CBR1000RR 23'51.110 (155,344 km/h)
2. Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 1.560
3. Barrier S. (FRA) Yamaha YZF R1 3.449
4. Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 6.677
5. Mähr R. (AUT) Suzuki GSX-R 1000 K9 8.591
6. Baz L. (FRA) Yamaha YZF R1 14.116
7. Fores J. (ESP) Kawasaki ZX 10R 14.252
8. Schouten R. (NED) Yamaha YZF R1 25.881
Superstock 1000 - klasyfikacja generalna po rundzie 9. z 10
Zawodnicy:
1. Simeon 200
2. Corti 148
3. Berger 127
4. Fores 116
5. Beretta 85
6. Barrier 83
7. Jezek 68
8. Baz 51
9. Giugliano 43
10. Savary 39
Producenci:
1. Ducati 200
2. Honda 161
3. Suzuki 150
4. Kawasaki 116
5. Yamaha 116
6. MV Agusta 26
7. Aprilia 12
Superstock 600
1. Marino F. (FRA) Honda CBR600RR 17'43.671 (149,291 km/h)
2. Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 0.251
3. Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 0.429
4. Guittet B. (FRA) Honda CBR600RR 0.837
5. La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR 0.953
6. Bulle L. (FRA) Yamaha YZF R6 5.942
7. Morelli N. (ITA) Honda CBR600RR 14.016
8. Kerschbaumer S. (AUT) Yamaha YZF R6 14.368
...
13. Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 21.026
Superstock 600 - klasyfikacja generalna po rundzie 9. z 10
1. Rea 138
2. Petrucci 135
3. Lonbois 131
4. Bussolotti 128
5. La Marra 104
6. Guarnoni 94
7. Guittet 71
8. Kerschbaumer 70
9. Chmielewski 39
10. Litjens 38
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze