tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK Imola 2009 - Ducati dominuje
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK Imola 2009 - Ducati dominuje

Autor: Piotr Jędrzejak 2009.09.28, 13:58 Drukuj

Ducati dominuje na podium Superbike na Imoli, a Noriyuki Haga odzyskuje pozycję lidera w klasyfikacji generalnej

Legendarny tor niedaleko miasta Imola, imienia fundatora - Enzo i Dino Ferrari, ugościł wyścigi WSBK po raz pierwszy od roku 2006. Od tamtej pory, delikatnie zmieniło się ułożenie sekcji zawierającej zakręt Rivazza i prostą wzdłuż pitów. Szykana ma nową konstrukcję, a całkowita długość zmniejszyła się do 4936 metrów. Zmiany nie wpłynęły znacząco na charakterystykę włoskiego toru i wciąż pozostaje on jednym z najtrudniejszych i najbardziej technicznych w całych mistrzostwach. W weekend 26-27 września, wyścigi oglądało 67 000 widzów, a pogoda, w przeciwieństwie do ostatniego wyścigu na Imoli, była wspaniała.

Superbike

Sesję Superpole wygrał, po raz pierwszy w swojej karierze, Michel Fabrizio. Włoch jednak nie miał łatwego zadania, ponieważ pierwszą czwórkę dzieliło zaledwie 0.150 sekundy. Z czasem o 0,43 sekundy gorszym od Fabrizio kwalifikacje ukończył Ben Spies. Jako pierwszy, barierę 1:48 pokonał Noriyuki Haga, ale finalnie 3 zawodników pojechało jeszcze szybciej, przez co Japończyk uplasował się na 4. pozycji, tuż za Johnatanem Rea.

W pierwszym biegu, po raz pierwszy od majowego wyścigu w Kylami, Noriyuki Hadze udało się stanąć na najwyższym miejscu podium. Na czwartym okrążeniu, Japończyk wysunął się przed Biaggiego na prowadzenie i na takiej pozycji dojechał do mety. Dzięki temu, nadrobił 12 punktów do lidera generalki, Bena Spiesa, który ukończył wyścig tuż za podium. O drugie miejsce dramatycznie walczyli Max Biaggi i Michel Fabrizio. Max wyprzedził Włocha w pięknym stylu na ostatniej szykanie.

Zawody na Imoli były debiutem dla Marco Simoncelliego, który w WSBK zastępuje Shinyę Nakano. W kwalifikacjach poszło mu nadzwyczaj dobrze - wykręcił 8. czas, o 0,673 sek. gorszy od kolegi z zespołu Biaggiego. Niestety wyścig okazał się być nieudanym. Po starcie, Marco był 14., w połowie biegu zyskał już 5. miejsce, ale zaliczył upadek i zakończył wyścig. Jego pozycję zajął Ryuichi Kiyonari, tuż za nim Leon Haslam i Johny Rea. Ten ostatni pogrzebał swoje szanse na lepszy wynik, wypadając poza asfalt w trakcie wyprzedzania na przebudowanej sekcji Rivazza.

W drugim wyścigu, tak samo jak w kwalifikacjach, niepokonanym okazał się Fabrizio. Tuż za nim dojechał do mety kolega z Ducati Xerox - Noriyuki Haga. Włoch zdobył drugie zwycięstwo w sezonie i upewnił swoją 3. pozycję w generalce, natomiast Japończyk zabrał Spiesowi miejsce lidera. Teksańczyk nie jechał już tak agresywnie, jak w poprzednich wyścigach, a do tego miał pecha w walce z Apriliami o 3. lokatę. Simoncelli wyprzedził Biaggiego tak niebezpiecznie, że ten musiał się ratować ucieczką i przejechał szykanę na wprost. Biaggi z kolei, wracając na asfalt, zmusił Spiesa do wizyty poza torem. Zamieszanie zakończyło się ostatnim miejscem na podium dla Marco Simoncelliego, a za nim dojechali Biaggi i Spies. Wyścig okazał się znowu bardzo nieprzychylny dla Johnatana Rea i finalnie udało mu się dojechać na 6. miejscu.

Supersport

 

Walka o podium w klasie Supersport była otwarta, ponieważ lider generalki i ulubieniec publiczności - Cal Crutchlow, przewrócił się w drodze po 6. wygraną w tym sezonie. Jednak udało mu się utrzymać pierwsze miejsce w klasyfikacji, ponieważ Eugene Laverty dojechał jako drugi i ma tylko 2 punkty straty do Cala. Wyścig wygrał, po raz 3. w tym sezonie Kenan Sofouglu, a ostatnie miejsce podium przypadło dla Fabiena Foreta, któremu zabrakło bardzo niewiele, aby wyprzedzić Lavertego. Chaz Davies pokazał swoje zdolności i ukończył debiutancki wyścig Triumphem na 4. pozycji. Tuż za kolegą z zespołu dojechał Garry McCoy.

Superstock 1000

Po zdobyciu pole position, ścigający się dzięki dzikiej karcie Ayrton Badovini, powtórzył swój wyczyn i wygrał również wyścig. Po starcie został wyprzedzony przez Xaviera Simeona, a poźniej przez Claudio Cortiego, ale udało mu się wrócić na pozycję lidera i linię mety przekroczył z dużą przewagą. Jednak po wyścigu, kontrola wykazała, że obie Aprilie (Badoviniego oraz Federica Sandiego na 10. pozycji) muszą być zdyskwalifikowane ze względu na niestosowanie się do regulaminu technicznego. Dzięki temu, 4. raz z rzędu wygrał Simeon, któremu teraz wystarczy 5 punktów, aby zdobyć tytuł. Drugą pozycję zajął Corti, a za nim dojechał Michele Magnoni.

Superstock 600

Walka o pierwsze miejsce Superstocków 600 rozstrzygnęła się dopiero w ostatniej szykanie. Drugą połowę wyścigu prowadzili zespołowi koledzy Andrzeja Chmielewskiego - Danilo Petrucci i Marco Bussolotti. Po ataku Eddiego La Mara i małym zamieszaniu tuż przed metą, w ciągu jednej sekundy wyścig ukończyli: La Mara, Gino Rea, Bussolotti i Petrucci. Ten ostatni zdołał utrzymać prowadzenie w generalce z przewagą 11 punktów, ponieważ drugi w klasyfikacji, Vincent Lonbois dojechał dopiero na 6. miejscu. Chmielewski został przyblokowany na pierwszym zakręcie i stracił wiele pozycji. Na drugim okrążeniu był już piętnasty, ale połączenie pechowego startu i szybkiego tempa czołówki umożliwiło Polakowi zajęcie tylko 13. pozycji. Dzięki niej umocnił 10. miejsce w generalce i ma tylko 2 punkty straty do Joeya Litjensa.

Superbike - wyścig 1

1. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 38'32.199 (161,388 km/h)
2. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 2.074
3. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 2.190
4. Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 5.438
5. Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 14.470
6. Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 14.685
7. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 26.822
8. Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 32.694
9. Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 33.817
10. Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 34.801
11. Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 35.286
12. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 36.442
13. Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 38.698
14. Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 42.147
15. Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 46.510
16. Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 46.628

Superbike - wyścig 2

1. Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 38'23.143 (162,023 km/h)
2. Haga N. (JPN) Ducati 1098R 3.592
3. Simoncelli M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 6.510
4. Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 Factory 7.445
5. Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 14.678
6. Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 16.396
7. Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 17.110
8. Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 22.502
9. Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 25.268
10. Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 30.203
11. Lanzi L. (ITA) Ducati 1098R 32.589
12. Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 36.243
13. Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 36.368
14. Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 38.809
15. Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 42.435
16. Baiocco M. (ITA) Ducati 1098R 49.349

Superbike - klasyfikacja generalna po rundzie 12. z 14

Zawodnicy:

1. Haga 391
2. Spies 388
3. Fabrizio 330
4. Rea 263
5. Biaggi 257
6. Haslam 219
7. Checa 183
8. Sykes 176
9. Smrz 155
10: Byrne 149 

Producenci:

1. Ducati 489
2. Yamaha 431
3. Honda 368
4. Aprilia 267
5. Suzuki 148
6. Bmw 113
7. Kawasaki 63

Supersport

1. Sofuoglu K. (TUR) Honda CBR600RR 35'51.342 (156,936 km/h)
2. Laverty E. (IRL) Honda CBR600RR 5.372
3. Foret F. (FRA) Yamaha YZF R6 6.450
4. Davies C. (GBR) Triumph Daytona 675 15.847
5. McCoy G. (AUS) Triumph Daytona 675 15.944
6. Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 16.001
7. Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 27.097
8. West A. (AUS) Honda CBR600RR 27.835

Supersport - klasyfikacja generalna po rundzie 12. z 14

Zawodnicy:

1. Crutchlow 210
2. Laverty 208
3. Sofuoglu 153
4. Lascorz 138
5. Foret 115
6. West 104
7. Pitt 104
8. McCoy 82
9. Aitchison 71
10. Roccoli 62

Producenci:

1. Honda 256
2. Yamaha 251
3. Kawasaki 158
4. Triumph 98
5. Suzuki 30

Superstock 1000

1. Simeon X. (BEL) Ducati 1098R 22'40.939 (156,682 km/h)
2. Corti C. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 1.689
3. Magnoni M. (ITA) Yamaha YZF R1 4.947
4. Beretta D. (ITA) Ducati 1098R 13.727
5. Lammert D. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 16.487
6. Saltarelli S. (ITA) Suzuki GSX-R 1000 K9 17.403
7. Baroni L. (ITA) Yamaha YZF R1 17.661
8. Jezek O. (CZE) Honda CBR1000RR 26.448

Superstock 1000 - klasyfikacja generalna po rundzie 8. z 10

Zawodnicy:

1. Simeon 180
2. Corti 135
3. Fores 107
4. Berger 102
5. Beretta 79
6. Barrier 67
7. Jesek 64
8. Baz 41
9. Giugliano 38
10. Magnoni 35

Producenci:

1. Ducati 180
2. Suzuki 137
3. Honda 136
4. Kawasaki 107
5. Yamaha 100
6. MV Agusta 26
7. Aprilia 12

Superstock 600

1. La Marra E. (ITA) Honda CBR600RR 19'36.935 (150,982 km/h)
2. Rea G. (GBR) Honda CBR600RR 0.286
3. Bussolotti M. (ITA) Yamaha YZF R6 0.715
4. Petrucci D. (ITA) Yamaha YZF R6 0.988
5. Guarnoni J. (FRA) Yamaha YZF R6 9.605
6. Lonbois V. (BEL) Yamaha YZF R6 11.034
7. Gregorini G. (ITA) Yamaha YZF R6 11.203
8. Tamburini R. (ITA) Yamaha YZF R6 11.237
...
15. Chmielewski A. (POL) Yamaha YZF R6 27.195

Superstock 600 - klasyfikacja generalna po rundzie 8. z 10

1. Petrucci 135
2. Lonbois 124
3. Rea 118
4. Bussolotti 112
5. Guarnoni 94
6. La Marra 93
7. Kerschbaumer 62
8. Guittet 58
9. Litjens 38
10. Chmielewki 36

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę