tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK Donington Park - Ducati najszybsze, Bogdanka fatalnie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK Donington Park - Ducati najszybsze, Bogdanka fatalnie

Autor: Lovtza 2011.03.27, 19:11 15 Drukuj

Moc wrażeń w Superbike – wyścig 1

Pierwszy wyścig klasy Superbike dostarczył widzom niesamowitych emocji. W pierwszym zakręcie po znakomitym starcie prowadzenie objął Leon Haslam, za nim Haga i Camier zamknęli pierwszą trójkę. Za ich plecami o kolejne miejsca walczyli ze sobą Smrz, Checa, Biaggi oraz Melandri. Haslam przez kilka pierwszych kółek odpierał ataki najpierw Hagi, potem Smrza, ale na szóstym okrążeniu Czech czysto wyszedł na prowadzenie. Przez 15 kolejnych okrążeń Smrz pozostawał na prowadzeniu, a za jego plecami toczyła się zaciekła walka w całej stawce. Co warte odnotowania – przez większą część wyścigu grupa była dość zwarta i przez długi czas tabela zmieniała się jak w kalejdoskopie. Piękne widowisko urządzili Max Biaggi i Carlos Checa, którzy zmieniali się pozycjami kilkukrotnie. Leon Haslam mimo dobrego początku regularnie tracił pozycje, by ukończyć wyścig tuż poza podium. Na dziesiątym kółku do boksu zjechał Fabrizio, a na 18. upadł na szykanie Sykes. Warto jednak odnotować, że Kawasaki w tym sezonie jest bardzo mocne i Brytyjczyk utrzymywał przez cały czas tempo ścisłej czołówki. Końcówka wyścigu należała jednak do Melandriego. Włoch sprawnie przebił się na drugą pozycję i zaczął gonić Smrza. Na przedostatnim okrążeniu przed szykaną wyjaśniła się kwestia wygranej w wyścigu i to Melandri wyszedł na prowadzenie. Czech na mocno zużytych oponach nie był w stanie już odpowiedzieć na atak i jedynie dowiózł bezpiecznie drugie miejsce do mety. Podium uzupełnił Carlos Checa.

Donington - SUPERBIKE – Wyniki wyścigu 1
1. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 34'33.189
2. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 34'35.644
3. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 34'39.028
4. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34'39.365
5. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 34'42.228
6. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 34'42.404
7. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'43.149
8. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'48.049
9. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34'48.066
10. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'49.371
11. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 34'59.009
12. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 35'01.567
13. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 35'05.058
14. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'13.204
15. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'33.317

Nie ukończyli wyścigu:
Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 25'35.167
Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 24'17.861
Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 7'43.215
Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 4'37.934

Supersport – rozczarowanie dla polskich kibiców

Po obiecujących kwalifikacjach wielu z nas liczyło na to, że James Ellison stanie na podium w barwach polskiego zespołu, a Paweł Szkopek zajmie dobre, punktowane miejsce. Wyścig ułożył się jednak zgoła inaczej. Od samego początku prowadził Luca Scassa przed Chazem Daviesem. Szybko na trzecie miejsce wyszedł Ellison z Bogdanka PTR, a stawka wyścigu mocno się rozciągnęła. Paweł Szkopek ugrzązł w okolicach 13-15 miejsca walcząc o utrzymanie się na punktowanej pozycji. Na dwunastym okrążeniu awaria zabiera z toru Lowesa który zmuszony jest zjechać do garażu. Chwilę później Paweł Szkopek wypada z toru i ląduje na noszach. Na przedostatnim okrążeniu pada sprzęgło jadącego po podium Ellisona i ten także musi zjechać do boksu.

Do mety niezagrożeni dojeżdżają zawodnicy Yamahy, Scassa, a tuż za nim Davies. Z dużą stratą pudło uzupełnia Gino Rea.

SUPERSPORT – Wyniki wyścigu
1. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 33'40.762
2. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) Yamaha YZF R6 33'41.032
3. Gino Rea (Step Racing Team) Honda CBR600RR 34'01.136
4. Robbin Harms (Harms Benjan Racing Team) Honda CBR600RR 34'04.231
5. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 34'05.634
6. David Salom (Kawasaki Motocard.com) Kawasaki ZX-6R 34'12.763
7. Massimo Roccoli (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 34'22.890
8. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) Honda CBR600RR 34'24.588
9. Vittorio Iannuzzo (Lorenzini by Leoni) Kawasaki ZX-6R 34'33.698
10. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) Honda CBR600RR 34'36.718
11. Miguel Praia (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 34'41.479
12. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 34'42.569
13. Ondrej Jezek (SMS Racing) Honda CBR600RR 34'46.868
14. Balazs Nemeth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 34'49.290
15. Marko Jerman (MD Team Jerman) Triumph Daytona 675 35'13.361
16. Imre Toth (Team Hungary Toth) Honda CBR600RR 33'45.095
17. Mitchell Pirotta (KUJA Racing Team) Honda CBR600RR 34'09.710

Nie ukończyli wyścigu:
James Ellison (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 33'20.680
Paweł Szkopek (Bogdanka PTR Honda) Honda CBR600RR 28'29.601
Jack Kennedy (Team Appleyard Macadam R.) Yamaha YZF R6 23'50.698
Bastien Chesaux (MACH Racing) Honda CBR600RR 22'28.360
Sam Lowes (Parkalgar Honda) Honda CBR600RR 19'07.710
Luca Marconi (Bike Service R.T.) Yamaha YZF R6 14'56.745
Ronan Quarmby (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 11'11.639
Vladimir Ivanov (Step Racing Team) Honda CBR600RR 5'47.642
Danilo Dell'Omo (Suriano Racing Team) Triumph Daytona 675 1'31.094

James Ellison: „Bardzo chciałem dojechać do mety na podium. Ciężko pracowaliśmy przez cały weekend i wiedziałem, że jest to w moim zasięgu, ale niestety awarii uległo sprzęgło. Próbowałem oszczędzać je w drugiej połowie wyścigu, ale musiałem zjechać z toru na przedostatnim okrążeniu ponieważ motocykl nie chciał przyspieszać.”

Paweł Szkopek: „Dość mocno boli mnie prawy obojczyk, ale na szczęście nie jest złamany i do Assen wszystko powinno być w porządku. Jestem zły, ponieważ świetnie czułem się przed startem i w pierwszej połowie wyścigu. Później jednak miałem trochę problemów na zużytych oponach. Musimy popracować nad tym w Holandii. Próbowałem jechać spokojnie i trzymać się za Balazsem Nemethem, ale zaliczyłem uślizg tylnego koła na wyjściu z zakrętu i upadłem.”

W generalce z kompletem punktów prowadzi Scassa. Drugi jest Broc Parkes, a trzeci Robbin Harms, który dziś finiszował tuż za podium. 

SUPERBIKE – wyścig 2

Po emocjonującej i wyrównanej walce w pierwszym biegu oczekiwaliśmy jeszcze więcej wrażeń w wyścigu drugim. Jego początek był kalką pierwszego startu Superbików – na czoło po bardzo dobrym starcie wysforował się Haslam. Za nim podążali Checa oraz Camier. Szybko okazało się, że falstart popełnił stary wyjadacz, obecny Mistrz Świata Max Biaggi. Co ciekawe Włoch mimo wywieszonych flag nakazujących mu zjazd do pitu na procedurę stop&go pozostawał ślepy na sygnały sędziów wirażowych. W rezultacie na 14. okrążeniu kierowca Aprilii otrzymał czarną flagę i zjeżdżając do boksu zakończył mało udany dla siebie weekend na Donington.

Na czoło wyścigu szybko wyszedł Checa zostawiając za plecami Haslama i Camiera. Podobnie jak w pierwszym starcie, Meladri z dalszego miejsca zaczął szybko przebijać się na czoło stawki szybko pokonując Haslama, który zresztą popełniając błędy tracił pozycje, by je później mozolnie odzyskiwać. Trochę pracy Włocha kosztowało poradzenie sobie z Camierem, ale gdy Melandri przebił się na drugie miejsce i odskoczył Brytyjczykowi, Checa był już poza zasięgiem. Na mecie pierwszy był Hiszpan, drugi Meladnri, a trzeci dojechał Leon Camier.

Donington - SUPERBIKE – Wyniki wyścigu 2
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 34'21.537
2. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 34'24.934
3. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 34'27.439
4. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34'35.379
5. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 34'35.790
6. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 34'40.950
7. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 34'41.815
8. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 34'42.697
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 34'45.835
10. Ruben Xaus (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 34'46.444
11. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 34'53.977
12. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 34'54.216
13. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 34'55.607
14. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 34'57.955
15. Roberto Rolfo (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'05.574
16. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 35'13.949
17. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 35'18.171

Nie ukończyli wyścigu:
Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 1'41.588

Wykluczony z wyścigu:
Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 13'50.189

W generalce na pozycji lidera pozostaje Carlos Checa, a na drugie miejsce awansował dzięki znakomitej postawie w obu dzisiejszych wyścigach Marco Melandri. Trzecie miejsce zajmuje Leon Haslam, ale jego przewaga nad czwartym w tabeli Biaggim jest symboliczna. Warto zauważyć, że w drugim wyścigu w pierwszej siódemce każdy z kierowców dosiadał innej maszyny. Dawno już nie widzieliśmy tak wyrównanej stawki w WSBK, dlatego po dwóch rundach sezon Superbike zapowiada się niesamowicie interesująco.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę