WSBK 2011 - ostatnia runda za nami, podium dla Bogdanki
Sezon 2011 dobiegł końca. Ostatnie wyścigi, które odbyły się na portugalskim torze Portimao nie przyniosły większych niespodzianek. Bardzo miłym akcentem na zakończenie sezonu jest zdobycie przez kierowcę polskiego teamu Bogdanka PTR Honda, Jamesa Ellisona miejsca na podium.
Superbike
Zdobywca Superpole, Jonathan Rea dobrze wystartował do pierwszego wyścigu i utrzymał prowadzenie. Nie najlepiej natomiast ruszył, Carlos Checa, który spadł na piąte miejsce. Bardzo dobry początek odnotował, Sylvain Guintoli awansując po zaledwie kilku okrążeniach na pierwszą pozycję. Szybko z wyścigu wycofuje się Eugene Laverty, gdyż awarii ulega jego Yamaha. Na czele utworzyła się czteroosobowa grupa, którą tworzyli Guintoli, Rea, Melandri i Checa. W połowie wyścigu dołącza do nich, Joan Lascorz. W międzyczasie Checa zaczyna coraz śmielej sobie poczynać, awansuje na drugie miejsce i rozpoczyna pogoń za Guintolim. Doszedł go na kilka okrążeń przed metą i chwilę później był już przed nim. Hiszpan wygrał z blisko trzy sekundową przewagą nad Francuzem. Najniższy stopień podium dla Jonathana Rea. Po wspaniałej końcówce wyścigu, czwarte miejsce zajął Max Biaggi.
1 wyścig
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'13.293
2. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'16.153
3. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38'21.774
4. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'25.256
5. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'26.626
6. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'32.253
7. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38'33.782
8. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 38'38.613
9. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'39.988
10. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'40.094
11. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 38'40.408
12. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'41.856
13. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'45.058
14. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'45.115
15. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38'45.159
16. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 39'00.987
17. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39'01.030
18. Karl Muggeridge (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 39'19.506
19. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 39'39.938
20. Santiago Barragan (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39'01.164
21. Joshua Waters (Yoshimura Suzuki Racing Team) Suzuki GSX-R1000 39'33.167
RT. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 26'33.068
2 wyścig
Także i do drugiego wyścigu dobrze po zgaśnięciu świateł ruszył, Jonathan Rea i utrzymał prowadzenie. Anglik długo nie cieszył się ze swojej pozycji, gdyż po chwili wyprzedził go duet zespołu Yamaha World Superbike Team, Eugene Laverty i Marco Melandri. Również w drugim wyścigu na czele utworzyła się grupa walcząca o zwycięstwo – oprócz wcześniej wspomnianego duetu Yamahy jechali w niej Rea, Checa i Guintoli. Przez większą część rywalizacji zawodnicy jechali spokojnie nie atakując się nawzajem. Dopiero na kilka kółek przed metą kierowcy zaczęli się tasować. Marco Melandri awansował na prowadzenie, które ostatecznie dowiózł do końca wyścigu. Walkę o drugie miejsce na ostatnich okrążeniach stoczyli ze sobą Laverty i Rea, a zwycięsko z niej wyszedł Irlandczyk. Przypomnijmy, że zespół Yamahy wycofuje z przyszłorocznych zmagań fabryczny zespół i dublet w ostatnim wyścigu tego sezonu był najlepszym możliwym pożegnaniem.
1. Marco Melandri (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'11.326
2. Eugene Laverty (Yamaha World Superbike Team) Yamaha YZF R1 38'12.401
3. Jonathan Rea (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 38'12.689
4. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'13.974
5. Sylvain Guintoli (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'14.681
6. Leon Camier (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'16.035
7. Max Biaggi (Aprilia Alitalia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'17.840
8. Joan Lascorz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'25.767
9. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 38'30.454
10. Maxime Berger (Supersonic Racing Team) Ducati 1098R 38'36.853
11. Noriyuki Haga (PATA Racing Team Aprilia) Aprilia RSV4 Factory 38'37.726
12. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 38'37.972
13. Jakub Smrz (Team Effenbert-Liberty Racing) Ducati 1098R 38'38.289
14. Michel Fabrizio (Team Suzuki Alstare) Suzuki GSX-R1000 38'41.535
15. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'42.277
16. Troy Corser (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'42.383
17. Karl Muggeridge (Castrol Honda) Honda CBR1000RR 39'09.267
18. Joshua Waters (Yoshimura Suzuki Racing Team) Suzuki GSX-R1000 39'09.903
19. Javier Fores (BMW Motorrad Italia SBK Team) BMW S1000 RR 39'15.337
20. Mark Aitchison (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 39'15.723
RT. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team Superbike) Kawasaki ZX-10R 30'14.414
RT. Santiago Barragan (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 16'23.513
Supersport
Do wyścigu dobrze wystartował świeżo koronowany Mistrz Supersport, Chaz Davies, który objął prowadzenie. Tuż za nim znajdował się Gino Rea, jednak szybko popełnił błąd i wyjeżdżając na pobocze spadł na koniec stawki. Stracił na tym również, Broc Parkes, który aby nie uderzyć w Anglika także musiał się ratować wyjazdem w żwir. Przez pierwszą połowę wyścigu na drugiej pozycji znajdował się, Sam Lowes, ale upadł i nie ukończył rywalizacji. Bardzo ładną walkę o drugie miejsce stoczyli, David Salom i James Ellison. Zwycięsko wyszedł z niej Hiszpan a Anglik musiał zadowolić się trzecią lokatą. Dla zawodnika zespołu Bogdanka PTR Honda było to drugie w tym sezonie miejsce na podium. Wyścig wygrał Chaz Davies, który prowadził od startu do mety. Drugi kierowca polskiego teamu Bogdanka Racing, Paweł Szkopek był 15.
James Ellison: „To był fantastyczny wyścig, a ja świetnie się bawiłem. Starałem się dogonić prowadzącego Chaza Daviesa, a jednocześnie toczyłem zacięty pojedynek z Davidem Salomem. Z każdym okrążeniem traciłem coraz więcej przyczepności i na ostatnim okrążeniu zostawiłem trochę zbyt dużo miejsca na atak Salomowi, co trochę wybiło mnie z rytmu. Nie przejmuje się tym jednak. Wręcz przeciwnie, jestem bardzo zadowolony z drugiego, po wrześniowym wyścigu w Niemczech, podium i wywalczenia najlepszego czasu wyścigu.”
Paweł Szkopek: „To był dobry wyścig i cieszę się z kolejnego punktu w mistrzostwach świata. Moja Bogdanka PTR Honda pracowała bardzo dobrze, więc starałem się dopilnować, aby przede wszystkich dojechać do mety na najlepszym możliwym miejscu po udanych kwalifikacjach i starcie z 16 pola. To był dla mnie bardzo udany sezon. Bardzo dużo się nauczyłem i chciałbym podziękować zarówno zespołowi Bogdanka PTR Honda, jak i firmie Opeus i wszystkim naszym sponsorom. Mam nadzieję, że nasze starty dostarczyły wszystkim tyle radości, co nam samym.”
Wyścig
1 Chaz Davies Yamaha ParkinGO Team 20 35'31.062
2 David Salom Kawasaki Motocard.com 20 35'32.315
3 James Ellison Bogdanka PTR Honda 20 35'32.477
4 Luca Scassa Yamaha ParkinGO Team 20 35'36.584
5 Florian Marino Hannspree Ten Kate Honda 20 35'52.720
6 Roberto Tamburini Bike Service R.T. 20 35'55.552
7 Massimo Roccoli Lorenzini by Leoni 20 35'56.568
8 Miguel Praia Parkalgar Honda 20 36'03.333
9 Vladimir Leonov Yakhnich Motorsport 20 36'03.722
10 Balazs Nemeth Team Hungary Toth 20 36'03.742
11 Vittorio Iannuzzo Lorenzini by Leoni 20 36'05.794
12 Fabien Foret Hannspree Ten Kate Honda 20 36'06.171
13 Alexander Lundh Cresto Guide Racing Team 20 36'22.714
14 Gino Rea Step Racing Team 20 36'25.064
15 Pawel Szkopek Bogdanka PTR Honda 20 36'25.462
16 Bastien Chesaux MACH Racing 20 36'28.715
17 Luca Marconi Bike Service R.T. 20 36'28.995
18 Marko Jerman MD Team Jerman 20 36'29.962
19 Gunther Knobloch GERIN-SKM Racing Team 20 36'35.535
20 Gianluca Vizziello KUJA Racing 20 36'45.765
21 David Linortner GERIN-SKM Racing Team 20 36'46.680
22 Thomas Caiani KUJA Racing 20 37'09.138
23 Konstantin Pisarev Step Racing Team 20 37'22.899
24 Eduard Blokhin RivaMoto 19 36'58.789
RT Danilo Dell'Omo Suriano Racing Team 19 34'33.288
RT Ronan Quarmby Suriano Racing Team 17 30'50.566
RT Luke Stapleford Profile Road and Racing Perfor 17 31'14.872
RT Sam Lowes Parkalgar Honda 11 20'41.935
RT Jesco Günther Vector KM Racing Team 5 9'08.510
RT Robbin Harms Harms Benjan Racing Team 4 7'55.121
RT Broc Parkes Kawasaki Motocard.com 2 4'03.379
RT Imre Toth Team Hungary Toth 1'45.638
Superstock 1000
Startujący z pierwszego pola startowego, Danilo Petrucci dobrze ruszył spod świateł, ale do pierwszego zakrętu lepiej zahamował Sheridan Morais i to on objął prowadzenie. Zawodnik z RPA długo nie okupował tej pozycji, ponieważ po paru zakrętach Petrucci powrócił na czoło stawki. Od tego momentu Włoch notował fenomenalne czasy, uzyskując z okrążenia na okrążenie coraz to większą przewagę. Kierowca Ducati wygrał z przewagą 8.019 nad Sylvainem Barrierem. Miejsce na podium dopełnił Sheridan Morais. Startujący w Portimao, Marek Szkopek zajął 22 lokatę.
Marek Szkopek: "To był pracowity ale bardzo udany weekend. Wszystko było dla mnie nowe, ale dobrze przepracowaliśmy treningi i byliśmy przygotowani do wyścigu. Brakowało mi nieco przyczepności tylnej opony w wolnych zakrętach jednak mimo wszystko byłem w stanie walczyć i dojechać do mety w grupie. Walka była bardzo zacięta ale wyprzedziłem jednego z portugalskich zawodników, który doskonale zna tor i jestem zmotywowany pozytywnym zakończeniem sezonu. Dziękuje Bogdance za umożliwienie mi startu w Portugalii oraz moim sponsorom, firmom OKI, Eko Max i Recykl."
Wyścig
1 Danilo Petrucci Barni Racing Team 11 19'31.819
2 Sylvain Barrier BMW Motorrad Italia Superstock 11 19'39.838
3 Sheridan Morais Lorenzini by Leoni 11 19'39.934
4 Bryan Staring Team Pedercini 11 19'40.183
5 Lorenzo Zanetti BMW Motorrad Italia Superstock 11 19'41.173
6 Andrea Antonelli Team Lorini 11 19'41.285
7 Loris Baz Ten Kate Junior Team 11 19'41.483
8 Fabio Massei Team Piellemoto 11 19'47.849
9 Marco Bussolotti Pedercini Team 11 19'49.095
10 Brett McCormick Garnier Alpha Racing Team 11 19'50.086
11 Markus Reiterberger Garnier Alpha Racing Team 11 19'50.109
12 Lorenzo Baroni Althea Racing 11 19'52.358
13 Leandro Denis Mercado Team Pedercini 11 19'58.285
14 Christoffer Bergman BWG Racing Kawasaki 11 19'59.456
15 Dani Rivas Goeleven 11 20'00.501
16 Taylor Knapp CN Racing 11 20'00.668
17 Beau Beaton Garnier Racing Team 11 20'04.089
18 Danilo Andric Limited Motorsport 11 20'07.396
19 Alen Gyorfi Adrenalin H-Moto Team 11 20'11.061
20 Tomas Svitok SK Energy Team 11 20'11.141
21 Roy Ten Napel Domburg Racing 11 20'27.929
22 Marek Szkopek Bogdanka PTR Honda 11 20'31.163
23 Randy Pagaud Garnier Racing Team 11 20'31.356
24 Sergio Batista J A R Racing Team 11 20'40.431
RT Jeremy Guarnoni MRS Yamaha Racing France 9 16'14.235
RT Niccolò Rosso BWG Racing Kawasaki 8 15'00.046
RT Lorenzo Savadori Lorenzini by Leoni 5 10'31.420
RT Matthieu Lussiana Team ASPI 3 5'32.977
RT Niccolò Canepa Lazio MotorSport 1 2'26.021
Superstock 600
Wczoraj również odbył się wyścig klasy Superstock 600. Wygrał go Holender, Michael Van der Mark. Czwarte miejsce zajęte przez, Jeda Metchera pozwoliło mu sięgnąć po tytuł mistrzowski. Startujący z „dziką kartą” Adrian Pasek niestety nie ukończył wyścigu, przewracając się na pierwszym okrążeniu. Nie dajcie się jednak zwieść. Występ Adriana, mimo upadku to ogromny sukces i jasna manifestacja możliwości tego chłopaka. Dość powiedzieć, że Adrian jechał w kwalifikacjach zaledwie 2 sekundy wolniej od lidera, a uzyskany czas dawał realne szanse walki o pierwszą dziesiątkę. Obyśmy zobaczyli Paska w przyszłym roku w całej serii STK600, bo wszystko wskazuje na to, że jako kibice wyścigów motocyklowych będziemy mieli z niego ogromną pociechę.
Wyścig
1 Michael Vd Mark Ten Kate Junior Team 10 18'11.759
2 Joshua Day Revolution Racedays Kawasaki 10 18'15.546
3 Tomas Krajci TK Racing Slovakia 10 18'20.939
4 Jed Metcher MTM-RT Motorsports Team 10 18'23.459
5 Riccardo Russo Team Trasimeno 10 18'23.678
6 Dino Lombardi Martini Corse 10 18'27.319
7 Franco Morbidelli Forwards Racing Jr Team 10 18'30.580
8 Luca Vitali Forwards Racing Jr Team 10 18'31.953
9 Riccardo Cecchini FRT 10 18'32.692
10 Christophe Ponsson MRS Yamaha Racing France 10 18'33.370
11 Stèphane Egea Team ASPI 10 18'33.685
12 Richard De Tournay Activ'Bike Tournay Distr. R.T. 10 18'33.867
13 Adrian Nestorovic MTM-RT Motorsports Team 10 18'34.142
14 Alex Schacht Schacht Racing SBK One 10 18'34.802
15 Mathieu Marchal MOUSS Racing Team 10 18'36.718
16 Deane Brown Colin Appleyard/Macadam R. 10 18'49.784
17 Federico Monti Bike Service R.T. 10 18'49.787
18 Aleix Aulestia E G T – Team 10 18'50.701
19 Jonathan Willcox Team Trasimeno 10 19'03.289
20 Juan Felipe Velasco Team Trasimeno 10 19'03.300
21 Glenn Irwin CN Racing 10 19'03.419
22 Tristan Lentink Domburg Racing 10 19'04.043
23 Mathew Walters Kawasaki Motocard.com 10 19'19.379
24 Esteve Bague Pio Motosport 10 19'40.039
25 Tony Covena Nito Racing 10 19'51.998
RT Joshua Elliott WMT – Racedays 9 17'17.697
RT Christian Gamarino Goeleven 8 15'01.672
RT Matt Davies Davies Auto Racedays 7 13'21.342
RT Daniele Beretta Team Trasimeno 6 12'06.656
RT Gauthier Duwelz Team MTM-RT Motorsports 4 8'43.085
RT Romain Lanusse MRS Yamaha Racing France 3 5'30.285
RT Adrian Pasek Yamaha POLand Position 1'48.126
RT Francesco Cocco Martini Corse
RT Gregory Di Carlo MRS Yamaha Racing France
RT Nacho Calero Perez Orelac Racing
Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarzeChłopaki tam na dole. Jak was czytam to na prawdę was nie rozumiem. Macie pretensje do świata że jeździ tam Szkopek a nie wy? Na razie nie mamy lepszych zawodników, ale patrząc realnie chyba ...
OdpowiedzTen sezon WSBK dobrze pokazał,ile tak naprawde wart jest Paweł Szkopek.Zawsze powtarzał "Dajcie mi porządny motor i team to przywioze wam mistrzostwo świata"Sami widzieliście to mistrzostwo świata ...
OdpowiedzJedyna rozsądna decyzja,jaka przychodzi na myśl powinna być taka:Zarząd kopalni Bogdanka rezygnuje z CAŁEGO teamu,i: 1.Oprócz całej obsługi,angażuje Paska i Wielebskiego do klasy Superstock 600 w serii WSBK.Jeśli po przelatanym sezonie okaże sie,że choć jeden z nich ma szanse w SSP,wtedy można tam kogos wystawić.Wcześniej nie ma sensu wyrzucać na nich o wiele większych pieniędzy w SSP,tak samo jak nie ma sensu w przypadku "obecnej obsady",no może Ellison jako drugi kierowca koniec kropka
OdpowiedzNo a Mateusz Korobacz przecież jest świetnym zawodnikiem ! na skalę światową
OdpowiedzJa myślę, że team wogóle powinien być rozwiązany, bo jest kryzys i nie ma potrzeby wydawania pieniędzy na jakieś smutne ściganie kogokolwiek. Jest wiele innych inicjatyw. Możnaby było odkładać te pieniądze na fundusze socjalne. Skoro nie ma wyników, powinny być rozliczenia.
OdpowiedzW Bogdance powinien zostać tylko Ellison.Całe polskie cwaniactwo wypierdolić albo pogonić pod ruską granice,niech polują na białe niedzwiedzie.Zarząd firmy Bogdanka chyba wie co ma robić.Stworzyć ...
OdpowiedzMoże któregoś z niemców? Tylko, że mistrz i vice mistrz od początku w Portimao zbierali zacny wpieprz od Pawła, więc nie wiem kogo byście chcieli?
Odpowiedz- to fakt. Lecz faktem jest również to, że motocykle z IDM, czyli wspomnianych Niemców, mają praktycznie stokowe silniki + kontrolę trakcji, co przekłada się na ok 25-30KM mniej na kole. Gdyby nie zebrali zacnego wpieprzu...
Odpowiedza może sprawdźcie prędkości na prostej, bo coś mi się wydaje, że niemcy u których ordnung mus sein, nie przyjechaliby na MŚ stockowymi motocyklami. V-max Szkopek 278, V-max Jesco Gunter 281 :D - dokładnie tyle samo co Chaz Davis, bo silniki były przygotowywane w dokładnie tym samym miejscu :D
OdpowiedzPierwsza runda WSBK odbędzie się w no gdzie?... w MODLINIE...
OdpowiedzPani psycholog nadal pracuje...efekty są ,jakby nie gleby rywali zero punktów by było ale przyszły sezon będzie lepszy poznał już wszystkie twardości torów...Brawo... byle do wiosny...
OdpowiedzCzytając Wasze komentarze dochodzę do wniosku,że gdyby nagle Paweł zaczął chodzić po wodzie, to pewnie powiedzielibyście, że to tylko dlatego, że pewnie pływać nie umie. Więc zamist opowiadać ...
OdpowiedzWidzę ,że w renesansie się zatrzymałeś...
Odpowiedz