VP Trials ST: paliwo stworzone specjalnie dla motocykli trialowych
Biorąc pod uwagę, że Trial jest dość niszowym sportem motorowym w Stanach Zjednoczonych, nie jest zaskoczeniem, że przez lata zawodnicy musieli wykorzystywać dostępne na rynku paliwa, które przeznaczone są do innych typów pojazdów. Teraz sytuacja się zmieniła.
FactoryOne Motorsports, sponsor 11-krotnego mistrza USA w MotoTrialu, Pata Smage'a, lobbował VP Racing Fuels, aby opracowali oni paliwo, które zaspokoi potrzeby nowoczesnych silników dwusuwowych motocykli do trialu. Rezultatem jest VP Trials ST.
- VP zawsze przyjmuje wyzwania - powiedział Bruce Hendel, wiceprezes ds. Sprzedaży w Ameryce Północnej. - Tak więc, kiedy FactoryOne Motorsports przyszli do nas i zapytali, czy moglibyśmy opracować paliwo dopasowane do unikalnego stylu jazdy motocykli trialowych, weszliśmy w to. W ciągu ostatniego roku współpracowaliśmy z Sherco i ich najlepszymi zawodnikami, aby opracować paliwo, które przyspiesza czysto i ostro, od niskich obrotów do pełnego otwarcia przepustnicy, aby poprawić osiągi w warunkach jazdy trialowej.
- Patrząc na naszych zawodników, odkryliśmy potrzebę lepszego paliwa dla motocykli trialowych - powiedział Ron Sallman, prezes FactoryOne Motorsports. - Różnice w paliwie w różnych stanach, a także ich wysokość nad poziomem morza, sprawiły, że widzieliśmy ogromne różnice w wynikach podczas poszczególnych zawodów krajowych. Dlatego udaliśmy się do lidera produkcji paliw wyścigowych, aby opracować możliwie najlepsze paliwo do motocykli trialowych. VP Racing Fuels weszli w to i testowali różne formuły, aby opracować idealnie spalające się paliwo. Jesteśmy im ogromnie wdzięczni za poświęcony czas i inwestycje, aby pomóc globalnej społeczności zajmującej się trialem.
Dwusuwowe silniki trialowe pracują przy różnych prędkościach obrotowych i bardzo ubogim stosunku mieszanki wstępnej oleju do paliwa. W sekcjach technicznych silniki pracują prawie na biegu jałowym. Jednak gdy zawodnik atakuje dużą przeszkodę, obroty mogą szybko wzrosnąć, nawet do wyniku pięciocyfrowego, a po zakończeniu gwałtownie spaść. Zatrzymanie pracy silnika w sekcji może skutkować maksymalną karą nałożoną na zawodnika.
- To naprawdę fajne widzieć, że tak duża firma jak VP włożyła tyle wysiłku w zaprojektowanie produktu przeznaczonego do trialu - zauważył Pat Smage. - Doceniam wysiłek, jaki w to włożyli. Paliwo Trials 2ST działa o wiele czyściej, niż jakiekolwiek paliwo o wysokiej liczbie oktanowej, którego próbowałem w przeszłości, i zapewnia ogromną moc dla mojego Sherco. Miejmy nadzieję, że doprowadzi to do większej ilości czystych przejazdów w sekcjach.
VP Trials 2ST ma 95 oktanów i kosztuje 74 USD za pięć galonów (około 19 litrów). Jest dostarczany w stalowym pojemniku i VP twierdzi, że ma wyjątkowo długi okres przydatności do użycia.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze