Klasa Superbike Nieukrywanym faworytem tej klasy od samego początku był powracający na tor z niemieckich wyścigów Andrzej Pawelec. Z kompletem punktów zebranym w czasie poprzednich wyścigów nie musiał nawet startować już w tej podwójnej rundzie wyścigów. Ponieważ jednak była to runda ostatnia, nie miał zamiaru opuścić ostatniej też w tym roku okazji polatania po poznańskim torze. Niestety nie zostały pobite ustanowione na pierwszych rundach rekordy okrążenia i nadal pozostają na poziomie 1:35. Pierwszy sobotni wyścig klasy zgodnie z oczekiwaniami wygrał zawodnik teamu Yamaha Pawelec Wallrav Racing Systems - Andrzej Pawelec, meldując się na mecie o prawie 27 sekund przed teamowym kolegą Sławkiem Graussamem. Na trzecim miejscu , ze stratą ok. 0,5 sekundy do Graussmana , uplasował się Piotr Stachowiak. Ponieważ wyścig Superbików połączony jest z klasą Superstock 1000, mieliśmy możliwość oglądania fantastycznej walki, jaką stoczyli między sobą zawodnicy PolandPosition Hubert Tomaszewski (Superbike GSXR1000) i Adam Badziak (Superstock 1000 GSX-R750). W rezultacie tej walki Adaś nakopał Hubertowi prawie 4 sekundy przewagi, startując na całkowicie seryjnym motocyklu o mniejszej pojemności. Wyścig niedzielny przyniósł niespodzianki w postaci odebrania drugiej pozycji Sławkowi Graussamowi przez Piotra Stachowiaka.
Wynik biegu I - | Nr | Nazwisko zawodnika | Klub Sponsor | Punkty | Okr. | Czas | Najlepsze | 1 | 49 | PAWELEC Andrzej | A.Wielkopolski Wallrav Racing System | 25 | 16 | 26:01.623 | 1:36.225 | 2 | 91 | GRAUSAM Sławomir | Bałtyk Gdynia Wallrav Racing System | 20 | 16 | + 26.638 | 1:38.392 | 3 | 71 | STACHOWIAK Piotr | A.Wielkopolski | 16 | 16 | + 27.024 | 1:38.268 | 4 | 53 | KAMIŃSKI Piotr | A.Wielkopolski Suzuki Grandys Duo Racing | 13 | 16 | + 53.709 | 1:39.501 | 5 | 99 | TOMASZEWSKI Hubert | A.Wielkopolski Creative POLand Position | 11 | 16 | + 58.730 | 1:40.102 | 6 | 54 | GRANDYS Mariusz | Bałtyk Gdynia Suzuki Grandys Duo Racing | 10 | 16 | + 58.886 | 1:39.407 | 7 | 66 | KROPIWNICKI Adam | Klub Motorowy "QUARCUS" Suzuki Grandys Duo Racing | 9 | 16 | +1:07.538 | 1:40.790 | 8 | 68 | KANTIMM Uve | A.Wielkopolski | 8 | 16 | +1:32.936 | 1:41.258 | 9 | 81 | NOWACKI Igor | | 7 | 15 | 26:02.116 | 1:43.198 | 10 | 65 | WOROPAJ Jacek | A.Wielkopolski | 6 | 15 | + 0.539 | 1:42.985 | 11 | 88 | SERAFIN Maciej | A.Wielkopolski | 5 | 15 | + 31.967 | 1:42.682 | 12 | 70 | KALININ Pavel | Ukraina | 4 | 15 | + 36.58 | 1:44.971 | - | 60 | MAŁEK Tomasz | A.Wielkopolski | NU | 13 | 0:21:30.198 | 1:37.293 | - | 77 | SERAFIN Tomasz | Motoklub "UNIA" | NU | 3 | 0:05:44.386 | 1:44.809 |
Wynik biegu II - | Nr | Nazwisko zawodnika | Klub Sponsor | Punkty | Okr. | Czas | Najlepsze | 1 | 49 | PAWELEC Andrzej | A.Wielkopolski Wallrav Racing System | 25 | 16 | 26:05.183 | 1:36.249 | 2 | 71 | STACHOWIAK Piotr | A.Wielkopolski | 20 | 16 | + 22.855 | 1:38.061 | 3 | 91 | GRAUSAM Sławomir | Bałtyk Gdynia Wallrav Racing System | 16 | 16 | + 44.719 | 1:39.142 | 4 | 54 | GRANDYS Mariusz | Bałtyk Gdynia Suzuki Grandys Duo Racing | 13 | 16 | + 54.940 | 1:39.271 | 5 | 99 | TOMASZEWSKI Hubert | A.Wielkopolski Creative POLand Position | 11 | 16 | + 55.927 | 1:39.551 | 6 | 66 | KROPIWNICKI Adam | Klub Motorowy "QUARCUS" Suzuki Grandys Duo Racing | 10 | 16 | +1:03.916 | 1:40.685 | 7 | 53 | KAMIŃSKI Piotr | A.Wielkopolski Suzuki Grandys Duo Racing | 9 | 16 | +1:29.885 | 1:40.690 | 8 | 88 | SERAFIN Maciej | A.Wielkopolski | 8 | 15 | 26:07.152 | 1:43.002 | 9 | 81 | NOWACKI Igor | | 7 | 15 | + 5.187 | 1:43.432 | 10 | 65 | WOROPAJ Jacek | A.Wielkopolski | 6 | 15 | + 8.258 | 1:42.485 | - | 68 | KANTIMM Uve | A.Wielkopolski | NU | 9 | 0:15:50.549 | 1:42.998 | - | 77 | SERAFIN Tomasz | Motoklub "UNIA" | NU | 1 | 0:02:27.468 | 2:22.068 | - | 70 | KALININ Pavel | Ukraina | NU | 0 | 0:00:05.186 | - | - | 60 | MAŁEK Tomasz | A.Wielkopolski | NST | - | - | - |
Klasa Superstock 1000 W połączonym wyścigu klas nie sposób jest zapomnieć o świetnych startach Bartka Wiczyńskiego. Niestety, mimo tego, że zawodnik prowadzi przez większość pierwszego okrążenia, to z czasem ulega szybszym i niekiedy bardziej doświadczonym zawodnikom, np. Andrzejowi Pawelcowi. Bardzo ładnie poradził sobie w wyścigach Marek Szkopek. Pod nieobecność starszego brata to on miał zamiar wieźć prym w klasie. Skutecznie mu jednak przeszkadzał w tym Ireneusz Sikora, który pierwszy wyścig ukończył na najwyższym miejscu. Niestety w drugim wyścigu nie zauważył karnego przejazdu przez pitline i podobnie jak Alek Dubeski został z niego wykluczony. W drugim, niedzielnym wyścigu Marek Szkopek był już na pierwszej pozycji, tuż przed Bartkiem Wiczyńskim. Irek Sikora ukończył go trzeci, jednak przez wspomniany niefortunny fakt i wykluczenie w klasyfikacji, na trzeciej pozycji został zapisany Janusz Oskaldowicz, który najwyraźniej nie radzi sobie już z młodymi wilkami tej klasy. Wynik biegu I - | Nr | Nazwisko zawodnika | Klub Sponsor | Punkty | Okr. | Czas | Najlepsze | 1 | 2 | SIKORA Ireneusz | AKM Gliwice Wallrav Racing System | 25 | 16 | 26:17.871 | 1:37.243 | 2 | 33 | SZKOPEK Marek | A.Wielkopolski Akrapovic Agip Yamaha | 20 | 16 | + 2.516 | 1:37.733 | 3 | 6 | WICZYŃSKI Bartłomiej | A.Wielkopolski Suzuki Grandys Duo Racing | 16 | 16 | + 2.686 | 1:37.855 | 4 | 3 | OSKALDOWICZ Janusz | A.Wielkopolski Akrapovic Agip Yamaha | 13 | 16 | + 9.177 | 1:38.006 | 5 | 5 | DUBELSKI Alek | A.Polski | 11 | 16 | + 10.744 | 1:38.044 | 6 | 100 | BADZIAK Adam | A.Polski Creative POLand Position | 10 | 16 | + 38.721 | 1:40.155 |
Wynik biegu II - | Nr | Nazwisko zawodnika | Klub Sponsor | Punkty | Okr. | Czas | Najlepsze | 1 | 33 | SZKOPEK Marek | A.Wielkopolski Akrapovic Agip Yamaha | 25 | 16 | 26:25.117 | 1:37.695 | 2 | 6 | WICZYŃSKI Bartłomiej | A.Wielkopolski Suzuki Grandys Duo Racing | 20 | 16 | + 0.614 | 1:38.123 | 3 | 3 | OSKALDOWICZ Janusz | A.Wielkopolski Akrapovic Agip Yamaha | 16 | 16 | + 11.903 | 1:38.722 | 4 | 100 | BADZIAK Adam | A.Polski Creative POLand Position | 13 | 16 | + 33.512 | 1:40.043 | - | 2 | SIKORA Ireneusz | AKM Gliwice Wallrav Racing System | WKL | 16 | 0:26:26.756 | 1:37.185 | - | 5 | DUBELSKI Alek | A.Polski | WKL | 16 | 0:26:37.101 | 1:38.657 |
| |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze