Triumph wyłącznym dostawcą silników dla Moto2 przez kolejne trzy lata
Triumph Motorcycles nadal będzie dostarczać swoje rekordowo szybkie, potężne jednostki napędowe typu triple o pojemności 765cm3. Brytyjska marka będzie wyłącznym dostawcą silników dla Mistrzostw Świata FIM Moto2 przez kolejne trzy sezony, w latach 2022-2024.
Od początku sezonu 2019, Triumph Motorcycles zaopatrzyła wszystkie załogi w tuningowane silniki trzycylindrowe 765cm3, z których każdy powstał na bazie wiodącego w swojej klasie silnika modelu Street Triple RS. Modyfikacje silnika pozwoliły mu bardziej swobodnie pracować, podkręciły obroty, a moc szczytową podniosły do ponad 140KM, co daje wzrost o ponad 17% w stosunku do silnika w standardowej produkcji.
Ten triple o pojemności 765cm3 wniósł do swojej klasy tak bardzo wyczekiwaną poprawę mocy, całkowicie zmieniając osiągi i poziom konkurencyjności.
Kontynuując zamysł Dorny, aby przybliżyć serię Moto2 do poziomu MotoGP, wzrost mocy i momentu obrotowego, w połączeniu z kompletem bardziej zaawansowanej elektroniki zapewnił bardziej stosowne pole do szkolenia i rozwoju, jednocześnie udoskonalając same wyścigi.
W ostatnich dwóch latach absolwenci Moto2 nieprzerwanie stawali na podium i odnosili zwycięstwa w swoich pierwszych sezonach w klasie MotoGP: Światowy zwycięzca Moto2 2019, Alex Marquez, zajął dwa razy drugie miejsce w 2020, a jego rywal do tytułu, Brad Binder odniósł zwycięstwo w tym samym roku oraz później, w Austrii w 2021. Jorge Martin odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w Moto2 w sezonie 2020, a rok później wygrał podczas pierwszego startu w MotoGP i zdobył kolejne dwa miejsca na podium w 2021 roku. Te niewiarygodne wyniki udowadniają, jak Moto2 stało się naturalną trampoliną do MotoGP, tak jak przewidywała Dorna.
Dokonując rewolucji w kategorii, rekordy padały również w innych dziedzinach. Poza 14 różnymi zwycięzcami od roku 2019, 34-krotnie ustanawiano rekordy okrążenia, łącznie z rekordami które zostały pobite i były pobijane ponownie rok po roku, pierwszy raz w historii przekroczona została prędkość 300km/h na maszynie Moto2. Rekord ustanowiony został na poziomie 301.8 km/h na Phillip Island w Australii.
W następstwie tych ogromnych sukcesów, wspaniałych reakcji i relacji, które zostały nawiązane z zawodnikami i ich drużynami oraz niesamowitym odzewem ze strony fanów Triumpha na całym świecie, marka podjęła decyzję o współpracy partnerskiej z Dorną, kontynuując jednocześnie wsparcie dla Externpro, w celu przedłużenia współpracy i podpisania nowej umowy na kolejne trzy lata wyścigów.
Steve Sargent, Dyrektor Produktowy Triumph Motorcycles: - Moto2 stanowi doskonałe środowisko, aby się zaprezentować i udowodnić rzetelność oraz zalety naszych silników typu triple. Widzieliśmy tam 20 najlepszych czasów, konsekwentnie następujących w ciągu sekundy jeden po drugim. Nie tylko zwiększyło to stopień naszej rozpoznawalności i wiarygodność na światowej scenie, dla mnie sukces Moto2 stanowił też niesamowity katalizator, rozpalając ponownie pasję do wyścigów pośród motocykli Triumph. Jestem zachwycony mogąc być częścią tej przełomowej dla firmy działalności i z ekscytacją czekam na kolejne trzy sezony współpracy. Angażujemy się w dalsze udoskonalanie osiągów naszych silników, co z pewnością zostanie docenione zarówno przez zawodników, jak i ich drużyny.
Carlos Ezpeleta, Dyrektor Zarządzający Dorna Sports: - Pierwsze lata naszej współpracy przyniosły wspaniałe sukcesy i chciałbym podziękować firmie Triumph za pomoc i ciężką pracę w trakcie tych pierwszych trzech lat - szczególnie w okresie pandemii. FIM, IRTA i Dorna są bardzo zadowolone z wyników tego projektu, który potwierdził spójność kolejnych etapów pomiędzy Moto3, Moto2 i MotoGP. Podsumowując, jesteśmy zadowoleni z partnerstwa i z niecierpliwością oczekujemy na kolejne, jeszcze bardziej ekscytujące trzy lata współpracy.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze