Triumph, Williams, rz±d brytyjski - silna grupa zadaniowa ds. elektrycznych motocykli
Brytyjski przemysł, przy wsparciu instytucji rządowych, kompleksowo podchodzi do kwestii elektrycznej mobilności. Triumph ogłosił podjęcie szeroko zakrojonej współpracy z liderami nowych technologii, uniwersytetami i państwowymi agencjami, której efektem ma być stworzenie w najbliższej przyszłości w pełni konkurencyjnej linii motocykli elektrycznych.
W grupie partnerów Triumpha znalazły się takie firmy i instytucje jak Williams Advanced Engineering, Integral Powertrain Ltd. oraz Uniwersytet Warwick. Swój udział w projekcie, w postaci wsparcia prawnego i finansowego mają również agencje rządowe: Departament Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej oraz Biuro ds. Pojazdów Niskoemisyjnych.
Wspólny projekt, który nazwano TE-1, będzie rozwijany przez dwa lata. W tym czasie partnerzy będą się skupiać nad nowymi rozwiązaniami, tworzeniem patentów i całościową strategią dotyczącą brytyjskich motocykli elektrycznych. Celem tej inicjatywy nie jest zbudowanie konkretnego modelu lub grupy modeli pojazdów, tylko wyznaczenie światowych standardów i objęcie pozycji lidera w tym segmencie rynku.
Każdy z uczestników projektu TE-1 będzie odpowiedzialny za osobną strefę działań. Triumph jest liderem całości, ma również opracować podwozie, nadwozie, systemy bezpieczeństwa i określić pożądane parametry napędu. Williams zbuduje nowoczesne baterie i jednostkę sterującą. Integral Powertrain Ltd. dostarczy silniki wraz z osprzętem, a na Uniwersytecie Warwick będą prowadzone badania, modelowanie i symulacje, wspierające proces projektowania i produkcji.
Jak widać, Brytyjczycy idą "szeroką ławą", w przeciwieństwie do niewielkich startupów, których w segmencie motocykli elektrycznych nie brakuje. Nadchodząca rewolucja w transporcie może ponownie ustawić firmy z Wysp na pozycji liderów.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze